حوادث جهان

کشف الماس در کیسه جاروبرقی
شکایت یک توریست از هتل بسیار لوکسی در پاریس ختم به خیر شد و الماس بسیار گرانقیمت او در جایی پیدا شد که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد.
این میهمان مالزیایی به پلیس پاریس شکایت کرده بود که الماس ۷۵۰هزار دلاری‌اش در اتاق هتل گم شده است. تحقیقات شروع شد و متهمان درجه اول، خدمتکاران هتل بودند. اما در نهایت، آنها از تمام اتهام‌ها مبرا شدند، چون به لطف جست‌وجوی بسیار دقیق تیم امنیتی هتل و پلیس، این الماس در کیسه جاروبرقی پیدا شد! این میهمان که به لندن سفر کرده بود، دوباره به پاریس برگشته تا الماسش را تحویل بگیرد و هتل هم برای دلجویی، ۳ شب اقامت رایگان به او هدیه کرده‌ است.
 
500 مصدوم در سانحه مترو پکن
 به‌دنبال وقوع برخورد دو قطار در یکی از خطوط متروی پکن در مجموع ۵۱۵ نفر برای انجام معاینات ضروری به بیمارستان فرستاده شدند و از میان این افراد دست‌کم ۱۰۲ نفر دچار شکستگی شده‌اند.  به گزارش شینهوا، مقامات اعلام کردند که این حادثه شامگاه پنجشنبه در خط «چانگپینگِ» پکن و پس از بارش سنگین برف رخ داد، البته این حادثه هیچ مورد فوتی نداشت.  به گفته کمیسیون حمل‌ونقل شهرداری پکن، بررسی‌های اولیه نشان داده است که لغزندگی ریل‌ها به‌دلیل بارش حجم زیاد برف، منجر به ترمز اضطراری و توقف قطار جلویی روی ریل شده است. قطار پشتی نیز که در سراشیبی قرار داشته، دچار لغزش شده و نتوانسته به طور کامل ترمز کند و در نتیجه با قطار جلویی برخورد کرده است. مقامات محلی پکن تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه گزارش نکرده‌اند.

 چین یخ بست
موج سرما، یخبندان شدید و کاهش دمای هوا به زیر صفر در بیشتر نقاط چین گزارش شده و به‌دلیل لغزندگی جاده‌ها و تصادف چندین وسیله نقلیه، مقامات در بزرگراه‌های چند استان، تردد خودروها را محدود کردند.  به گزارش رویترز، در برخی مناطق بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌ها به همراه مه شدید، باعث تصادفات متعدد در چندین بزرگراه این کشور شده است. همچنین بیش از ۴ هزار پرواز داخلی و ۱۴۲ پرواز خارجی به‌دلیل شرایط بد جوی در شمال چین لغو شد.  اداره هواشناسی چین روز پنجشنبه به‌دلیل موج سرما که کل کشور را تحت تأثیر قرار داده، هشدار نارنجی اعلام کرده بود.
 
چشمان ستاره‌ای مرد برق گرفته
انتشار مقاله‌ای علمی درباره یک مرد آسیب‌دیده در امریکا، دنیا را متوجه چشم‌های عجیب او کرده است. این مرد که حالا ۴۲ سال دارد، مدت‌ها پیش حین انجام کار، دچار برق‌گرفتگی بسیار شدید شد. علاوه بر صدمات متداول در برق‌گرفتگی، اتفاق عجیبی که برای این مرد افتاد، این بود که چشم‌هایش، به شکل ستاره درآمدند. انتشار عکس‌ چشم‌های او، توجه زیادی را جلب کرده و چشم‌های ستاره‌ای‌اش، حسابی معروف شده است. در مقاله آمده که هنگام برق‌گرفتگی، ۱۴هزار ولت به این مرد وصل شده و طبیعی بوده که اتفاقاتی برای بینایی او بیفتد.
 
۱۶ کشته در تصادف زنجیره‌ای در ونزوئلا
 در یک تصادف زنجیره‌ای در بزرگراهی که کاراکاس پایتخت ونزوئلا را به شهر ساحلی گوارناس متصل می‌کند، حداقل ۱۶ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارلوس پرز آمپوئدا، معاون وزیر مدیریت ریسک و حفاظت مدنی، گفت: تصادف زنجیره‌ای شامل ۱۷ وسیله نقلیه بود که منجر به آتش‌سوزی شد.
این حادثه ناشی از برخورد یک کامیون با خودروهایی بود که در محل حادثه متوقف بودند.
 
۳ کشته در سقوط مخزن آب در ایستگاه راه‌آهن هند
پلیس هند اعلام کرد که سه نفر از جمله یک زن بر اثر ریزش مخزن آب در یک ایستگاه راه‌آهن شلوغ در ایالت بنگال غربی در شرق هند کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش هندوستان تایمز، پلیس هند اعلام کرد: این مخزن در ایستگاه راه‌آهن بوردوان، در حدود ۱۰۴ کیلومتری شمال‌غربی کلکته، پایتخت بنگال غربی، سقوط  کرد که این حادثه باعث اختلال در خدمات‌رسانی در مسیر راه‌آهن شد.
گزارش‌های رسانه‌های محلی می‌گویند که مقامات راه‌آهن دستور تحقیق در مورد سقوط  تانکر و تعلیق کار سه کارمند را صادر کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی