صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کاهش نابرابری نرخ بیکاری در استان‌های‌ کشور

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تابستان ۱۴۰۱ فاصله میان بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور ۱۷.۱ درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسیده که ۱۰ درصد کاهشی بوده است.
کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان هرمزگان کاهش بیش از ۱۰ درصد داشته است اما هنوز هم بالاست و به سطوح کاهشی نزدیک می‌شود.
معاون وزیر کار درباره اینکه چگونه در دوسال دولت سیزدهم به این آمار و ارقام دست یافته است، تصریح کرد: یک دلیل مهم این بود که در حوزه بازار کار، سیاست‌ها، ابزارها و ظرفیت و اقدامات را منوط به اصلاح سیاست کشورهای دیگر در قبال خودمان نکردیم، چرا که باور داشتیم بازار کار دارای ابزار، ظرفیت، استعداد و در کنار آن موانع و مشکلات است.
این مقام مسئول توضیح داد: اگر اینها را حل کنیم رو به پیشرفت می‌رویم. به همین دلیل برای ارائه تسهیلات به مردم و نظارت بر اشتغال کشور دست روی دست نگذاشتیم و قدم‌هایی برای بهبود وضعیت برداشتیم و خود را دست بسته در مواجهه با اتفاقات بیرونی ندیدیم.

جستجو
آرشیو تاریخی