حوادث جهان

درگیری داور فوتبال
 با مربی باشگاه معروف ترکیه

پلیس ترکیه در پی ضرب‌وشتم داور فوتبال، رئیس باشگاه آنکاراگوجو را دستگیر کرد.
 فاروک کوجا رئیس باشگاه آنکاراگوجو ترکیه که پس از تساوی یک بر یک بازی پانزدهمین هفته سوپرلیگ فوتبال این کشور برابر ریزه‌اسپور به داور حمله کرده بود، توسط مأموران انتظامی بازداشت شد. سه نفر دیگر که در این درگیری شرکت داشتند نیز دستگیر شدند. پیش از این مشخص شده بود که کوجا تحت نظارت مأموران انتظامی به بیمارستان اعزام شده و پس از این حادثه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است. همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و علی یرلیکایا وزیر کشور، درگیری رئیس باشگاه آنکاراگوجو را به‌دلیل ضرب و شتم داور محکوم کردند. بر اساس این گزارش، فاروک کوجا، رئیس باشگاه آنکاراگوجو به آسیب بدنی به یک کارمند عمومی متهم شد. تمامی مظنونانی که پس از بازی سوپرلیگ ترکیه میان تیم‌های آنکاراگوجو - ریزه‌اسپور فرار کرده و بر اساس قانون کیفری ترکیه به خشونت علیه داور مسابقه دست زده‌اند، به ایجاد صدمه بدنی و تهدید یک کارمند دولتی در حین اجرای بازی متهم خواهند شد.
 
3 کشته در سیل بولیوی

 مقامات محلی بولیوی گفتند که در پی طغیان دو رودخانه در استان روستایی پوتوسی بولیوی، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها منطقه ویران شده است.
 به گزارش رویترز، جنارو مندز، وزیر توسعه کشاورزی و امنیت غذایی دولت پوتوسی، روز سه‌شنبه اعلام کرد یک زن 70 ساله و دو کودک ۳ و ۸ ساله به خاطر جاری شدن سیل در شهرداری کوتاگایتا جان باختند.وی افزود: جاده‌ها، خانه‌ها و سایر سازه‌های فیزیکی نیز به شدت آسیب دیده‌اند. خوان کارلوس کالویمونتس، معاون وزیر دفاع مدنی بولیوی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که حداقل ۲۵ جامعه روستایی و ۱۵۰۰ خانواده تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند.
 
 انتشار اعلامیه ترحیم قبل از خودکشی
پلیس هند اعلام کرده است که یک پسر جوان در این کشور پیش از خودکشی اعلامیه مرگ خود را در اینستاگرام منتشر کرده است.او دقایقی قبل از آنکه به زندگی خود پایان دهد مرگ خود را به ۱۴ هزار دنبال‌کننده خود اعلام کرده و در پیامی نوشته بود: «اجمل شریف، ۱۹۹۵-۲۰۲۳ آسوده بخواب.»خانواده این پسر 28 ساله به پلیس گفته‌اند: اجمل شریف چند ماهی بود به‌دلیل بیکاری و نداشتن درآمد به افسردگی دچار شده بود.نرخ بیکاری ایالت کرالا برای افراد زیر ۳۰ سال نزدیک به ۴۰ درصد و بالاتر از میانگین ملی در هند است.
 
مرگ پیرترین زن ژاپن
پیرترین زن ژاپنی در سن 116 سالگی در استان «اوساکا»ی ژاپن، از دنیا رفت.
یکی از مقامات شهری «کاشی‌وارا» از مرگ «فوسا تاتسومی» ۱۱۶ ساله که به‌عنوان مسن‌ترین فرد ژاپنی شناخته می‌شد، بر اثر کهولت سن خبر داد.به گزارش کیودو، تاتسومی در ۲۵ آوریل ۱۹۰۷ میلادی به دنیا آمد. وی اخیراً بیشتر روزهای خود را در رختخواب در یک آسایشگاه سالمندان در کاشی‌وارا گذرانده بود و اغلب با کارکنانی که در آنجا کار می‌کردند، احوالپرسی و معاشرت داشت.بر اساس گزارش وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، او در آوریل سال گذشته پس از مرگ یک زن ۱۱۹ ساله در «فوکوئوکا»، مسن‌ترین فرد زنده در ژاپن محسوب شد. از ژانویه امسال، مسن‌ترین زن زنده جهان «ماریا برانیاس موررا» در اسپانیا است که اکنون ۱۱۶ سال دارد. بر اساس رکوردهای جهانی گینس، او در چهار مارس سال ۱۹۰۷ میلادی متولد شده است.

گدای میلیونر هندی
یک مرد معلول 40 ساله اهل هند مدتهاست که با التماس از مردم زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین می‌کند.
زندگی این گدا اما بسیار متفاوت است زیرا به گفته خودش او درآمد بسیار عالی داشته به طوری که با همین درآمد توانسته سه زن برای خود اختیار کند. جالب‌تر اینکه هرکدام از سه زن او به‌طور ماهیانه مبلغ هنگفتی برای خوشگذرانی و اداره یک زندگی اعیانی از همسر خود دریافت می‌کنند.وی در میان صحبت هایش به یک فروشگاه بزرگ پلاستیک فروشی در روستایی نزدیک محل زندگی‌شان نیز اشاره کرد. این فروشگاه متعلق به این گداست و توسط یکی از همسران وی در حال مدیریت است که درآمد بسیار بالایی نیز از آنجا نصیب‌شان می‌شود، فروشگاهی که از طریق تکدی گری سرمایه خرید آن جمع شد.

جستجو
آرشیو تاریخی