حوادث جهان

 9 کشته در آتش‌سوزی کمپ تفریحی

سازمان آتش‌نشانی برزیل اعلام کرد بر اثر آتش سوزی در یک کمپ تفریحی در یکی از شهرهای منطقه آمازون برزیل ۹ نفر کشته شدند.
به گزارش شینهوا، آتش سوزی در کمپ سرزمین و آزادی در شهر پاراواپباس، شهری در ایالت پارا در منطقه شمالی برزیل، انفجاری رخ داد که موجب آتش سوزی شبکه برقی شد که از این کمپ عبور می‌کرد.
به گزارش رسانه‌های محلی، تکنسین‌های یک شرکت اینترنتی که روی شبکه کار می‌کردند، به طور تصادفی کابل اینترنت را به یک کابل فشار قوی وصل کردند که باعث انفجار شد.دو پادگان کمپ به سرعت آتش گرفت و به طور کامل تخریب شد و سه کارگر و شش نفر از ساکنان کمپ کشته شدند.به گفته رسانه‌های محلی، ۳۷ نفر به دلیل سوختگی و استنشاق بیش از حد دود تحت درمان قرار گرفتند.

12 کشته در ریزش معدن طلا

 ریزش یک معدن طلای صنعتی در جنوب شرقی ونزوئلا منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر شد.
به گزارش رویترز، رانش زمین منجر به ریزش این معدن در ایالت «بولیوار» نزدیک مرز این کشور با برزیل شده است. معادن حادثه‌خیز با نظارت اندک یا بدون نظارت مقامات ونزوئلا اداره می‌شوند.مقامات ایالتی ونزوئلا همچنین اعلام کردند که درحال تأمین غذا، آب و مواد پزشکی برای آسیب‌دیدگان این حادثه رانش زمین هستند. مشکلات اقتصادی در ونزوئلا باعث رواج فعالیت‌های غیرقانونی معدنکاری در مناطق دوردست و غنی این کشور شده است، طوری‌که هزاران نفر تلاش می‌کنند تا در شرایط ناامن فلزات گرانبها از جمله طلا را از این معادن استخراج کنند.
 
مرگ داماد مقابل چشمان عروس
در حادثه‌ای غم‌انگیز در یک جشن عروسی در اردن؛ داماد بر اثر شلیک گلوله‌ توسط یکی از میهمانان وسط جشن عروسی، کشته شد.
در پی این حادثه، پلیس با انتشار بیانیه‌ای در سوگ از دست دادن حمزه که یکی از نیروهای کارآمد پلیس بود؛ از شهروندان به‌صورت جدی خواست تا به شلیک گلوله در جشن‌ها پایان دهند. براساس گزارش‌ها، در زمان وقوع حادثه عروس در سالن حضور داشت و ناظر این اتفاق از پنجره مشرف به بخش مردان بود.
 
رقص آخر فوتبالیست برزیلی
یک فوتبالیست جوان برزیلی هنگام رقصیدن حین رانندگی به تابلوی راهنمایی و رانندگی برخورد کرد و جان خودش را از دست داد.
 آدریانو بولولو، ۲۵ ساله به همراه دوستانش سوار خودرو بود که در یک حادثه جان خودش را از دست داد و دوستان او هم راهی بیمارستان شدند. وی که در باشگاه فورتالزا توپ می‌زد به همراه چهار دوست خود رائول خاویر، کایو، ژائو پائولو و دالوآ در یک خودرو در حال رقصیدن بودند که خودروی آنها به دلیل سرعت زیاد به یک تابلوی راهنمایی و رانندگی برخورد کرد و آدریانو در دم جان باخت. البته راننده، فرد دیگری بود که به همراه سه نفر دیگری که در ماشین بودند راهی بیمارستان شدند.پائولو (راننده) و دالوآ جراحت کمتری برداشته و از بیمارستان مرخص شده‌اند اما رائول خاویر و کایو به علت جراحت شدید حال‌شان وخیم گزارش شده است.

برخورد 2 قطار در ایتالیا

سانحه برخورد دو قطار در ایتالیا منجربه زخمی شدن ۱۷ نفر و ایجاد اختلال در حرکت‌های ریلی شد.
  در یک سانحه قطار در شمال ایتالیا چندین نفر زخمی شدند. این برخورد در مسیر بین شهرهای بولونیا و ریمینی رخ داده است. در ایتالیا عصر یکشنبه دو قطار در نزدیکی شهر فانزا با هم برخورد کردند. خبرگزاری آنسا به نقل از نیروهای امدادی حاضر در محل گزارش داد که دست کم 17 نفر در این سانحه زخمی شده‌اند. به گزارش «اشپیگل»، این حادثه حوالی ساعت 20:30 در مسیر پرسرعت بین شهرهای بولونیا و ریمینی در منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا رخ داد. نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه مستقر شده و مسیر را ایمن‌سازی کردند. اختلالات قابل‌توجهی در تردد قطارها در منطقه ایجاد شد. علت دقیق این برخورد هنوز مشخص نیست. همان‌طور که خبرگزاری آنسا نیز گزارش داد، طبق یک بازسازی اولیه، هر دو قطار به سمت شمال حرکت می‌کردند. آنها از روبه‌رو برخورد نکردند، بلکه یک قطار از پشت به قطار دیگر برخورد کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی