صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مهار آتش در پالایشگاه بیرجند

آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه اقتصادی بیرجند با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران زمینی و هوایی با گذشت بیش از 24 ساعت سرانجام مهار شد.
سیدمحمد رضا طالبی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه نشست مدیریت بحران حادثه آتش‌سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: در اثر این آتش‌سوزی 18مخزن مینی پالایشگاه سوخت و خسارت زیادی به این منطقه وارد شد و حدود یک و نیم میلیون لیتر سوخت آتش گرفت و دود شد.طالبی افزود: ۱۲۰ کارگر این واحد تولیدی بیکار شدند که با معرفی به تأمین اجتماعی تا زمان راه‌اندازی مجدد کارگاه محل فعالیت‌شان از بیمه بیکاری بهره می‌برند. مردم هیچ نگرانی در خصوص دود ناشی از این حادثه نداشته باشند، این دود مسمومیت به همراه ندارد. این در حالی است که احمد وحیدی  وزیر کشور برای بررسی حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی ، روند عملیات اطفای حریق  و شرکت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در منطقه ویژه اقتصادی  عصر دوشنبه وارد بیرجند شد."مهدی جمالی نژاد" معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و "محمدحسن نامی" رئیس سازمان مدیریت بحران نیز وزیر کشور را در این سفر همراهی کردند.پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند متعلق به شرکت «آذران صنعت بارثاوا» که کمتر از یک سال از راه‌اندازی این پروژه نفتی می‌گذرد، صبح روز یکشنبه ۱۹ آذر دچار آتش‌سوزی گسترده شد.
 
مرگ پسر 4 ساله زیر تراکتور پدر
 یک پسر چهار ساله از اهالی روستاهای شهرستان جوین، در یک حادثه زیر چرخ‌های تراکتور پدرش جان باخت.مسلم فائق‌نیا مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بنا بر گزارش منابع محلی، پدر این کودک در حالی که با تراکتور از مزرعه کشاورزی باز می‌گشت به علت تاریکی هوا فرزند خود را ندیده و او را زیر گرفته است.
 
شگرد عجیب راننده برای قاچاق سوخت
 راننده یک دستگاه تریلی که با جوشکاری کف خودرو یک باک مخفی ایجاد کرده و سوخت قاچاق می‌کرد، محکوم شد.
موسی عباس‌زاده محمودی مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: 58 هزار لیتر سوخت قاچاق به‌صورت جاساز در باک جوشکاری شده به ارتفاع 30 سانت و مساحت 18 در 20 متر از یک دستگاه تریلی کشنده کشف شد. همچنین سه تانکر پلاستیکی با 2 هزار لیتر سوخت قاچاق نیز در این خودرو جاساز شده بود.وی گفت: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد، خودرو سال گذشته 50 فقره بارنامه صوری و امسال چهار بارنامه صوری فقط برای شارژ کارت سوخت داشته و هیچ گونه فعالیت فیزیکی برای این خودرو ثبت نشده است. پرونده در شعبه چهارم بدوی و قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان بررسی و با توجه به مستندات موجود متخلف به پرداخت 58 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

برادرکشی در اهواز به خاطر مشکلات مالی
مرد کینه‌جو که با آتش زدن خانه برادرش باعث قتل وی شده بود، دستگیر شد. سرهنگ سیروس دریکوند رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره حریق عمدی واقع در خیابان امام خمینی(ره) اهواز که منجر به فوت فردی شد، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان قرار گرفت. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های فنی، هویت عامل آتش‌سوزی که برادر مقتول بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی هماهنگ و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: در تحقیقات پلیس متهم به صراحت به قتل برادر خود اعتراف و انگیزه خود را اختلاف خانوادگی و مالی با برادرش عنوان کرد. سرهنگ دریکوند خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.
 
واژگونی مرگبار اتوبوس در گردنه اسدلی

واژگونی اتوبوس در محور بجنورد- جنگل گلستان ۲ کشته و ۱۵ نفر مصدوم داشت.
ابراهیم صارمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی اظهار کرد: این سانحه ساعت پنج صبح دوشنبه در گردنه اسدلی محور اسفراین- بجنورد گزارش شد. این اتوبوس از مبدأ زاهدان در حال تردد در این محور بود که بعد از واژگونی، ۲ فوتی و ۱۵ مصدوم بر جا گذاشت. ۱۰ نفر از مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی استان منتقل و پنج نفر نیز بعد از رهاسازی توسط هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

4 کشته در تصادف دو پژو
 انحراف به چپ و برخورد ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در محور فیروزآباد- سلسله منجر به مرگ چهار نفر شد.  سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس راه انتظامی لرستان گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف منجر به فوت در محور فیروزآباد، بلافاصله عوامل انتظامی، پلیس راه و دستگاه‌های امدادی در محل حاضر شدند. پس از حضور عوامل در محل مشخص شد تصادف بین ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ رخ داده است که متأسفانه بر اثر شدت تصادف سه نفر در دم جان باختند و ۲ نفر مجروح توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند که یک نفر هم در بیمارستان جان باخت.  علت حادثه انحراف به چپ خودرو ۴۰۵ در مسیر خرم‌آباد به دلفان بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی