از گوشه و کنار ایران

دستگیری متهمان 3 ساعت بعد از قتل
سه متهم به قتل فراری در کمتر از سه ساعت پس از جنایت از سوی پلیس قائمشهر دستگیر شدند.
سرهنگ مهدی خادمی‌فرمانده نیروی انتظامی‌قائمشهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع و درگیری در یکی از محلات شهرستان قائمشهر، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. کارآگاهان پلیس در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک جوان ۳۳ ساله در اثر اصابت چاقو جان باخته و ضاربان از محل متواری شده‌اند.
فرمانده انتظامی‌قائمشهر گفت: مأموران پلیس آگاهی، تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی و با همکاری پلیس اطلاعات موفق شدند مخفیگاه قاتلان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، هر سه متهم را در کمتر از سه ساعت دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند با مقتول خصومت شخصی داشتند و به انگیزه انتقامجویی دست به قتل زدند.
 پیوند دست قطع شده کارگر
در پی بروز حادثه در واحد سنگ‌شکن کارخانه «یکتا گرانول میبد»، دست یکی از کارگران با گیر کردن در دستگاه نقاله قطع شد.
به گزارش ایلنا، در این حادثه دست یک کارگر که تا ناحیه بازو داخل دستگاه نقاله گیرکرده بود، قطع و مصدوم برای روند درمان به بیمارستان منتقل شد.به گفته وی، با اقدام بموقع مأموران امداد و نجات، دست این کارگر جوان ۳۰ساله از ناحیه بازو پیوند زده شده و هم‌اکنون وضعیت خوبی دارد.
دستگیری عامل تخریب خودروها در  سنندج

فرمانده انتظامی شهرستان سنندج از دستگیری یک متهم که اقدام به تخریب خودروی شهروندان در سنندج کرده بود، خبر داد.
سرهنگ رسول کرمی چگینی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اعلام تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در خصوص ایجاد مزاحمت و تخریب خودرو آنان توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان سنندج، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت و بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.
متهم با موتورسیکلت فاقد پلاک در حال تردد توسط مأموران شناسایی شد و به وی دستور ایست دادند که با مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد اما در عملیات ضربتی متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.
کرمی چگینی با بیان اینکه پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت عمومی جامعه را خدشه‌دار کنند قاطعانه و برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد، ابراز داشت: این اقدام بموقع پلیس موجب خرسندی شهروندان حاضر در صحنه و فضای مجازی شد.
 بخشش زندانی 19 ساله در کرمان
 معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان از عفو و آزادی یک محکوم به قصاص ۱۹ ساله در این استان با اجرای «پویش به حرمت حضرت زهرا(س) می‌بخشم» خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امیرابراهیمی‌گفت: این جوان در سال ۱۴۰۰ به دلیل اختلاف و نزاع با مقتول درگیر و او را به قتل رسانده بود. از آنجایی که قاتل به دلیل سن کم (وی هنگام قتل 17 سال داشته) در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شد با پیگیری‌های شورای حل اختلاف کانون و تشکیل نشست‌های مکرر صلح و سازش بین طرفین این پرونده، خانواده اولیای دم به حرمت حضرت زهرا(س) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و به این جوان نادم زندگی مجدد بخشیدند.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل ارتکاب به قتل، کنترل نکردن لحظه‌ای خشم و در نهایت تباهی زندگی خود و دیگران است گفت: اگر انسان نتواند در لحظه خشم، بر احساسات خود کنترل داشته باشد ممکن است دست به اقدامات خشونت‌باری زده و موجب آسیب رساندن به خود و دیگران یا حتی موجب مرگ افراد بی‌گناه و سال‌ها حسرت شود.
وی گفت: پویش به حرمت حضرت زهرا(س) بخشیدم، به منظور ترویج فرهنگ صلح، بخشش و رضایت در کشور همزمان با ایام فاطمیه و به همت ستاد صبر مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه آغاز شده و تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت. امید است با اجرایی شدن این پویش زمینه آزادی تعداد زیادی از محکومان به قتل فراهم شود.
بازداشت کارچاق‌کن در شوش
 یک کارچاق‌کن مدعی اِعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی که با اعمال متقلبانه از شهروندان مبالغی دریافت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
مسلم کرم‌اللهی دادستان عمومی‌و انقلاب شوش گفت: تعدادی از شهروندان شهرستان شوش از فردی که با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، اقدام به اخذ پول کرده بود شکایت کردند که این موضوع موجب شد حفاظت اطلاعات دادگستری شهرستان شوش پیگیری این پرونده را به عهده بگیرد و متهم را دستگیر کند.
وی ادامه داد: متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ‌گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی‌با دستگاه قضایی ندارد، عناوین اتهامی‌این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است.
 متهم دستگیر شده هم‌اکنون با قرار تأمین کیفری در بازداشت بسر می‌برد و تحقیق درخصوص اتهامات وی ادامه دارد که نتایج آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. مالباختگان می‌توانند برای پیگیری مطالبه و شکایت خود درخصوص این متهم به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی‌وانقلاب شهرستان شوش مراجعه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی