صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

«مضطر»، نقاشی تازه حسن روح‌الامین در جمع عاشقان اهل بیت (ع) رونمایی شد

جدیدترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «مضطر»، در هیأت «رایه‌العباس» در امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر و در حضور جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) رونمایی شد. در این مراسم «محمود کریمی» و جمعی از پیرغلامان اباعبدالله (ع) نوحه‌سرایی کردند.
آن‌طور که مهر نوشته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شامگاه جمعه با همراهی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی در امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر حاضر شده و به تماشای تابلوی نقاشی «مضطر» نشست.
محمدمهدی اسماعیلی پس از این بازدید در حساب شخصی‌اش نوشته: «در امامزاده علی‌اکبر چیذر تابلوی زیبای مضطر، روضه مجسم گودال قتلگاه را زیارت کردم.
از آقای حسن روح‌الامین عزیز به‌واسطه توفیق پیوسته در آفرینش آثار هنری دینی و از مدیریت و تدبیر حاج محمود آقای کریمی در میزبانی از رونمایی این اثر فاخر سپاسگزارم.»
تابلوی تازه این هنرمند نقاش نمایی از مبارزه حضرت امام حسین (ع) و دقایقی قبل از شهادت ایشان و ایستادگی‌شان در برابر حمله حرامیان به خیمه‌های یاران امام (ع) را به تصویر می‌کشد.
نقاشی «مضطر» بر پایه نوحه «مضطر» محمود کریمی خلق شده که در ادامه آن را می‌خوانید: «کَس شاه ندیده‌ست که مضطر شده باشد/ بی‌یار و علمدار و برادر شده باشد / ابلیس به‌سمت حرم و قامت خورشید/ منت‌کش یک نیزه بی‌سر شده باشد/ ای وای از آن لحظه که در گودی گودال/ بازیچه سنگ، زاده حیدر شده باشد/ می‌سوخت حرم، شاه نگاهش به حرم بود/ دلشوره شه، معجر خواهر شده باشد»
حسن روح‌الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است که پایان‌نامه‌اش نیز درباره موضوع عاشورای حسینی بوده و بر همین اساس عمده آثارش نیز مضمونی عاشورایی و مذهبی دارد.
او تا به امروز داوری جشنواره‌های مختلفی در عرصه هنرهای تجسمی را به عهده داشته و کسب جوایز مختلفی از جمله جایزه چهره سال هنر انقلاب، جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، عنوان برگزیده مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی، جایزه ششم جشنواره تجسمی دامون‌فر و همچنین جایزه مداد پرنده از جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارنامه کاری‌اش ثبت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی