از گوشه و کنار ایران

شهادت یک مرزبان پس از درگیری با قاچاقچیان
مرزبان هنگ مرزی سراوان که در جریان درگیری با قاچاقچیان مجروح شده بود، پس از 5 روز به شهادت رسید.
سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان در درگیری با معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قاچاقچیان مواد مخدر در نقطه صفر مرزی، ضمن جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر به خاک میهن موفق شدند علاوه بر به هلاکت رساندن یکی از اشرار، یک دستگاه خودرو را توقیف و مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر و کالای قاچاق را نیز کشف کنند.
وی افزود: در این عملیات یکی از دلاورمردان مرزبانی به نام استوار دوم «سبحان جمالی» با مقاومت جانانه مجروح شد و پس از گذشت ۵ روز سحرگاه چهارشنبه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.بر اساس گزارش خبرگزاری پلیس، شهید سبحان جمالی اهل و ساکن شهرستان زاهدان و مجرد بود.
 
کشف سوخت قاچاق در مخازن زیرزمینی 5 روستا
گروه حوادث/ پنج مخزن بزرگ نگهداری سوخت قاچاق در روستاهای هرمزگان کشف شد.
مجتبی قهرمانی رئیــــــس کــــــل دادگستری هرمزگان گفت: در اجرای طرح نظارت دستگاه قضایی بر توزیع سوخت و مأموریت‌های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی، مأموران فراجا با حضور مقام قضایی موفق شدند طی گشتزنی و رصد‌های نامحسوس در روستا‌های ایسین، چاه‌فله و شمیل، مخازن زیرزمینی و محل دپوی محموله بزرگ سوخت قاچاق را در یکی از این روستا‌ها شناسایی کنند.
وی افزود: در نتیجه تحقیقات مشخص شد قاچاقچیان سوخت با حفر چاه‌های عمیق در روستای اطراف بندرعباس و اتصال آنها به یکدیگر، شبکه‌ای از مخازن نگهداری گازوئیل قاچاق را ایجاد کرده‌اند که علاوه بر مخفی بودن از چشم مأموران، فضای امنی را برای استمرار اقدامات مجرمانه آنها فراهم می‌کرد. علاوه بر شناسایی شبکه مخازن زیرزمینی، بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۶ دستگاه خودرو نیسان و سواری متعلق به قاچاقچیان و ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک نیز کشف و ضبط شد. چاه‌های حفر شده و مخازن نگهداری سوخت در این بارانداز منهدم و معدوم شد.

5 کشته در برخورد پراید با پایه بتنی
 برخورد پراید با پایه بتنی تابلوی حاشیه جاده سبزوار- بردسکن، جان پنج نفر را گرفت.
محمد همتی، مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: این حادثه حدود ساعت ۴ صبح چهارشنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی سبزوار اعلام شد و آتش‌نشانان با دو دستگاه خودروی نجات و حریق به محل حادثه واقع در کیلومتر ۲۰ محور سبزوار- بردسکن اعزام شدند و ضمن تأمین ایمنی جاده با همکاری امدادگران هلال‌احمر اجساد 5 مرد سرنشین خودرو را خارج کردند.
 
قطع دست و پای کارگر در سانحه ریلی
کارگر مصدوم شده در حادثه برخورد ریل ‌باس با قطار باری در لرستان، یک دست و یک پای خود را از دست داد.
یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: کارگر مصدوم «محسن منجزی» که پیمانکار واحد جرثقیل ناحیه زاگرس است روز یکشنبه ۱۲ آذر‌ماه مشغول جابه‌جایی و جمع‌آوری واگن‌های خارج شده از ریل قطار باری داخل تونل بلاک کشور به چمسنگر بود که بر اثر برخورد ناگهانی قطار ریل باس با واگن‌های باری دچار حادثه و یک دست و پایش قطع شد.وی حین کار کنار لکوموتیو روشن قطار باری بوده و به همین دلیل صدای لکوموتیو ریل باس را که به او نزدیک می‌شده نشنیده  است. طبق نظر کارشناسان حاضر در صحنه، کار بلند کردن بوژی واگن باری داخل تونل با جرثقیل غیرممکن بوده و این کار با دستور مدیران بالادستی انجام شده است.این کارگر مصدوم اهل مسجد سلیمان و ساکن شهرهای شوش و دزفول است که بعد از حادثه قطع عضو با بالگرد هلال‌احمر به خرم‌آباد و بعد با هواپیمای نیروی هوایی ارتش از خرم‌آباد به یکی از بیمارستان‌های تهران اعزام شد و هم‌اکنون وضعیت خوبی ندارد.
 
مرگ توله پلنگ در تصادف
برخورد خودرو با یک توله پلنگ منجر به تلف شدن این حیوان شد.
محمدامین بیرامی، رئیس اداره حفاظت محیــــط‌زیـــــست شهرستان کازرون گفــــت: ساعــت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه چهاردهم آذر‌ماه خبر تصادف یک توله پلنگ با خودرو در محور جدید کوهچنار به شیراز اعلام شد و عوامل اجرایی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کازرون به محل حادثه در محور جدید ابوالحیات نزدیک روستای آب کوره اعزام شدند که به دلیل شدت آسیب ناشی از تصادف توله پلنگ تلف شده بود. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کازرون نصب تابلوهای هشداردهنده در محل‌های عبور حیوانات در جاده‌ها را یک اقدام ضروری دانست.
 
راننده پژو قربانی تصادف با شتر سرگردان
 یک دستگاه خودروی سواری پژو حوالی روستای گتان در جاده جاسک به سیریک با شتر برخورد کرد که باعث مرگ راننده خودرو شد.
طبق اعلام منابع محلی، این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داده و فرد فوت شده از اهالی شهرستان بشاگرد بوده است.
در پی این حادثه دادستان جاسک خواهان پیگیری و یافتن صاحب شتر سرگردان شده و دستوراتی در این زمینه صادر کرده است چراکه از سال گذشته گله‌های شتر موظف به داشتن ساربان شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی