صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

با تداوم درگیری‌ها در اراضی اشغالی فلسطین صورت گرفت

افزایش شهدای کرانه باختری به ۲۶۰ نفر

در حالی که اشغالگران صهیونیست همچنان به مناطق مختلف کرانه باختری حمله می‌کنند، نیروهای فلسطینی در این مناطق مقابل متجاوزان ایستاده و حملاتی را علیه آنها انجام ‌می‌دهند. بنا بر جدیدترین آمار، در دو ماه گذشته ۲۶۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش مهر به نقل از فلسطین‌الیوم، اشغالگران صهیونیست طی روز گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کرده‌اند. در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه بیت لقیا واقع در غرب رام‌الله، درگیری‌هایی میان آنها و جوانان فلسطینی رخ داده است. نیروهای مقاومت فلسطین همچنین تجهیزات نظامیان صهیونیست را با پرتاب چندین بمب قدرتمند در جریان یورش این نظامیان به شهر و اردوگاه جنین منهدم کردند. نظامیان صهیونیست به مناطق شمال‌غرب رام‌الله نیز حمله کردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که حدود ۵۰ خودروی نظامی به شهر جنین هجوم آورده و بیمارستان دولتی این منطقه را محاصره کرده‌اند.
در همین حال شبکه خبری الجزیره گزارش داد که با یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری رود اردن، برق بسیاری از مناطق این شهر و اردوگاه آن قطع شده است و همزمان بولدوزرهای رژیم‌صهیونیستی کار تخریب تأسیسات زیربنایی فلسطینی‌ها را پس از یورش به شهر جنین و اطراف اردوگاه آغاز کرده‌اند. نیروهای اشغالگر اقدام به یورش شماری از ساختمان‌های شهر جنین و اطراف اردوگاه آن کرده و تیم‌های تک‌انداز ارتش این رژیم نیز در منطقه مستقر شده‌اند. اردوگاه‌های الجلزون در شمال رام‌الله، الدهیشه واقع در جنوب‌شرق بیت‌لحم و همچنین اردوگاه جدید عسکر، شاهد یورش نظامیان صهیونیست بود. در جریان این یورش‌ها یک کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.  علاوه بر نظامیان صهیونیست، شهرک‌نشینان صهیونیست نیز بر شدت حملات خود به مردم کرانه باختری افزوده‌اند. در همین ارتباط دیروز وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد و با «غیرقابل پذیرش» خواندن حملات شهرک‌نشینان یهودی به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی، خواستار اتخاذ اقدامات فوری از سوی دولت اسرائیل در این‌باره شد. گفتنی است طی حملات اخیر شهرک‌نشینان یهودی به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی که با حمایت ارتش و پلیس اسرائیل صورت می‌گیرد، تاکنون چندین فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
این در حالی است که بنا بر گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵مهرماه) تاکنون ۲۶۰ نفر در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند. مرکز امور اسیران فلسطین نیز اعلام کرد که شمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری توسط ارتش و دستگاه امنیتی رژیم‌صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به ۳ هزار و ۵۸۰ نفر رسیده است.
جستجو
آرشیو تاریخی