صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

قبولی در امتحان آیین‌نامه در شصتمین امتحان
مرد انگلیسی پس از اینکه ۵۹ بار در امتحان آیین‌نامه رانندگی رد شده بود سرانجام موفق به کسب نمره قبولی شد.
به گزارش بی‌بی سی، یک راننده تحت تعلیم در انگلیس وقتی برای شصتمین بار در امتحان آیین‌نامه رانندگی شرکت کرد بالاخره موفق شد در آزمون تئوری تست یا (آیین‌نامه رانندگی) قبول شود. امتحان تئوری در انگلیس امتحانی اجباری است که تمام داوطلبان باید برای دریافت گواهینامه در این آزمون قبول بشوند. این راننده که اسم او فاش نشده ۵۹ بار در آزمون خود مردود شد و ۱۳۸۰ پوند و حدود ۶۰ ساعت برای انجام این کار صرف کرد. رانندگی در انگلیس قوانین نسبتاً سختی دارد و به همین دلیل در سال‌جاری میلادی فقط دو نفر دیگر پس از ۵۷ و ۵۵ بار تلاش موفق به پاس کردن آزمون آیین‌نامه رانندگی شده‌اند. اما رکورددار این تلاش‌ها فردی است که در سال ۲۰۱۲ پس از ۹۲ بار توانست ثابت کند که تا این آزمون را پاس نکند از پا نمی‌نشیند.

 14 کشته در تصادف اتوبوس تایلندی
 
 تصادف یک دستگاه اتوبوس در غرب تایلند ۱۴ کشته و بیش از ۳۰ زخمی برجا گذاشت.
به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه بامداد سه‌شنبه در حالی رخ داد که اتوبوس از «بانکوک»، پایتخت تایلند به سمت استان «سونگکلا»ی این کشور در حرکت بود. یک مقام پلیس محلی گفت که این اتوبوس حامل ۴۹ سرنشین بوده که از جاده خارج شد و به درختی برخورد کرد. راننده اتوبوس از این حادثه جان سالم به در برده و گفته می‌شود که خواب‌آلودگی وی منجر به وقوع این حادثه شده است. پلیس همچنان در حال بررسی جزئیات این تصادف است. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۳۵ نفر به دلیل جراحات در بیمارستان‌های محلی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

جایزه 25 هزار پوندی باشگاه وستهام
 برای دستگیری سارقان
سارقان به خانه کورت زوما، کاپیتان تیم فوتبال وستهام دستبرد زده و ۱۰۰ هزار پوند پول نقد و جواهرات با خود بردند. باند نقابدار که گفته می‌شود بسیار حرفه‌ای هستند، خانه مدافع وستهام را در حالی که او با خانواده‌اش در خانه بود، غارت کردند.
به گزارش میرور، پلیس به همسایگان در مورد این باند سازمان یافته هشدار داد و باشگاه وستهام برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری این باند شود، ۲۵۰۰۰ پوند جایزه تعیین کرده است. اقلام باارزش و وسایلی که اهمیت عاطفی داشتند از خانه ۳ میلیون پوندی زومای ۲۹ ساله که با همسرش ساندرا و چهار فرزند خردسال‌شان زندگی می‌کنند، دزدیده شده است.
 همسایگان این فوتبالیست به نشریه «سان» گفتند که پلیس به همه هشدار داده که مراقب باشند چرا که این باند از افراد آماتور تشکیل نشده و بسیار حرفه‌ای و سازمان‌یافته هستند و ترس و وحشت زیادی در منطقه به وجود آمده است.
 
انفجار خانه مرموز در واشنگتن
 
وقتی مأموران پلیس امریکا برای بررسی علت شلیک گلوله در یک خانه در حومه واشنگتن قصد داشتند وارد آن شوند ناگهان انفجار مهیبی رخ داد و خانه ویران شد.
به گزارش بی‌بی سی، مقام‌ها در شهر «آرلینگتونِ» ایالت «ویرجینیا» که هم مرز غربی ایالت واشنگتن است، می‌گویند: مقامات پلیس پس از آنکه دوشنبه شب - ۴ دسامبر - گزارش‌هایی از شلیک داخل خانه به بیرون دریافت کرده بودند، به سمت این خانه اعزام شدند. چند مأمور پلیس در جریان این انفجار جراحات سطحی برداشته‌اند. مأموران آتش‌نشانی تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت شرق امریکا همچنان مشغول اطفای حریق بودند. همسایگان گفته‌اند از شدت انفجار، خانه‌های آنها هم لرزیده است. پلیس ناحیه آرلینگتون در شبکه ایکس (توئیتر سابق) گزارش کرد:‌ افسران در تلاش برای ورود به یک واحد مسکونی بودند که مظنون چند رگبار گلوله از داخل خانه شلیک کرد. برخی از ساکنان این محله توسط پلیس به جای دیگری منتقل شده‌اند. یک شاهد عینی به نام «جیم متیو» در شبکه ایکس نوشته که قبل از انفجار شاهد چند نوبت رگبار گلوله بوده است.

کشف اجساد 13 کوهنورد در اندونزی

 یک روز پس از فوران آتشفشان «ماراپی» در اندونزی، اجساد ۱۳ کوهنورد در نزدیکی دهانه این آتشفشان کشف شده است.
به گزارش راشا تودی، هنوز از سرنوشت ۱۰ نفر دیگر اطلاعی در دست نیست. در عین حال برخی منابع خبری تعداد ناپدید شده‌های این حادثه را ۲۲ نفر گزارش کردند. روز دوشنبه پس از فورانی کم‌شدت‌تر، عملیات جست و جو برای مدتی به حال تعلیق درآمد. قبل از توقف عملیات جست و جو و نجات، سه نفر از نزدیکی دهانه آتشفشان نجات داده شدند، هرچند دچار سوختگی شده بودند. هنگام فوران اصلی کوه در روز یکشنبه، حدود ۷۵ کوهنورد در منطقه حضور داشتند که اکثر این افراد به سلامت به جای امنی منتقل شدند. ماراپی یک آتشفشان فعال در میان ۱۲۷ آتشفشان اندونزی است.

جستجو
آرشیو تاریخی