از گوشه و کنار ایران

سرقت برای پرداخت مهریه همسر
سارق سیم و کابل برق، پس از دستگیری انگیزه خود را از انجام سرقت‌ها پرداخت مهریه همسرش عنوان کرد.
سرهنگ حسین عجم، فرمانده انتظامی شهرستان میامی گفت: پس از شکایت ساکنان کلاته‌های شرقی و بخش کالپوش از سرقت سیم و کابل برق منطقه، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران آگاهی شهرستان میامی قرار گرفت و به فردی معتاد و سابقه‌دار ظنین شدند. پس از هماهنگی‌های لازم وی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ عجم از اعتراف متهم ۴۰ ساله به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق خبر داد و اظهار کرد: متهم انگیزه خود از انجام سرقت‌ها را پرداخت مهریه همسرش و گرایش به مواد مخدر عنوان کرد که پرونده تکمیل و همراه سارق به دادسرا ارسال شد.

هلاکت 2 شرور مسلح در سراوان
  درگیری شرور منطقه سراوان معروف به علی کوچولو و هم‌دستش با مأموران پلیس باعث هلاکت هر دو نفر شد.
 سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: این شرور که سوابق جنایی فراوانی از جمله ارتکاب قتل‌های مسلحانه متعدد، سرقت‌ها و گروگان‌گیری مسلحانه، اخاذی، ایجاد رعب و وحشت در سراوان بویژه منطقه گلشن داشت و بارها در فضای مجازی به‌صورت آنلاین رجزخوانی و با سلاح و مهمات اقدام به تهدید کرده بود و موجب نگرانی و احساس ناامنی در بین مردم شده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از اینکه شرور مسلح و هم‌دستش در یک عملیات در محاصره پلیس قرار گرفتند و پلیس قصد دستگیری آنها را داشت، به سمت مأموران آتش گشودند که پلیس با اتخاذ موضع و تاکتیک برتر از خود دفاع و در این تبادل آتش، دست برتر آنان موجب هلاکت هر ۲ شرور و ضبط سلاح و مهمات آنان شد.
 
حمله حیوان درنده 8 نفر را راهی بیمارستان کرد
  یک حیوان درنده صبح سه‌شنبه به 8 نفر از اهالی شهرستان زبرخان درّود حمله و آنها را روانه بیمارستان کرد.
محمد شورورزی، رئیس مرکز آموزشی‌پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: پذیرش ۸ مورد حیوان‌گزیدگی در شیفت صبح سه‌شنبه اورژانس این بیمارستان نشان داد، مجروحین از اهالی شهر درّود شهرستان زبرخان هستند. طبق گفته مجروحین این حیوان گرگ  یا کفتار بوده و آسیب‌های وارد‌شده به برخی از آنها جدی و بسیار دردناک است. رئیس مرکز آموزشی‌پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور افزود: در حال حاضر کار رسیدگی به جراحات همه مجروحین در اورژانس ترومای مرکز آموزشی‌پژوهشی و درمانی حکیم در حال انجام است.
سیدحمید حسینی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور درهمین خصوص نسبت به خطر حیوان گزیدگی در منطقه گردشگری درّود نیشابور هشدار داد و گفت: باتوجه به وقوع چند مورد حیوان‌گزیدگی (حیوان‌وحشی کفتار یا گرگ) در منطقه گردشگری درّود از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی در صورت تردد در منطقه خیابان آبشار احتیاط لازم را داشته و به‌صورت ویژه مراقب کودکان و سالمندان باشند.

اخاذی از زنان در سایت همسریابی
 مرد شرور که به بهانه همسریابی در یک سایت از زنان اخاذی و سوءاستفاده می‌کرد دستگیر شد.
سرهنگ سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: درپی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی  زن جوان به‌دلیل تهدید و اخاذی، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. شاکی‌ها اظهار داشتند در سایت همسریابی با متهم آشنا شدند و پس از اعتماد، تصاویر خصوصی‌شان را برای او فرستادند. سپس متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی، قصد اخاذی و رابطه نامشروع داشته  است که با طرح این شکایات، فرد خاطی توسط پلیس فتا بازداشت شد.
وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد. وی به 30 فقره اخاذی از زنان اعتراف کرد و گفت از طریق سایت همسریابی و شبکه‌های اجتماعی با زنان جوان آشنا می‌شد و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه ازدواج، تصاویر خصوصی‌شان را می‌گرفت و در نهایت، با تهدید به انتشار این تصاویر برای اخاذی از قربانیان اقدام می‌کرد.
 
مرگ زن و مرد جوان در تصادف پراید

انحراف یک دستگاه خودروی پراید در جاده اهواز به آبادان بعد از دعبل خزاعی در روز سه‌شنبه ۲ نفر کشته برجا گذاشت.
عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: این حادثه در ساعت ۶:۴۲ دقیقه صبح سه‌شنبه رخ داد و نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ به محض اطلاع از وقوع حادثه برای امدادرسانی در محل وقوع این رخداد حاضر شدند. یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و فوت‌شدگان یک زن و مرد ۴۱ و ۴۲ ساله بودند.
 
کشف مشک‌های پر از سوخت قاچاق
 در سیستان و بلوچستان
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه تریلی حامل مشک‌های سوخت قاچاق به میزان ۵۸ هزار لیتر گازوئیل در زاهدان خبر داد.
 سرهنگ مرتضی جوکار، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت در حوزه استحفاظی به وسیله تریلی، بلافاصله برای بررسی موضوع به‌صورت اکیپ‌های تخصصی اعزام شدند. پس از اقدامات اطلاعاتی و بررسی محورهای مواصلاتی، موفق به توقیف یک دستگاه تریلی حامل سوخت قاچاق در محور زاهدان - بم شدند.
در این عملیات در مجموع 58 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که به‌صورت مشک ذخیره شده بود به ارزش 260 میلیارد ریال کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی