صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبـــار

ضربات مقاومت بر پیکر صهیونیست‌ها
مقاومت خاورمیانه به حملات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه واکنش نشان داد.
به گزارش ایرنا به نقل از رادیو ارتش، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی حزب‌الله به شهرک بیت هلیل در الجلیل علیا، ۱۱ صهیونیست ازجمله ۸ نظامی زخمی شدند. در همین حال خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد، بر اثر اصابت موشک ضدتانک به خودروی حامل نظامیان صهیونیست ۴ نفر از سرنشینان این خودرو به‌صورت جزئی زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک از خاک لبنان پرتاب شده و در پی آن در شمال اراضی اشغالی آژیرهای خطر به صدا درآمده‌اند. براساس این بیانیه، صبح دیروز از لبنان به سمت اراضی اشغالی تعداد زیادی موشک پرتاب شده و ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حملات، محل پرتاب موشک‌ها را با آتش توپخانه هدف قرار داد.
در همین حال به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک موشک از خاک سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و به منطقه‌ای در جولان اشغالی اصابت کرده است. «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، با اعلام این خبر، مدعی شد این حمله هیچ تلفاتی به دنبال نداشته است. وی مدعی شد، نیروهای اسرائیلی منشأ شلیک موشک را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند. این بیانیه در حالی صادر شد که تا زمان تهیه این گزارش، هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته بود. در همین حال شبکه «المیادین» نیز خبر داد نیروهای مقاومت سوریه یک پایگاه امریکا در شمال شرق این کشور را بعد از فرود یک هواپیمای باری در آن، هدف حمله قرار داده‌اند.
مقاومت یمن نیز در واکنش به حملات دوباره ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، اعلام کرد: «در جنگ سرنوشت‌سازی با دشمن صهیونیستی و امریکا قرار داریم و تا زمانی به آن ادامه خواهیم داد که حملات به غزه متوقف شود.» سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: «با آغاز مجدد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حملات دردناک و کوبنده‌ای علیه این رژیم انجام خواهیم داد.» عصر دیروز نیز مرکز اطلاع رسانی فلسطین خبر داد، پنتاگون اعلام کرده است، ناو رزمی «یو اس اس کارنی» و چند کشتی در دریای سرخ هدف حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار گرفته‌ است.

جانبداری دادستان دیوان کیفری بین المللی از صهیونیست ها!
گروه‌های حقوق بشری فلسطین با متهم کردن دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به جانبداری از رژیم صهیونیستی از دیدار با او خودداری کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه العربی الجدید، عمار الدویک، مدیرکل کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین در این باره گفت: ما به عنوان سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی تصمیم گرفتیم با کریم اسد احمد خان دادستان دیوان کیفری بین المللی دیدار نکنیم. «شعوان جبارین»، مدیرکل بنیاد الحق فلسطین نیز گفت: «امتناع سازمان‌های حقوق بشری فلسطین به عنوان نمایندگان قربانیان جنگ، از دیدار با کریم  اسد احمد خان به این دلیل بود که وی با خانواده‌های اسرا و کشته‌های اسرائیل ملاقات کرد و شرایط اسرائیل برای دیدار نکردن با خانواده‌های قربانیان فلسطینی را پذیرفت، این جانبداری از اسرائیل و خیانت به قربانیان فلسطینی است.» در همین حال گزارش‌ها حاکی است، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با کریم اسد احمدخان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ( ICC ) خواستار تسریع تحقیقات علیه جنایتکاران جنگی اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطینی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی