حوادث جهان

فوران کوه آتشفشان اندونزی

مرکز آتشفشان شناسی و کاهش خطرات زمین شناسی اندونزی اعلام کرد کوه مراپی که یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتشفشان این کشور است، یکشنبه فوران کرد.
به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، خاکستر آتشفشان مراپی در جزیره سوماترا تا ارتفاع سه هزار متر بالاتر از قله این کوه مشاهده شده است.هنوز گزارشی از میزان خسارات یا تلفات بعد از فوران این کوه در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه به وقت اندونزی منتشر نشده‌است. کوه مراپی ۲ هزار و ۹۳۰ متر ارتفاع دارد و یکی از ۱۲۹ آتشفشان فعال اندونزی است که از سال ۱۵۴۸ میلادی تا کنون به طور مستمر فعال بوده است.

یک کشته در زلزله فیلیپین
  زلزله ۷.۴ ریشتری شامگاه شنبه در جنوب فیلیپین منجر به کشته شدن حداقل یک نفر و وارد شدن خسارات جزئی به برخی از زیرساخت‌ها شد.
به گزارش رویترز، زمین لرزه بخش‌هایی از استان‌های «سوریگائو جنوبی» و «داوائو شرقی» را لرزاند و باعث تخلیه افراد از منازلشان و صدور هشدار سونامی‌در این کشور و ژاپن شد. در این زلزله یک زن بر اثر ریزش دیوار، جان خود را از دست داده است.
مؤسسه آتشفشان‌شناسی و لرزه‌شناسی فیلیپین (Phivolcs) در بیانیه‌ای گفت: تهدید سونامی‌مرتبط با این زلزله تا حد زیادی از فیلیپین عبور کرده است.همچنین یک مقام دولتی فیلیپین در این باره گفت: تمام افرادی که از مناطق ساحلی تخلیه شدند به خانه‌های خود بازگشته‌اند و در صورت نیاز به تخلیه مجدد، آماده‌ایم. بیش از ۶۰۰ پس لرزه ثبت شده است. همچنین گارد ساحلی فیلیپین تمام شناورها و هواپیماهای خود را برای اعزام احتمالی به مناطق حادثه دیده در حالت آماده باش قرار داده است. بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا، قوی‌ترین پس لرزه به بزرگی ۶.۵ ریشتر بوده است.زمین لرزه‌ها در فیلیپین رایج هستند، زیرا این کشور روی منطقه «حلقه آتش» قرار دارد.

قتل توریست آلمانی در پاریس
 پلیس فرانسه از حمله یک فرد مسلح به سلاح سرد به مردم در پاریس خبر داد.
به گزارش لوموند، مهاجم فرانسوی متولد ۱۹۹۷ است و در سال ۲۰۱۶ به چهار سال زندان به دلیل تمایل به انجام اقدامات خشونت‌آمیز محکوم شده بود و تحت نظارت اداره کل امنیت داخلی بود. یک توریست آلمانی در نزدیکی برج ایفل در این حمله با چاقو و چکش کشته شد و دو نفر دیگر زخمی‌شدند.فرد مهاجم بازداشت شده و وزارت دادگستری فرانسه تحقیقاتی را درباره قتل و اقدام به قتل آغاز کرده است.بر اساس این گزارش، فرد مهاجم سابقه اختلالات روانی داشته است.

8 کشته در حمله به اتوبوس پاکستانی
  تیراندازی مهاجمان ناشناس به اتوبوس مسافربری در شمال پاکستان 8 کشته و دست کم ۱۶ زخمی‌برجاگذاشت.
به گزارش رسانه‌های پاکستانی، اتوبوس مسافربری که از مبدأ شهر گلگیت در شمال این کشور عازم شهر راولپندی بود در نزدیکی منطقه «چیلاس» هدف تیراندازی مهاجمان ناشناس قرار گرفت.در این حادثه هشت نفر از سرنشینان اتوبوس کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی‌شدند. منابع بیمارستانی به رسانه‌ها گفتند که وضعیت برخی از زخمی‌ها بحرانی است و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.وزیر امور داخلی دولت ایالت گلگیت-بلتستان در شمال پاکستان اعلام کرد که نهادهای امنیتی در حال بررسی ماهیت این تیراندازی هستند و اینکه هرگونه احتمال تروریستی بودن این حمله نیز در دست بررسی است.
 
بارش بی‌سابقه برف در آلمان

هوای سرد، بارش برف و یخبندان باعث اختلال در خدمات حمل و نقل در مونیخ و جنوب آلمان شد و شدت بارش برف در مونیخ و نواحی اطراف آن از سال ۱۹۳۳ تا کنون بی‌سابقه بوده است.به گزارش اسپوتنیک، سرد شدن هوا و برف و بوران، سفرهای هوایی و ریلی را در بخش‌هایی از آلمان مختل کرده است. گزارش‌ها حاکی است، پروازهای فرودگاه مونیخ تا صبح یکشنبه لغو شد و بخش مهمی‌از حمل و نقل ریلی نیز متوقف شده است.
 
9 کشته و ۱۵ زخمی‌در حمله به معدن شمال پرو
وزارت کشور پرو اواخر روز شنبه اعلام کرد که در حمله مردان مسلح به معدن پودروسا در پرو با مواد منفجره و گروگانگیری، ۹ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی‌شدند.
به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس وضعیت را تحت کنترل گرفته است، هفت نفر دستگیر و اسلحه‌هایشان ضبط شده است. در اطلاعیه آمده است به نیروهای ویژه برای حمایت از پلیس محلی دستور داده شد که در منطقه حضور داشته باشند.طبق گزارش‌ها، مهاجمان با استفاده از مواد منفجره و گروگان گرفتن چهار نفر وارد چاه معدن شدند.پرو دومین تولیدکننده بزرگ مس و یکی از تولیدکنندگان مهم نقره و طلا در جهان است.

نماینده پارلمان پاراگوئه در سقوط هواپیما کشته شد
پلیس پاراگوئه اعلام کرد که یک نماینده پارلمان این کشور و سه نفر از همراهان وی در سقوط هواپیما کشته شدند.
به گزارش رویترز، پلیس گفت که هواپیمای حامل «والتر‌هارمس» عضو حزب حاکم «کلرادو» با یک درخت برخورد کرد و دچار آتش‌سوزی شد.پدرو آلیانا معاون رئیس جمهور پاراگوئه در شبکه اجتماعی ایکس والتر‌هارمس را «همکار، دوست و برادر» خواند و خبر درگذشت وی را «غم‌انگیز و بسیار دردناک» توصیف کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی