از گوشه و کنار ایران

شلیک مرگبار مرد سالخورده به همسرش
مرد 74 ساله در اقدامی هولناک همسرش را با شلیک کلت کمری در خانه‌شان واقع در شهر کوهین به قتل رساند.
سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمد به دلیل اختلاف خانوادگی در شهر کوهین، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و مأموران انتظامی نیز به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه پیرمردی ۷۴ ساله با استفاده از سلاح گرم همسر خود را به قتل رسانده بود که با تلاش مأموران ضارب در کمتر از یک ساعت به همراه یک قبضه سلاح کمری و ۶ عدد فشنگ جنگی دستگیر شد.
سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات انجام شده ضمن اینکه صراحتاً به انجام قتل اعتراف کرد، انگیزه خود را از این جنایت هولناک اختلافات خانوادگی عنوان کرده، یادآور شد: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
حادثه ریلی در ‌مسیر خط آهن لرستان

به دنبال برخورد یک دستگاه ریل باس با قطار باری در ایستگاه «کشور» از توابع بخش پاپی دورود پنج نفر مصدوم شدند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: صبح یکشنبه قطار باری از لرستان عازم جنوب بود که در منطقه سپیددشت لرستان با ریل باس برخورد کرد و پنج نفر شامل مسافرین، مسئولین و راننده قطار مصدوم شدند. همچنین مسیر راه‌آهن نیز مسدود شد. پس از اعلام این حادثه تیم‌های اورژانس و اورژانس هوایی برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی به منطقه اعزام شدند. ساعتی بعد نیز راه‌آهن جنوب در محدوده لرستان که بر اثر حادثه برخورد دو قطار مسدود شده بود، بازگشایی شد.
 
انفجار مرگبار گاز در عروسی
نشت گاز از شیلنگ بخاری باعث انفجار در یک مراسم عروسی و فوت یکی از میهمانان شد.
یاسر زیوری مسئول آتش‌نشانی شهرداری اسدآباد گفت: نشت گاز و زدن ناگهانی کلید برق توسط یکی از افراد حاضر در مراسم عروسی، موجب انفجار خانه در روستای مزرعه بید واقع در شهر پالیز و مصدوم شدن سه نفر از میهمانان عروسی شد که به بیمارستان منتقل شدند.زیوری افزود: از سه مصدوم این حادثه ۲ نفر از بیمارستان مرخص و یک مرد ۶۰ ساله به علت سوختگی ۸۰ درصدی توسط اورژانس به بیمارستان همدان اعزام شد که به علت درصد بالای سوختگی فوت کرد. با بررسی‌ها مشخص شد شیلنگ بخاری غیراستاندارد بوده و با استفاده از سه‌راهی به طول سه متر به بخاری متصل شده بود.
 
دستگیری شکارچیان پرندگان زینتی
شکارچیان غیرمجاز گراز و صیادان پرندگان زینتی در لرستان دستگیر شدند.علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در چند روز گذشته محیطبانان یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله‌ طی پایش مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد این شهرستان موفق به دستگیری چهار گروه شکارچی متخلف و صیادان پرندگان زینتی و کشف پنج قبضه سلاح شکاری شدند. از شکارچیان متخلف پنج قبضه سلاح شکاری به همراه سه لاشه شکارشده گراز و از صیادان پرندگان زینتی دو قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شد.
 
تصادف مرگبار سمند و تریلی
برخورد یک دستگاه سمند با تریلی در محور ماکو-شوط دو کشته برجا گذاشت.
حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: صبح یکشنبه در محور ماکو به شوط یک خودرو سمند با تریلی برخورد کرد که این برخورد سبب آتش گرفتن خودرو سمند شد.‌ نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای «رند» ماکو بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و اقدامات اولیه را برای رهایی حادثه‌دیدگان انجام دادند اما این حادثه ۲ فوتی داشت. محور ماکو ازجمله مسیرهای ترانزیتی است که خودروهای سنگین و تریلی نیز در این محور کم‌عرض تردد دارند.
 
قتل با اسلحه شکاری
عامل قتل مرد جوان با اسلحه شکاری در یکی از خیابان‌های زنجان از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس آگاهی استان زنجان اظهار کرد: چندی پیش، درپی وقوع یک قتل در خیابان توحید عوامل پلیس آگاهی به محل اعزام شدند. برابر گزارش کارآگاهان، مقتول جوانی ۳۲ ساله بود که با گلوله اسلحه شکاری در کنار خودرو شخصی‌اش به قتل رسید. در تحقیقات میدانی و جنایی مشخص شد انگیزه جنایت اختلاف قبلی مقتول با قاتل بوده و با احراز هویت متهم، او را در یکی از باغ‌های حومه زنجان دستگیر کردند.
 
کشف 8 هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
هشت هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در سه عملیات جداگانه، از سوی پلیس سمنان کشف و ضبط شد.
سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در مرحله اول، مأموران انتظامی شهرستان شاهرود هنگام کنترل خودروهای عبوری مشهد-تهران با اشرافیت اطلاعاتی هدفمند به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند و پس از توقف و بازرسی آن، ۱۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.
وی گفت: مأموران انتظامی در شهرستان میامی در اجرای دو عملیات جداگانه از یک دستگاه اتوبوس دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق و در اقدامی دیگر از پارکینگ ترانزیتی پنج هزار لیتر گازوئیل قاچاق را که توسط مالک آن دپو شده بود، کشف و ضبط کردند. ارزش ریالی محموله‌های کشف‌شده دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شد و سه نفر نیز دستگیر شدند. پرونده به اداره تعزیرات حکومتی فرستاده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی