صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است

محمد رشیدی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به طرح اصلاح قیمت خرید گندم اشاره کرد و گفت: گمان می‌کنم این قانون یکی از قوانین اثرگذار مجلس است که طرح بنده بود. اوایل حضورم در کمیسیون کشاورزی، این طرح را در کمیته بازار محصولات کشاورزی با همراهی نخبگان، کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی مطرح کردم که به قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی بویژه گندم تعلق داشت. رشیدی ادامه داد: در گذشته هر سال شورای اقتصاد که اعضای آن تنها مدیران دولتی هستند تصمیم می‌گرفتند قیمت خرید چه میزان باشد و قیمتی که مصوب می‌شد واقعی نبود، در حالی که کشاورزی باید اقتصادی و سودآور باشد و امنیت غذایی بسیار مهم است. نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت افزود: در این قانون یک شورای جدید تصویب کردیم که 9عضو از خانواده دولت، کشاورز و بخش خصوصی دارد و خود کشاورز مسئول تصمیم‌گیری است. در سال اول این قانون، پنج‌ونیم میلیون تن گندم توسط کشاورز به دولت داده شد و امسال این میزان دوبرابر شده است و حاصل طرح این شد که تا 90درصد به سمت خودکفایی پیش رفتیم.
 وی با بیان اینکه این قانون برای محصولات اساسی کشاورزی است، افزود: امسال 167هزار میلیارد تومان پول به گندمکاران کشور داده شده که هشت‌ونیم درصد این بودجه تنها به استان کرمانشاه اختصاص یافته و 12هزار میلیارد تومان بابت این قانون به کشاورزان کرمانشاهی که چهارمین رتبه تولید کشور را دارند، ‌پول پرداخت شده است. رشیدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نزدیک به سه سال است به مجلس لقب انقلابی داده‌اند که آن‌هم به دلیل کارها و اقداماتی است که انجام شده و همه می‌دانیم مهم‌ترین مطلب در رأس نمایندگی، قانونگذاری است که نظارت بر بودجه نیز در این حیطه قرار دارد و در این چند سال قوانین ارزشمندی به نفع مردم در مجلس تصویب شده است.
وی در خصوص بخشی از قوانین که موجب شد مجلس لقب انقلابی بگیرد، ادامه داد: جهش تولید مسکن نمونه‌ای از آن است که قانون آن در مجلس تصویب شده و در همه استان‌ها به سرعت در حال پیشروی است. در کرمانشاه نزدیک به 60 هزار مسکن در حال طراحی است که امیدواریم تا سال آینده این عرصه‌ها تبدیل به ساخت‌وساز کامل شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین به قانون جوانی جمعیت و خانواده اشاره کرد و افزود: این قانون نیز به شکل ارائه تسهیلات و مسکن به زوجین است و پایگاهی در نزدیکی بیستون کرمانشاه برای این امر در نظر گرفته شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی