صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

الگوی توسعه‌ گردشگری خارجی کیش، مبتنی بر «گردشگری اسلامی و خانوادگی» است

با راه‌اندازی پرواز مستقیم کیش- بغداد، 150 گردشگر عراقی با پرواز شرکت‌های هواپیمایی سپهران و العراقیه جمعه 10 آذرماه وارد جزیره کیش شدند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با بیان اینکه حضور این گردشگران در کیش در راستای سیاست سازمان منطقه آزاد کیش برای سفر گردشگران عراقی به این جزیره و توسعه گردشگری در این منطقه است، گفت: یکی از الزامات توسعه و رونق گردشگری در مناطق گردشگرپذیر هموار‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها برای ورود گردشگر خارجی است که باتوجه به وعده رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین خصوص، این مهم درحال عملیاتی شدن است.
وی تأکید کرد: جزیره کیش به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خصوصاً کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد اما عدم برقراری پروازهای مستقیم از کشورهای مبدأ به جزیره کیش یکی از دلایل مهم این ناکامی بوده است که باتوجه به رایزنی‌های انجام شده درحال رفع این مشکل هستیم.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با اشاره به برقراری سایر پروازهای بین‌المللی از دبی و مسقط با مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مرحله نخست گردشگران عراقی به‌صورت هفتگی به جزیره خواهند آمد و در مراحل بعدی، تعداد این پروازها به دو پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.
گفتنی است مسئولان فرودگاه کیش در هنگام ورود گردشگران عراقی، با اهدای گل، ورود این گردشگران به جزیره کیش را گرامی داشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی