گزارش و خبر

دفاع تمام قد کونسیسائو از مهاجمش:
 من از طارمی راضی‌ام
 یکی از تیم‌هایی که از آن به‌عنوان تیمی علاقه‌مند به جذب مهدی طارمی نام برده شده، اینتر است. با این حال، گویا احتمال انتقال این مهاجم پورتو به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی پیش‌رو با اما واگرهایی مواجه شده است. چراکه فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی دراین ارتباط گفت: «طارمی بازیکنی کامل برای اینتر در نظر گرفته شده اما باشگاه پورتو نمی‌خواهد او را در پایان فصل جاری به‌عنوان بازیکن آزاد از دست داده و در واقع او را به باشگاهی دیگر هدیه دهد. از سوی دیگر اینتر نمی‌خواهد بعد از جذب قرضی مارکو آرناتوویچ در تابستان، روی یک بازیکن بالای 30 سال سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام دهد و پول خود را دور بیندازد. عملی شدن این انتقال در حال حاضر پیچیده به نظر می‌رسد.» برخی منابع دیگر ایتالیایی هم گزارش داده‌اند که اینتر در ماه ژانویه سراغ به خدمت گرفتن طارمی 31 ساله نخواهد رفت و تمایل دارد تابستان آینده او را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد. پینتو داکاستا رئیس باشگاه پورتو اخیراً گفته بود که طارمی پیشنهادهایی با دستمزد سالیانه 10 میلیون یورو دریافت کرده که این باشگاه نمی‌تواند با آنها برای تمدید قرارداد این مهاجم ایرانی رقابت کند و جدایی او را از این تیم قطعی دانسته بود. اما نکته دیگری که درباره طارمی وجود دارد، عملکرد او در این فصل از لیگ‌برتر پرتغال است که دور از انتظار بوده. طارمی در 11 مسابقه فصل جاری برای پورتو، تنها موفق به زدن دو گل شده است و این نمی‌تواند آمار خوبی برای آقای گل فصل گذشته پرتغال باشد. همین مسأله منجر به بروز انتقاداتی از او شده و برخی از رسانه‌های پرتغالی اعتقاد دارند که افت طارمی می‌تواند به دلیل پیشنهاداتی باشد که او دریافت کرده و منجر به بی‌میلی این بازیکن در لباس اژدها شده است. در این میان، برخی از هواداران پورتو نیز اعتقاد دارند که طارمی تحت هر شرایطی در ترکیب تیم کونسیسائو بازیکن ثابت است و این موضوع سبب شده تا انگیزه او برای رقابت کاهش پیدا کند. اما سرمربی پورتو به دفاع از بازیکنش پرداخت و این موضوعات را رد کرد. در حالی‌که پورتو دیشب میهمان فامالیسائو بود، سرجیو کونسیسائو در نشست خبری پیش از بازی در دفاع از مهاجم ایرانی‌اش گفت: «وقتی از مهاجمان صحبت می‌کنند، به گل و پاس گل فکر می‌کنند اما کار طارمی فراتر از این است. او این کار را به‌طور طبیعی انجام خواهد داد، زیرا او به دروازه نزدیک‌تر است اما تمام کارهایی که انجام می‌دهد باعث می‌شود که من بسیار راضی باشم. می‌خواهم به شما یک خبر بدهم: ‏طارمی بازی می‌کند؛ چون او نه تنها زمانی که توپ در اختیار ماست بلکه زمانی که ‏توپ را در اختیار نداریم دقیقاً همان کارهایی را انجام می‌دهد که من می‌خواهم. طارمی ‏و وارلا بودند که با دویدن‌های دائمی و فشار آوردن بر حریف روی دینامیک بارسا تأثیر ‏گذاشتند. من به‌عنوان مربی از او خیلی راضی‌ام و به مربیان نشسته روی سکوها گوش ‏نمی‌دهم.» این صحبت‌های کونسیسائو باعث شد تا روزنامه اوجوگو جلد شماره یک خود را به تصویری از طارمی اختصاص دهد و در روتیتر‌ریزی که استفاده کرده، نوشته است: «کونسیسائو از مهاجمش دفاع می‌کند و حضور او را در جمع 11 نفر ابتدایی تضمین می‌کند.» اوجوگو سپس با تیتری درشت نوشته است: «طارمی و 10 نفر دیگر» که این به‌معنای حضور او در ترکیب اصلی است. بزرگ‌ترین روزنامه پرتغال بخش دیگری از صحبت‌های کونسیسائو را روی جلد برده است. جایی که او خطاب به طارمی گفت: «کار او بسیار بیشتر از زدن گل یا پاس گل است.»


قیمت نجومی بلیت پرسپولیس - الدحیل
از 10 تا 50 میلیون تومان در بازار سیاه!
پرسپولیس و الدحیل سه‌شنبه در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند و سرخپوشان پایتخت در صورتی که پیروز از زمین مسابقه خارج شوند، به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنند. این بازی در شرایطی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که آخرین بازی که این دو تیم در این استادیوم به مصاف هم رفتند، پرسپولیس موفق شد در یک بازی دراماتیک، مقابل الدحیل کامبک بزند و به مرحله بعد صعود کند. در این شرایط، تمام بلیت‌های این دیدار به فروش رسیده اما نکته‌ای که توجه بسیاری را جلب کرده، قیمت بلیت این بازی در بازار سیاه است که بین 10 تا 50 میلیون تومان عرضه شده است! این رقم چندین برابر قیمت معمول این بازی است و عده کثیری خواهان برخورد با این قضیه شده‌اند.


قایدی نقش اول تیم مجیدی
اتحاد کلباء که فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد، در حالی در هفته نهم لیگ امارات، تیم الامارات را 4-2 شکست داد که مهدی قایدی در ترکیب ثابت این تیم حضور داشت و موفق شد دو گل در دقایق 6 و 18 به ثمر برساند و نقش بسزایی در پیروزی تیم مجیدی داشته باشد. موسی عباس، تحلیلگر فوتبال امارات در مصاحبه با شبکه «ابوظبی اسپورت» گفت:«مجیدی در این چند بازی نشان داد برنامه‌هایش را با قایدی هموطنش پیش می‌برد. تاکتیک مجیدی متکی به قایدی و البته بازی تیمی نیز مهم است ولی نقش اول اجرا‌کننده تاکتیک مجیدی بر دوش ستاره ایرانی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی