از گوشه و کنار ایران

2 کشته در واژگونی خودروی زائران اصفهانی
واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران حرم بی‌بی حکیمه(س) در مسیر گچساران به این بقعه متبرکه ۲ کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت.
کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح شنبه یک دستگاه خودروی ون زائرانی که از استان اصفهان به زیارت مرقد بی‌بی حکیمه (خواهر امام رضا (ع) )به استان کهگیلویه و بویراحمد مشرف شده بودند در مسیر گچساران - بی‌بی حکیمه دچار سانحه شد.فلاحی دوست اظهار کرد: نیروهای امدادی از اورژانس، هلال احمر و شرکت نفت حوزه گچساران با تجهیزات لازم درمانی و همچنین پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۲زن بر اثر شدت جراحات در دم جان باختند و ۱۲ سرنشین دیگر به بیمارستان‌های شهرستان گچساران انتقال داده شدند.
 
دستگیری ضارب پرستار بیمارستان در یاسوج
 یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج شامگاه جمعه توسط همراه یک بیمار با چاقو مورد حمله قرار گرفت و بشدت آسیب دید. پرستاران این بیمارستان نیز صبح شنبه با اعتصاب خواستار تأمین امنیت فیزیکی خود در محل کار شدند. آنها با ابراز گلایه از سهل انگاری مسئولان در استقرار مأمور نیروی انتظامی در بیمارستان خواستار تأمین امنیت جانی خود شدند.
محمود شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: تاکنون پرستاران زیادی طی این سال‌ها در مراکز درمانی مورد ضرب و شتم همراهان بیمار قرار گرفته‌اند هر چند این چالش سراسری است ولی باید با متخلفان برخورد جدی شود.
وی تأکید کرد: در صورتی که تا پایان آذرماه امنیت پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج به هر نحوی برقرار نشود از این پست استعفا خواهم داد.
سعید جاودان سیرت معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری ضارب پرستار بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل خبر داد و گفت: با تشکیل یک کارگروه علاوه بر تأمین امنیت مراکز بهداشتی و درمانی با متخلفین برخورد قانونی لازم خواهد شد.
 
قتل پسرجوان به خاطر ساندویچ فلافل
 دادستان عمومی و انقلاب قم از رسیدگی به پرونده قتل یک جوان ۲۷ ساله در درگیری و نزاع با جوانی ۲۸ ساله هنگام خرید یک ساندویچ فلافل از دستفروش خبر داد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب گفت: در پی وقوع یک نزاع با چاقو منجر به قتل پرونده در شعبه سه بازپرسی استان تشکیل و با صدور دستورات قضایی و انجام اقدام‌های فنی متهم دستگیر شد. مقتول پس از اینکه با دوستان خود دورهمی شبانه‌ای داشته و مشروبات الکلی مصرف کرده بود ساعت حدود ۲۳ به همراه دوست خود برای خرید ساندویج فلافل به دستفروش وانتی اطراف محل رفت و با جوان دیگری که در حال خرید ساندویچ بوده بر سر نوبت شروع به دعوا و نزاع می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هر دو طرف این نزاع سلاح سرد حمل می‌کردند افزود: متأسفانه پرتاب چاقو از سوی هر دو جوان در این نزاع و اصابت آن بر سینه و قلب یکی از آنها منجربه قتل این جوان بر اثر شدت صدمات وارده شد.
 
حریق در یک مسجد تاریخی رشت

 ۲ باب مغازه و یک مسجد تاریخی شامگاه جمعه در رشت دچار حریق شد که با حضور بموقع آتش‌نشانان از گسترش آتش سوزی جلوگیری به عمل آمد.
شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: بخش‌هایی از مسجد امام موسی کاظم(ع) معروف به مسجد خورگامی واقع در منطقه سبزه‌میدان رشت دچار حریق شد. به گفته شاهدان عینی انفجار کپسول گاز اغذیه فروشی در کنار این مسجد عامل آتش‌سوزی بوده و حریق از این مغازه در سبزه میدان رشت آغاز و موجب خسارت به بخشی از سربندی مسجد و مانتوفروشی شد.
وی با بیان اینکه مغازه اغذیه فروشی ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد، اضافه کرد: قسمتی از سربندی مسجد با برآورد ۳۰ درصد آسیب دید و حریق در مانتو فروشی نیز جزئی بود.
 
قبض برق خانه، ماینرهای زن جوان را لو داد
نیرو‌های حراست شرکت برق مشهد، با توجه به مصرف بی‌رویه برق دریک منزل مسکونی به موضوع مشکوک شده و پلیس را در جریان قراردادند. بلافاصله مأموران راهی خانه مورد نظر در بولوار عبد المطلب مشهد شدند. زن صاحبخانه با دیدن مأموران مانع ورود به خانه شد اما عوامل انتظامی با نشان دادن مجوز قضایی وارد منزل شدند و در لابه لای رختخواب‌های منزل ۵ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند که به طرز ماهرانه‌ای برای تولید رمز ارز دیجیتالی جا ساز شده بود. همچنین در بازرسی بیشتر ۴ عدد ال‌تری پلاس و لوازم دیگر مربوط به تولید رمز ارز کشف شد و متهم به مقر انتظامی انتقال یافت.
 این زن ۳۶ ساله پس از دستگیری و انتقال به کلانتری گفت: ۵۰ میلیون تومان از یکی از نهاد‌های امدادی تسهیلات کم بهره گرفتم و با همان پول‌ها از سایت اینترنتی دستگاه‌های ماینر خریدم و آنها را در اتاق خواب جا ساز کردم تا از دید مأموران انتظامی و شرکت برق پنهان بماند، و تولید رمز ارز دیجیتالی می‌کردم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار
 - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲