ورزش ایران

کوراش ایران ١١ مدال جهانى گرفت
تیم ملی کوراش ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان، ۱۱ مدال به دست آورد. در روز دوم و پایانی این رویداد که به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار شد،
۶ نماینده دیگر کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها یک مدال نقره و ۴ برنز بود. با احتساب نتایج روز سه شنبه (۴ نقره و ۲ برنز)، کاروان کوراش کشورمان که با ۱۴ ورزشکار شرکت کرده بود، موفق شد با کسب
 ۱۱ مدال رنگارنگ شامل ۵ نقره و ۶ برنز به کار خود در این پیکارها خاتمه دهد. در رده‌بندی نهایی تیمی ازبک‌ها با 7 مدال طلا، یک نقره و یک برنز  اول شدند. تیم‌های ترکمنستان و قزاقستان هم در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. ایران رده‌ای بهتر از ششم کسب نکرد.

سهرابیان نایب رئیس آسیا شد
علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی به‌عنوان  نایب‌ رئیس کنفدراسیون کانوئینگ آسیا انتخاب شد. درکنگره عمومی کنفدراسیون کانوئینگ آسیا که در هتل المپیک پارک سئول کره جنوبی برگزار شد با برگزاری انتخابات سهرابیان و جک ایونسوک کیم از کره جنوبی به‌عنوان نایب‌رئیس و دبیرکل کنفدراسیون رأی آوردند. لی ژین از چین و سوتلنا کولیکوا از قزاقستان دیگر نواب رئیس منتخب اعضای کنگره بودند.
 
 
سلطانی پدیده اسکواش قطر شد
سهیل سلطانی، ملی‌پوش اسکواش ایران مدال برنز مسابقات بین‌المللی قطر را به خود اختصاص داد. دررقابت‌های کمتر از ۱۹ سال بین‌المللی قطر این ورزشکار با پیروزی مقابل حریفان خود در جایگاه سوم ایستاد. رویدادی که با حضور بازیکنان قدرتمندی از کشورهای قطر، مصر و پاکستان انجام شد. درمیان شرکت‌کنندگان او لقب پدیده رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.
 

سعادت از ستاره هلندی جلو زد
بردیا سعادت دریافت‌کننده ایرانی تیم آلانیا اسپور، با صدرنشینی امتیازآورترین بازیکن لیگ والیبال ترکیه، ستاره هلندی را جا گذاشت.او با بازی در 36 ست تا پایان هفته نهم لیگ برتر ترکیه با ثبت 182 پوئن برای تیمش، امتیازآورترین بازیکن لیگ ترکیه است. گروزرآلمانی و عبدالعزیز نیمیر بازیکنان آرکاس و هالک بانک، با 181 و 167 امتیاز دوم و پنجم هستند.
 


قضاوت اشرف در المپیک پاریس
 داور زن بین‌المللی اسلالوم ایران درالمپیک قضاوت می‌کند. کتایون اشرف داور بین‌المللی اسلالوم ایران، بعد از تجربه قضاوت درقهرمانی جهان، کاپ‌های جهانی و قهرمانی آسیا، سال آینده قضاوت رقابت‌های قایقرانی اسلالوم المپیک 2024 پاریس را هم به
کوله‏بار تجربیاتش اضافه می‌کند.نایب رئیس فدراسیون قایقرانی، اولین داور زن ایرانی است که به دعوت فدراسیون جهانی کانوئینگ در مسابقات قایقرانی اسلالوم المپیک قضاوت می‌کند.
 


نوری؛ اولین زن ناظر آسیایی هندبال
میترا نوری، اولین زن ایرانی است که برای اولین بار در تاریخ هندبال آسیا ناظر فنی مسابقات قهرمانی زنان جهان شد. او که از سال 2015 ناظر فنی مسابقات آسیا و حتی قهرمانی جهان نوجوانان دختر و پسر را هم برعهده داشته، این بار به دعوت فدراسیون جهانی ناظر فنی رقابت‌های هندبال زنان جهان به میزبانی سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد است.


تست مثبت دوپینگ دو زن
مدال آور هانگژو
بعد از گذشت یک ماه از اتمام بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، مثبت بودن تست دوپینگ سه نفر از اعضای کاروان اعزامی به این بازی‌ها اعلام شده است. هر سه نفر این ورزشکاران در بخش بانوان هستند. دو نفراز این ورزشکاران جزو تیم پارادوومیدانی هستند و نفر سوم از تیم پاراقایقرانی است. همچنین دو نفر از بانوان ملی‌پوشی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است در جریان بازی‌های پاراآسیایی صاحب مدال نقره و برنز شدند.سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در تأیید ضمنی این موضوع گفت: دوپینگ این ورزشکاران به صورت شفاهی به ما اطلاع داده شده و هنوز به‌صورت مکتوب و رسمی نامه‌ای به دست‌مان نرسیده است. دوپینگ سه بانوی عضو کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی در حالی مثبت اعلام شده است که در جریان همین بازی‌ها دو پاراجودوکار ایران هم به‌دلیل آنچه مثبت شدن تست دوپینگ اعلام شد از هانگژو خارج و به کشور بازگردانده شدند.
 

مرادی مربی تیم‌ملی وزنه‌برداری شد
سهراب مرادی به‌عنوان مربی به کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری اضافه شد. قهرمان سابق المپیک که چند ماهی است از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرده است، به‌عنوان مربی به کادرفنی تیم ملی اضافه شد. مرادی در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ توانست در دسته ۹۴ کیلوگرم نشان طلا به دست بیاورد. نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی از او دعوت کرد تا در کنارش قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی