صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

مقاومت پای زندگی

ادامه از صفحه 3

چراغ سبز حماس
به دنبال درخواست‌ها برای برقراری آتش بس دائمی پیش ازظهر دیروز سه‌شنبه یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حماس برای آزادسازی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی با شروطی جدید اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت، حماس آمادگی خود را برای بررسی آزادسازی سربازانی که از هفتم اکتبر بازداشت شدند، با شروطی جدید اعلام کرد. به نوشته این روزنامه صهیونیستی این موضوع در مذاکرات آتش‌بس گنجانده نشده بود و شروط آزادسازی این نظامیان با شروط قبلی مربوط به آزادسازی غیرنظامیان متفاوت خواهد بود. این روزنامه رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت، این مسأله به منزله اقدام بزرگی از سوی حماس خواهد بود چرا که فشارهای بین‌المللی بیشتر از آنکه بر سربازان و نظامیان متمرکز باشد، متوجه آزادسازی اسرای غیرنظامی است.
 درهمین حال، خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دوشنبه شب در واکنش به تمدید آتش‌بس برای ۲ روز دیگر گفت که امکان دستیابی به توافق آتش‌بسی دیگر وجود دارد. به گزارش ایرنا و به نقل از الجزیره، خلیل الحیه، گفت: «توانستیم به تعداد مورد نظر از اسرای اسرائیلی برای تمدید دو روزه آتش‌بس موقت دست یابیم. اما امیدواریم بتوانیم آتش‌بس را برای مدت طولانی‌تری تمدید کنیم. سازکار کنونی طی ۲ روز آینده با تحویل ۱۰ اسیر اسرائیلی در مقابل آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی ادامه می‌یابد.» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه افزود: «طی روزهای اخیر شاهد کوتاهی و تعلل در ارسال کمک‌ها به شمال نوار غزه بودیم و امیدواریم این روند تغییر یابد.»

 گالانت، جنگ ادامه می‌یابد!
در مقابل تلاش‌ها برای برقراری آتش بس دائمی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد. او دیروز اعلام کرد که این رژیم پس از آتش‌بس «با قدرت بیشتری» علیه حماس خواهد جنگید. به گزارش ایسنا، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در مقابل گروهی از سربازان این رژیم، اعلام کرد: «نیروهای اسرائیلی پس از آتش‌بس با قدرت بیشتری برای جنگ با جنبش حماس بازخواهند گشت و این عملیات در سرتاسر نوار غزه اجرا خواهد شد.» براساس گزارش صدی البلد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «شما اکنون چند روز فرصت دارید. ما دوباره به جنگ باز خواهیم گشت و از همان قدرت سابق و حتی بیشتر از آن استفاده و در سرتاسر نوار غزه جنگ خواهیم کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی