حوادث جهان

کولاک و سرما در روسیه

طوفان و سیل‌ شدید نزدیک به دو میلیون نفر را در جنوب روسیه بدون برق گذاشته است.
به گزارش بی‌بی‌سی، رسانه‌های محلی دست‌کم چهار مورد مرگ ناشی از طوفان را گزارش کرده‌اند.در همین حال مقامات اوکراین هم می‌گویند که شمار زیادی روستا و شهر در این کشور پس از بوران، برق ندارند.
این طوفان همچنین مولداوی، گرجستان و بلغارستان را هم درنوردیده است. در مسکو، پایتخت روسیه ماشین‌آلات برف‌روب برای باز کردن خیابان‌های پوشیده از برف به کار گرفته شده‌اند. در بعضی از مناطق شبه‌جزیره کریمه هم وضعیت اضطراری اعلام شده است. طوفان شدید باعث سیل در مناطق ساحلی شده است و برخی از ساکنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از جاده‌ها بسته شده‌اند و امدادگران در تلاش هستند کسانی را که در خودروهایشان در بوران گیر افتاده‌اند، نجات دهند.
 
4 کشته در رعد و برق پرادش هند

مقامات هند روز دوشنبه اعلام کردند که بر اثر صاعقه در ایالت مادیا پرادش در مرکز هند، دست‌کم چهار نفر کشته و یک نفر دیگر بشدت مجروح شده است.
به گزارش شینهوا، از عصر روز یکشنبه بارش شدید باران و رعد و برق همراه با اصابت رعد و برق چندین بخش از ایالت را درنوردیده است.یک مقام مسئول گفت: صاعقه به یک زن و شوهر و پسرشان هنگام سوار شدن بر موتور در ولسوالی جابوا برخورد کرد. این زوج در دم کشته شدند و پسرشان بشدت مجروح شده است.این مقام افزود: یک مرد دیگر هم بر اثر برخورد صاعقه به وی در حالی که در مزرعه خود در ولسوالی جابوا کار می‌کرد، کشته شد. به همین ترتیب یک زن نیز بر اثر برخورد صاعقه در ولسوالی بروانی کشته شد.در ایالت گجرات هم بر اثر رعد و برق و حوادث ناشی از باران طی ۴۸ ساعت گذشته، حداقل ۲۴ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند.
 
مرگ 4 دانشجوی چینی و یک زن در تصادف خودرو در کانادا
پلیس محلی کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرد: در اثر برخورد دو خودرو در شهر تورنتو کانادا، چهار دانشجو و یک زن جان خود را از دست دادند.
به گزارش شینهوا، سرکنسولگری چین در تورنتو تأیید کرده است که این چهار دانشجو ۱۵ تا ۱۷ ساله و از دانشجویان بین‌المللی چینی هستند.پلیس گفت: این تصادف در بزرگراه ۶۰، بین یک مرسدس SUV به سمت غرب و یک SUV فورد به سمت شرق رخ داد. این نوجوانان داخل مرسدس بنز بودند و مرگ‌شان در صحنه اعلام شد.به گفته پلیس، زنی ۴۲ ساله در حال رانندگی با خودروی شاسی بلند فورد بود که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
 
زشت‌ترین فواره دنیا

یک فواره در شهر وین در اتریش به‌ خاطر ظاهر عجیب و البته هزینه بالای ساخت آن حسابی جنجالی شده و از سوی مردم لقب زشت‌ترین فواره دنیا را گرفته است. این فواره را یک گروه هنری آوانگارد اتریشی به مناسبت پنجاهمین سال مدیریت منابع آب شهری در وین ساخته‌‌اند. هزینه آن ۱.۷میلیون یورو (۲میلیون دلار) بوده و خیلی هم گران از آب درآمده است. این طرح را یک هیأت داوری انتخاب کرده اما افتتاح آن با واکنش‌های تند مردمی همراه بوده است. بسیاری نه فقط آن را زشت‌ترین فواره دنیا خوانده‌اند، بلکه گفته‌اند باور نمی‌کنند ۲ میلیون دلار پول برای آن صرف شده باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی