حوادث جهان

بدترین طوفان 100 سال گذشته در شبه‌جزیره کریمه

همزمان با وقوع بدترین طوفان در ۱۰۰ سال گذشته در شبه‌جزیره کریمه برق نیم میلیون نفر قطع شد.
به گزارش «اینتل‌لاین‌نیوز»، مقامات محلی می‌گویند: ۴۹۸ هزار نفر در کریمه به دلیل آب و هوای نامساعد بدون برق مانده‌اند.
طوفان و بارندگی همچنین منجر به تخلیه افراد از منازلشان و سقوط درختان شده است.در حوادث مرتبط با طوفان یک نفر نیز جان خود را از دست داده، هرچند آمار تلفات هنوز قطعی نشده است و احتمال می‌رود چندین نفر نیز در این حوادث مصدوم شده باشند.هواشناسان یونانی نام این طوفان را «بتینا» گذاشته‌اند و جدیدترین طوفان از یک رشته رویدادهای شدید آب و هوایی است که امسال حوضه مدیترانه را درنوردیده است.
 
24 کشته در صاعقه و بارندگی هند
مقامات دولتی هند اعلام کردند، طی دو روز گذشته در ایالت گجرات این کشور، ۲۴ نفر بر اثر بارندگی و صاعقه جان خود را از دست داده و حدود ۲۳ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
به گزارش رویترز، این ایالت در روزهای یکشنبه و دوشنبه با بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ مواجه شد و بر اساس داده‌های مقامات ایالتی در ۲۴ ساعت منتهی به صبح دوشنبه در برخی نقاط تا ۱۴۴ میلی‌متر باران باریده است. این بارندگی‌ها باعث وارد شدن خسارت به خانه‌ها و تلفات احشام در سراسر این ایالت نیز شده است. یکی از مقامات ایالتی در این باره گفت: بزودی بررسی برای ارزیابی خسارات وارد شده را آغاز خواهیم کرد.
 
آمار تکان‌دهنده آزار جنسی در انگلیس
نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که نیمی از کارمندان زن فعال در بخش های مختلف سیستم حمل‌ونقل این کشور طی یک سال گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. اتحادیه راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل انگلیس موسوم به آرام‌تی طی تحقیقاتی دریافت که از هر ۱۰ کارمند زن در شبکه ریلی، اتوبوسرانی، مترو و کشتی‌های مسافری، 4 نفر در سال ۲۰۲۲ قربانی آزار جنسی شده‌اند. این درحالی است که ۷۰ درصد از قربانیان گفته‌اند به دلیل بی‌اعتمادی به نهادهای نظارتی، مشکلات خود را گزارش و پیگیری نکرده‌اند. همچنین ۸۰ درصد از زنان تأکید کرده‌اند که آمار موارد مرتبط با آزار جنسی در وسایل نقلیه عمومی رو به افزایش است.
البته فساد اخلاقی محدود به سازمان حمل و نقل در انگلیس نیست و گزارش‌های متعددی درباره رفتارهای غیراخلاقی در سایر بخش‌های حکومتی منتشر شده است. چندی پیش گزارشی تکان‌دهنده درباره عمق فساد اخلاقی در کلیسای انگلیس منتشر و باعث شد تا اسقف اعظم انگلیس عذرخواهی و ابراز شرمندگی کند. هفته پیش هم گزارش شد که گروهی از کارمندان زن وزارت دفاع انگلیس در نامه‌ای سرگشاده، از آنچه «فرهنگ رایج آزار جنسی زنان» در این وزارتخانه خوانده‌اند، گلایه کردند.
 
3 کشته در تیراندازی کانادا

بر اثر تیراندازی در وینیپگ، مرکز ایالت مانیتوبا در کانادا، ۳ نفر کشته و ۲ نفر بشدت زخمی شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس محلی کانادا روز دوشنبه اعلام کرد: یک مرد و یک زن در محل حادثه جان باختند. سه نفر از حادثه‌دیدگان به بیمارستان منتقل شدند و یکی از قربانیان بعداً فوت کرد و حال دو نفر دیگر وخیم است.
به گفته این سازمان، تا کنون فردی دستگیر نشده است و واحد قتل به تحقیقات ادامه می‌دهد. هویت قربانیان هنوز مشخص نیست و جزئیات بیشتر با پیشرفت تحقیقات اعلام خواهد شد.

پلیس در تعقیب شکارچی زنان آریزونا
شکارچی زنان در آریزونا که در سال ۱۹۸۷ زن جوانی را به قتل رسانده بود، وقتی شناسایی شد که یکی از بستگانش اقدام به خودکشی کرد.
36 سال پیش بود که کتی اسپوزیتویک دانشجوی 23 ساله هنگام پیاده‌روی در یک مسیر جنگلی در مرکز آریزونا به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که او ابتدا با ضربات جسمی سخت مجروح شده و پس از تجاوز، با شلیک گلوله و همچنین ضربات چاقو، به طرز هولناکی به قتل رسیده است. تنها سرنخی که پلیس در محل جنایت پیدا کرد، نمونه دی‌ان‌ای عامل جنایت بود؛ سرنخی که سال‌ها بعد اسرار این جنایت را فاش کرد.در حالی که پرونده باز بود و تحقیقات برای شناسایی قاتل دختر جوان ادامه داشت، پلیس در جریان حمله دیگری در پارک جنگلی قرار گرفت. این بار زن جوانی در یک کمپ هدف حمله قرار گرفته و مهاجم پس از تجاوز به او، بی‌آنکه موفق به قتل وی شود گریخته بود.
با گذشت سال‌ها از این حوادث، پلیس که مطمئن بود همه این حمله‌ها از سوی یک نفر رخ داده، به دنبال او بود تا اینکه حادثه‌ای عجیب باعث شناسایی قاتل شد. ماجرا از این قرار بود که یکی از بستگان قاتل فراری، چند سال پیش دست به خودکشی زد و جان باخت. جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شد و پزشکان برای بررسی‌های تخصصی از وی نمونه دی‌ان‌ای گرفتند.
در نهایت همین نمونه دی‌ان‌ای باعث شناسایی قاتل فراری شد، چرا که دی‌ان‌ای فردی که خودکشی کرده بود، به دی‌ان‌ای قاتل فراری بسیار نزدیک بود و مأموران وقتی متوجه این ماجرا شدند، بعد از تحقیقات گسترده موفق شدند هویت مرد جنایتکار را شناسایی کنند. حالا با شناسایی این جنایتکار مخوف، تحقیقات برای دستگیری او ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی