صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مرور

رئیس سازمان سنجش خبر داد
۳۵ نفر به دلیل جعل کارنامه کنکور
مجرم شناخته شدند
رئیس سازمان سنجش با اشاره به تغییر فضای تقلب از قبل از کنکور به بعد از کنکور گفت: امسال ۳۵ نفر به دلیل جعل کارنامه کنکور مجرم شناخته شده و به مراجع قضایی معرفی شدند. به گزارش مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس، دیروز در نشست خبری کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: عده‌ای با فوتوشاپ و دستکاری، کارنامه جعلی برای داوطلب درست کرده‌اند که مثلاً داوطلب در رشته پزشکی فلان دانشگاه قبول شده است. با پیگیری‌ها مشخص شد در یک مورد ۴۰۰ میلیون تومان از فردی پول گرفته شده و کارنامه جعلی برای وی درست شده است. فرد به دانشگاه مراجعه کرده و مشخص شده اصلاً چنین قبولی وجود نداشته است. برای سال آینده پرینت کارنامه‌ها هم به گونه‌ای خواهد بود که کمتر قابل جعل باشد.

آرایشگاه‌ها در صدر مداخله‌گران درمان
رئیس اداره نظارت بر مؤسسات درمانی وزارت بهداشت با بیان اینکه عمده مراکزی که تخلفات مرتبط با دخالت در امور پزشکی در آنها رخ داده آرایشگاه‌ها بوده‌اند، از درخواست وزارت بهداشت برای تشدید مجازات متخلفان خبر داد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسین حاجی میرزایی، با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست سال‌جاری، ۲ هزار و ۶۲۵ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان تعطیل شد، گفت: عمده مراکزی که تخلفات مرتبط با دخالت در امور پزشکی در آنها رخ داده بود، آرایشگاه‌ها بوده‌اند که بیشتر، اقدامات درمانی زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌دادند.
تضمینی برای عدم بازگشت متخلفان وجود ندارد
دکتر حاجی میرزایی در این زمینه که چه تضمینی برای جلوگیری از مداخله مجدد این افراد در امور پزشکی وجود دارد، گفت: به لحاظ قانونی تضمین چندانی برای جلوگیری از بازگشت مجدد این افراد به تخلف، وجود ندارد. البته از لحاظ قانونی دو نوع اتهام می‌توان به این افراد وارد دانست که شامل «دخالت در امر درمان» و «تأسیس مؤسسه پزشکی غیرمجاز» است.

نصب کارتخوان‌های جدید
روی اتوبوس‌های پایتخت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نصب کارتخوان‌های جدید  روی تمامی اتوبوس‌های این شرکت، خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی علیزاده افزود: فناوری دستگاه‌هایی که در ایستگاه‌های تندرو قرار دارد قدیمی است و به همین دلیل با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته، از طریق سازمان فاوای شهرداری تهران، ۱۶۰ ایستگاه بی آرتی به دستگاه‌های ریدر جدید مجهز شد. ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز ظرف چند روز آینده نصب خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی