صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ کودک در تصادف با گراز
 برخورد یک دستگاه پراید با گراز در جاده ملایر به مرگ کودک پنج‌ساله  منجر شد.
 سرهنگ ارسلان سرمدی، جانشین رئیس‌ پلیس راه استان همدان در تشریح حادثه گفت: این سانحه جاده‌ای در پیچ الفاوت ملایر و بر اثر بی‌توجهی راننده به مسیر پیش‌رو رخ داد. سواری پراید پس از برخورد با گراز، واژگون شد و در این سانحه دو سرنشین این خودرو مجروح شدند و کودک پنج ساله جان خود را از دست داد.
 
انهدام باند آدم‌ربایی در زاهدان
سه مرد مسلح که با ربودن افراد از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند از سوی کارآگاهان پلیس زاهدان با مقدار زیادی مهمات و سلاح دستگیر شدند.
 سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: چند روز قبل به پلیس خبر رسید که سه مرد مسلح با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت وارد خانه‌ای در یکی از محلات زاهدان شده‌اند و پس از ربودن مردی از خانواده وی برای آزادی‌اش درخواست پول کرده‌اند.
باتوجه به حساسیت موضوع و انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی، پلیس در تحقیقات فنی و پلیسی مخفیگاه آدم‌ربایان را در چند نقطه از خیابان‌های زاهدان شناسایی کرد و در دو عملیات ضربتی و هماهنگ هر سه آدم‌ربا دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاهشان نیز یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مهمات مربوطه کشف و دو دستگاه خودروی سواری به‌کار رفته در آدم‌ربایی متعلق به متهمان نیز توقیف شد. متهمان به چهار فقره آدم‌ربایی دیگر در استان و دریافت مبلغ ۲۰میلیارد ریال در قبال آزادی ربوده‌شدگان اعتراف کردند.
 
قتل راننده در شلیک اشتباهی
درگیری طایفه‌ای در شهرستان زاغه لرستان منجربه مرگ راننده اداره برق شد.
 به گزارش خبرنگار ایلنا، این راننده خودروی اداره برق لرستان برای مأموریت کاری به همراه یک سیمبان به شهرستان زاغه رفته بود که حین کار ناگهان در جریان درگیری دو طایفه به یکباره مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان‌ باخت.
 منابع کارگری هویت این کارگر را «کیومرث دالوند» اعلام کردند؛ وی به‌عنوان راننده یک خودروی استیجاری مسئولیت جابه‌جایی و انتقال سیمبان‌ها به نقاط مختلف استان برای ترمیم و رفع خرابی‌ها را برعهده داشته است.
 
دستگیری شکارچی غیرمجاز
 شکارچی غیرمجاز که با همدستانش در پارک ملی سالوک اقدام به شکار حیوانات کرده بود دستگیر شد.
علی فرجی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اسفراین به فارس گفت: محیط‌بان‌های پارک ملی سالوک هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده با مشاهده رد خون و شکمبه شکارشده قوچ و میش وحشی به جست‌و‌جو و پایش گسترده منطقه پرداختند و پس از جست‌و‌جو، چهار شکارچی را به همراه دو رأس اسب و دو قبضه اسلحه شکاری مشاهده و طی یک تعقیب و گریز یکی از شکارچی‌ها را دستگیر کردند.
 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست اسفراین افزود: از این فرد یک قبضه سلاح پنج‌تیر غیرمجاز و هشت عدد فشنگ،
چهار پاره دست‌ساز غیرمجاز، یک قبضه چاقو، یک دستگاه دوربین شکاری، یک رأس مادیان و تجهیزات انفرادی و یک تخته پوست قوچ‌وحشی که تازه شکار شده بود کشف و ضبط شد. تلاش برای دستگیری سایر شکارچیان فراری ادامه دارد.
 
سقوط مرگبار زن میانسال از نردبان
 زن میانسال که برای نظافت بالای نردبان رفته بود بر اثر سقوط جان باخت.
 به گزارش ایلنا، این زن ۵۸ساله که کارگر نظافتچی بود در راه‌پله یک خانه در حوالی بلوار دیلمان رشت مشغول کار بود که از روی نردبان به پایین و روی نرده‌های داخلی سقوط کرده و جان باخت.
 جسد این زن میانسال به پزشکی‌قانونی منتقل و پرونده به‌دلیل اینکه مربوط به حوادث ناشی از کار بود، به دادسرای محل وقوع ارجاع شد.
 
دستگیری سارقان خودرو
 از سوی پلیس‌راهور
 مأموران پلیس‌راهور مازندران در دو عملیات جداگانه سارقان دو خودرو را در جاده‌های شمال کشور دستگیر کردند.
سرهنگ یدالله جهان‌تاب، رئیس‌ پلیس‌راه استان مازندران در تشریح این خبر، گفت: یکی از مأموران پلیس‌‌راه محور میاندورود به نکا حین اجرای مأموریت به یک کامیون حین تردد در این محور مشکوک شد. پس از استعلام از سامانه‌های پلیسی، خودروی مذکور که دارای سابقه سرقت بوده با اجرای طرح عملیاتی توسط مأموران پلیس‌راه مستقر در محور، متوقف و راننده آن دستگیر شد.
 سرهنگ جهان‌تاب از کشف یک خودروی سرقتی پژو در محور هراز نیز خبر داد و اظهار کرد: مأموران وظیفه‌شناس پلیس‌راه مستقر در محور هراز نیز حین اجرای مأموریت، یک خودرو سواری پژو را به‌علت رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند. پس از بررسی‌ مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت بوده که توقیف و به پارکینگ منتقل شد. سارق این خودروها نیز در اقدامی پلیسی دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی در اختیار یگان‌های عملیاتی پلیس قرار گرفت.
 
واژگونی مینی‌بوس
 کارگران سوهان‌پزی در قم
واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران در محور جاده‌ای قم به سلفچگان، ۱۶ زخمی برجا گذاشت.
 شامگاه شنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران در مسیر قم به سمت سلفچگان در نزدیکی روستای تاج‌خاتون، ۱۶ کارگر شاغل در یک واحد تولید سوهان در شهرستان سلفچگان که از محل کار بر می‌گشتند مصدوم شدند.
 بر اساس گزارش اورژانس قم، همچنین در این حادثه  چهار سرنشین یک خودرو سواری نیز دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده بودند که همراه با سرنشینان آسیب‌دیده مینی‌بوس به بیمارستان‌های خیرین سلامت، امام رضا(ع) و شهید بهشتی انتقال یافتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی