صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

ایرنا

 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست گفت: یک‌هزار دستگاه اتوبوس برقی با اقدامات صورت گرفته طی یک تا دو ماه آینده وارد کشور می‌شود و ظرفیت خوبی در بخش حمل‌ونقل عمومی در حال شکل‌گیری است. وی تأکید کرد: بنیه محیط‌‌زیست کشور بسیار ضعیف است، در حالی که باید یکی از قوی‌ترین دستگاه‌ها باشد. دیگر نمی‌توان به روش سنتی محیط‌زیست را اداره کرد، از این‌رو استفاده از توان پهپادی و سنجش از راه دور را در دستور کار داریم.

 

ایسنا

سیف‌الله آقابیگی، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از سیلاب‌های گاه‌گاهی به‌عنوان خسارت‌زاترین بلای طبیعی در کشور نام برد و گفت: وقوع این سیلاب‌ها و افزایش آنها نتیجه تغییر اقلیم است و باید خود را با این وضعیت تطبیق دهیم. کمیته‌های استانی راهبری و کنترل سیل در سراسر کشور تشکیل خواهد شد و برای جلوگیری از خسارت باید پیشگیری در اولویت باشد.

 

فارس

عطاءالله کاویان، مدیرکل محیط‌زیست مازندران در واکنش به اخباری درباره دیده شدن یک بال درنا در تالاب فریدونکنار که مردم بومی منطقه آن را «بازگشت امید» گزارش دادند، گفت: اعزام محیطبانان به تالاب برای بررسی این موضوع که آیا پرنده مشاهده شده «امید»، تک‌درنای سیبری است یا خیر انجام شد. محیطبانان طی مدت یک روز استقرار در تالاب و مشاهده وضعیت پرنده و بررسی آن دریافتند پرنده مورد نظر امید نبوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی