صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بهره‌برداری از پروژه‌های مسکونی و فرهنگی، اجتماعی در اندیشه

با حضور وزیرراه و شهرسازی پروژه مسکونی مشارکتی ایرانشهر و لیلیان پلاس و پروژه فرهنگی باغ کودک و سرای علم و فرهنگ و هنر در شهرجدید اندیشه به بهره‌برداری رسید.
مهرداد بذرپاش وزیرراه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به ساخت و تولید یک میلیون و نهصدهزارمسکن درقالب نهضت ملی در سراسر کشور گفت: احداث این تعداد واحدمسکونی از جمله سیاست‌های اساسی دولت در حوزه مسکن است که درمدل‌های مختلف شهری، روستایی، خودمالکی و بافت‌های فرسوده درحال پیگیری و اجراست.
در شهرهای جدید نیز علاوه بر احداث واحدهای مسکونی، مردم انتظار خدمات روبنایی همچون فضای سبز، سرانه فرهنگی، مدرسه، مسجد و سرانه ورزشی دارند و امروز اندیشه در بین شهرهای جدید دارای استانداردهای شهرسازی قابل قبولی است و افتتاح سرای علم و ‌هنر اندیشه نمونه‌ای از این پروژه فرهنگی است.
علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم با تأکید بر توسعه شهرهای جدید بر مبنای الگوی معماری ایرانی – اسلامی گفت: شهرهای جدیدی باید احداث شود که با خصوصیات شهرهای آینده و شهرهای پیشرفته و توسعه‌یافته در دنیا همترازباشد. هوشمندسازی و صنعتی‌سازی، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا، استفاده از زیرساخت‌های مبتنی بر حفظ محیط زیست با رویکرد توسعه متوازن از برنامه‌های محوری و دستورالعمل‌های شهرهای جدید است.
مهدی مسلم‌خانی مدیرعامل شهرجدید اندیشه نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت 125هزار نفری اندیشه گفت: شهر جدید اندیشه به لحاظ ارائه خدمات عمومی، معماری و شهرسازی و الگوی توسعه شهری‌ دارای جایگاه مطلوبی در میان شهرهای همترازاست. امروز این شهر به افق طرح جامع خود رسیده و در این مدت وفاداری به طرح جامع در بالاترین سطح حفظ شده و در حوزه شهرسازی قابل مشاهده است.
ارتقای کیفیت زندگی و تعریف پروژه‌های مختلف مشارکتی، سیاست اصولی شرکت عمران شهرجدید است و در این راستا به جای خام‌فروشی با ایجاد ارزش افزوده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی تعریف و احداث شد که احداث و بهره‌برداری از سرای فرهنگ و هنر از جمله این طرح‌هاست که علاوه بر توسعه سرانه فرهنگی به عنوان مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به تقویت شهر هوشمند و ایجاد فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک بسزایی خواهد کرد. بهره‌برداری از 980واحد مسکونی و 120واحد تجاری مشارکتی از دیگر اقدامات شرکت عمران اندیشه در این دوره است که با هدف تولید و ساخت مسکن اجرایی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی