صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

ایرنا

تأکید مخبر بر استفاده از
ظرفیت دیپلماتیک فرهنگستان‌ها

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیأت امنای مشترک فرهنگستان‌های کشور، عدم استفاده از ظرفیت‌های علمی فرهنگستان‌ها را اجحاف به آینده کشور دانست و گفت: در ملاقات‌های دیپلماتیک، سران دیگر کشور‌ها علاقه‌مند به بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری ایران هستند که ضرورت دارد فرهنگستان‌ها در این زمینه ورود کنند تا زمینه این همکاری‌ها با سایر کشورها تقویت شود.

 

فارس

بررسی پرونده مالیاتی کاندیداها
در شورای نگهبان

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درخصوص گمانه‌زنی‌ها پیرامون احراز صلاحیت کاندیداها، گفت: انتظار این است که افراد اجازه دهند دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند.
وی همچنین مصوبه شفافیت منابع مالی کاندیداهای انتخابات و پایبندی به تعهدات مالی همچون مالیات را از جمله مؤلفه‌های بررسی سلامت اقتصادی کاندیداهای انتخابات برشمرد.
 
 

تسنیم

امریکایی‌ها و اروپایی‌ها منطقه را
 ترک کنند

امیر آشتیانی وزیر دفاع در اظهاراتی تأکید کرد: حضور امریکا و برخی از کشورهای اروپایی در منطقه، عکس‌العمل تمامی منطقه از جمله محور مقاومت را به دنبال خواهد داشت و توصیه می‌کنم این کشورهای بیگانه منطقه را ترک کنند و به دنبال ایجاد تنش نباشند.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین اشتباه امریکا حمایت از رژیم کودک‌کش است و باید بدانند هزینه این جنایت را پرداخت خواهند کرد.

 

صداوسیما

تولید ۲ موشک هواپایه جدید
 برای مقابله با پهپاد و کروز

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از جدیدترین دستاورد‌های این نیرو در ساخت
 ۲ موشک هواپایه با برد ۴ و ۱۷ کیلومتر برای مقابله با پهپاد و موشک کروز خبر داد و اعلام کرد: این موشک‌های کوتاه‌برد اکنون به مرحله تولید رسیده است. وی همچنین با اشاره به شناورهای عملیاتی این نیرو، تصریح کرد که سرعت آنها تا سه برابر سرعت شناور‌های امریکایی است.

جستجو
آرشیو تاریخی