مکلف شدن خودروسازان به رعایت استانداردهای ایمنی

 استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم‌تر است. به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند. عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مسئولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور در پاسخ به سؤال دانشجویان درخصوص وضعیت کیفیت خودروها اظهار داشت: الگوی استانداردهای ٨۵ گانه خودروها را تکلیف کرده‌ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارایی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی که برای وزارت صمت مهم‌تر است به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم استانداردهای ایمنی را رعایت کنند. وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان استاندارد قدم‌ها محکم برداشته می‌شود و بزودی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود.
وجود لاستیک به‌قدر کافی
وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص سؤال دانشجویی درخصوص وضعیت ناترازی لاستیک در بازار گفت: اکنون لاستیک به‌قدر کافی در کشور وجود دارد و در سه ماه گذشته توزیع لاستیک افزایش یافته است. علی آبادی با انتقاد از احتکار لاستیک توسط خریداران گفت: قیمت کارخانه لاستیک برای انگیزه تولیدکنندگان را بالا بردیم اکنون توزیع دولتی فراهم شده است و مردم درخصوص قیمت بالا می‌توانند با سامانه ١٢۴ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند.

فراهم شدن زیرساخت‌های شارژ ٣٠٠ هزار تاکسی
همچنین علی آبادی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان درخصوص وضعیت خودروهای برقی بیان داشت: زیرساخت خودروی برقی در کشور وجود دارد اکنون ١۵ ایستگاه شارژ در تهران و ١٠٠ ایستگاه در کل کشور نصب شده است که تا پایان سال تعداد دستگاه‌های شارژر را به پنج هزار دستگاه شارژر می‌رسانیم. وی عنوان کرد: خیران نیز اعلام آمادگی برای نصب ایستگاه‌های شارژ در محورها و جاده‌ها کرده‌اند ضمن اینکه در روستاها نیز تأمین برق وجود دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت توسعه خودروهای برقی گفت: این خودروها از نظر مصرف انرژی به صرفه و از لحاظ زیست محیطی مورد تأکید است و از دو دهه پیش بشر به موضوع برقی‌سازی خودروها پرداخت. اکنون در بسیاری از کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. به گفته وی، تا پایان سال زیرساخت‌های شارژ ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تاکسی فراهم می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲