حوادث جهان

سرقت مسلحانه از خانواده همسر مسی
افراد مسلح بار دیگر در شهر روزاریو آرژانتین خانواده «آنتونلا راکوزو» همسر «لیونل مسی» را هدف قرار داده و پول‌هایشان را سرقت کردند.
این حمله به آگوستینا اسکالیا، پسرعموی آنتونلا راکوزو که کارمند سوپرمارکت خانوادگی است زمانی رخ داد که آنها با یک شورلت اونیکس مشکی برای واریز مبلغی پول به سمت بانک حرکت می‌کردند. پس از فاصله چند متری از سوپرمارکت متعلق به خانواده همسر مسی، یک خودرو سفید رنگ با شیشه‌های رنگی به موازات خودرو آنها حرکت و سعی کرد اسکالیا را تعقیب کند.پسرعموی آنتونلا وقتی متوجه قضیه شد در حین شتاب‌گیری برای فرار با خودرو دیگری برخورد کرد و سپس یکی از سارقان با شلیک گلوله به شیشه عقب خودرو مشکی رنگ، ماشین آنها را مجبور به توقف کرد. در این لحظه دو نفر از خودرو سفید رنگ پیاده شده و شیشه‌های آن را شکستند و کیف‌های حاوی پول را به سرقت بردند.داریو سانتاماریا، رئیس پلیس امنیتی روزاریو در مصاحبه تلویزیونی گفت: این یک رویداد تصادفی نبود، بلکه سارقان می‌دانستند که به دنبال چه هستند، به همین دلیل خانواده و سایر کارکنان سوپرمارکت مورد بازجویی قرار گرفتند. این دومین حادثه‌ای است که خانواده همسر مسی را درگیر می‌کند.
 
اتهام آزار جنسی برای بازیگر هالیوود
جیمی فاکس بازیگر سیاه‌پوست هالیوود در نیویورک به آزار و اذیت جنسی متهم شد. برنده 55 ساله اسکار بلافاصله این اتهامات را رد کرد. در این شکایت ادعا شده است که آزار جنسی پس از درخواست یکی از دوستان شاکی از فاکس برای گرفتن عکس رخ داده است. شاکی گفت فاکس در آن زمان در وضعیت طبیعی نبود و به آزار جنسی او ادامه داد تا اینکه دوستش مداخله کرد. شاکی می‌گوید که بعد از این ماجرا آسیب معنوی دیده است.
 
حمله خونین به مردم در دوبلین
 حمله با سلاح سرد به مردم در پایتخت ایرلند 3 کودک را روانه بیمارستان کرد.
به گزارش روزنامه گاردین این حادثه منجر به خشم مردم و تظاهرات در مرکز شهر دوبلین شد که کار به زد و خورد با پلیس کشیده است. تظاهرات‌کنندگان در حالی که علیه مهاجران شعار می‌دادند ماشین پلیس را به آتش کشیدند و به افسران پلیس حمله کردند. پلیس بعد از حادثه پنجشنبه شب یک مرد ۵۰ ساله را دستگیر کرد. هویت این مرد مشخص نشده اما گروه‌های مخالف با مهاجران گفته‌اند که ضارب خارجی بوده است.پلیس ایرلند عصر پنجشنبه اعلام کرد 5 نفر از جمله 3 کودک خردسال بعد از یک حمله با سلاح سرد در مرکز شهر «دوبلین» به بیمارستان منتقل شده‌اند. «لئو وارادکار»، نخست‌وزیر ایرلند گفت که پلیس یک مظنون را دستگیر کرده است.
 
تشدید بحران انسانی در اتیوپی
 مقامات محلی در اتیوپی گفته‌اند که بیش از ۵۰ نفر در مناطق شمالی «تیگری» و «آمهارا» به علت خشکسالی و توقف کمک‌های بین‌المللی جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، به گفته سازمان ملل، منطقه شاخ آفریقا از سال ۲۰۱۹ تاکنون 5 فصل بارانی ناموفق داشته است.ایالات متحده و سازمان ملل، اوایل سال‌جاری پس از اتهامات مربوط به دزدی‌های گسترده از بسته های غذایی ارسالی کمک‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند و بحران انسانی در منطقه تشدید شد. در حالیکه منطقه تیگری، یک سالی است که جنگ داخلی دو ساله را پشت سرگذاشته اما در آمهارا درگیری‌ها به تازگی شروع شده است.در این دو منطقه بیش از ۴هزار رأس دام هم به دلیل خشکسالی شدید تلف شدند.
 
ادامه تیراندازی‌های مرگبار در امریکا

  اداره پلیس متروپولیتن ایندیاناپولیس مرکز ایالت ایندیانای امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اثر تیراندازی‌های متوالی در مناطق مختلف این شهر که در طول روز عید شکرگزاری به وقوع پیوست، یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.
به گزارش فاکس نیوز، اولین حادثه تیراندازی‌ ساعت ۷:۴۵ صبح پنجشنبه به وقت محلی اتفاق افتاد. این تیراندازی در بلوک ۲۵۰ خیابان نورث شورتریج ایندیاناپولیس به وقوع پیوست و زمانی که افسران پلیس به آپارتمان محل وقوع جرم رسیدند، با جسد بی‌جان قربانی این جنایت مواجه شدند و مرگ او در صحنه وقوع جرم اعلام شد. بازرسان بعد از ظهر پنجشنبه عامل این جنایت به نام «کمانوئل گریفین» ۲۴ ساله را دستگیر کرده‌اند. به گفته مقامات پلیس ایالتی، یک ساعت بعد نیز نیروهای پلیس در پی دریافت گزارش‌هایی به یک آپارتمان اعزام شده و در آنجا با جسد بی‌جان یک مرد روبه‌رو شدند. دومین تیراندازی ساعت ۹:۳۰ صبح، زمانی رخ داد که افسران به بلوک ۳۴۰۰ خیابان شِیدلند شمالی فراخوانده شدند. به گفته اداره پلیس ایالتی، یک نفر نیز در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. در همین حال سومین تیراندازی نیز ۱۵ دقیقه بعد از تیراندازی دوم رخ داده است. وضعیت جسمانی مصدوم این تیراندازی نیز وخیم گزارش شده است. تحقیقات برای بررسی علت و جزئیات بیشتر وقوع این حوادث آغاز شده است.
 
آتش در جنگل‌های استرالیا

آتش نشانان از دو روز پیش همچنان در تلاش برای مهار حریق جنگلی در شهر «پرث» استرالیا هستند.
به گزارش گاردین، این آتش‌سوزی تاکنون ۱۰ خانه را تحت تأثیر قرار داده است.در همین حال، مقامات ایالتی استرالیا روز پنجشنبه هشدار دادند که ممکن است چند روز طول بکشد تا آتش‌سوزی کنترل شود.این آتش‌سوزی تعداد زیادی را مجبور کرده تا خانه‌های خود را ترک کنند و گفته می‌شود که حدود ۱۵۰ آتش‌نشان نیز در عملیات اطفای حریق شرکت دارند. همچنین حریق منجر به قطع برق برخی از منازل نیز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی