از گوشه و کنار ایران

مرگ خاموش یک خانواده 5 نفره در زاهدان
پنج عضو یک خانواده در زاهدان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، جان خود را از دست دادند.
رضا عبدی مدیرکل پزشکی‌قانونی سیستان و بلوچستان گفت: پدر و مادر این خانواده و سه فرزندشان در خانه خود بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان باختند.علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.
 
تیراندازی در عروسی جان زن باردار را گرفت
 عامل تیراندازی منجر به قتل یک زن باردار در شهر صیدون در استان خوزستان در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ اسکندر جاماشیانی فرمانده انتظامی شهرستان باغملک گفت: در یکی از مناطق گردشگری این شهرستان، جشن عروسی برپا بود که با تیراندازی در جشن عروسی، خانمی ۴۰ ساله که 7 ماهه باردار بود بر اثر شلیک گلوله به قتل رسید. مأموران پاسگاه انتظامی شهرستان صیدون با اطلاع از ماجرا توانستند متهم را در کمتر از یک ساعت شناسایی، دستگیر و اسلحه به‌کار رفته در ارتکاب قتل را نیز کشف کنند، همچنین در این زمینه 8 نفر دیگر نیز دستگیر و ۶ قبضه سلاح «برنو» که در جشن عروسی مورد استفاده قرار گرفته بود، کشف و ضبط شد. متهمان به مراجع قضایی تحویل شدند.
 
قتل به خاطر یک نگاه
پسر جوان که پس از قتل در جاده چالوس متواری بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «حکمت‌الله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: اواخر آبان امسال خبری مبنی بر وقوع قتل پسری 32 ساله در جاده «کرج چالوس» به پلیس آگاهی استان اعلام شد و بلافاصله عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های کارآگاهان حکایت از این داشت که دو جوان به دلیل خیره شدن به چشمان همدیگر درگیر شده‌اند و متهم با استفاده از یک چاقو، ضربه‌ای به مقتول وارد کرده و متواری شده است.
شجاعی بیان کرد: در ادامه با انجام تحقیقات میدانی و به‌کارگیری اقدامات فنی و پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری متهم در کمتر از ۲۴ ساعت شدند. متهم مدعی شد در حال رانندگی بوده که به دلیل خیره شدن پسر جوانی به وی با هم درگیر و مرتکب قتل شده است.
 
شلیک مرگبار به 4 جوان در روستای آرو
  درگیری مسلحانه در روستای آرو شهرستان گچساران 4 کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
حجت‌الاسلام محمد صدرا ادیبان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در تشریح جزئیات این حادثه گفت: جوانی مسلح به دلایل شخصی، با اسلحه کلاشنیکف ۴ مرد جوان را کشته و یک نفر را نیز مجروح و راهی بیمارستان کرد. این حادثه پنجشنبه شب دوم آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳ و ۱۳ در روستای «قلعه قدیم آرو» از توابع شهرستان گچساران به‌ وقوع پیوست و متهم که دارای سوابق کیفری متعدد است، هنوز متواری است.
پلیس و بازپرس ویژه پرونده، اقدامات و تحقیقات خود را برای دستگیری قاتل و کشف اسلحه به‌کار رفته در این جنایات، آغاز کرده و دستگیری قاتل متواری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
در این درگیری 4 جوان به نام‌های محمدعلی باتولی، علیرضا مونسی، مهدی درفش، علیرضا باقر‌نژاد با سلاح گرم کشته شدند و یک نفر نیز مجروح شده و در بیمارستان بستری است. سیدجواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأیید خبر این درگیری تأکید کرد: 8 نفر از بستگان ضارب دستگیر شده‌اند، اما با حضور پلیس، امنیت در منطقه برقرار است.

مسمومیت 19 گردشگر با گاز سمی
 19 گردشگر در روستای سرمست گیلانغرب بر اثر گازگرفتگی مسموم شدند.
مسعود قلعه سفیدی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: صبح جمعه ٣ آذر به دنبال استنشاق گاز مونوکسیدکربن در یک تور گردشگری خانوادگی، ۱۹ نفر مسموم شدند. این حادثه تلفات جانی نداشت و حال مصدومین توسط اورژانس ۱۱۵ مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم درمانی در محل انجام شد.وی گفت: پس از بررسی‌های نهایی، یک مادر باردار به منظور ادامه درمان توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ راهی بیمارستان شد.

مرگ 5 کوهنورد در ریزش بهمن

اجساد 5 کوهنورد که در حادثه ریزش بهمن «سن‌بران» شهرستان ازنا ناپدید شده بودند کشف شد.
محمد قدمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: یک تیم ۹ نفره روز پنجشنبه به منطقه سن‌بران ازنا صعود کرده بودند که متأسفانه درگیر بهمن شدند. از این ۹ نفر ۲ نفر اهل شهرستان ملایر استان همدان و مابقی اهل لرستان هستند که ۲ نفر مصدوم شده و در مجموع 4 نفر نجات یافتند، اما 5 نفر دیگر زیر بهمن گرفتار شدند.
مدیرعامل هلال احمر لرستان تأکید کرد: تیم‌های امداد زمینی و هوایی برای یافتن و امداد‌رسانی این کوهنوردان به منطقه اعزام شدند که بعد از ظهر جمعه اجساد هر 5 نفر کشف شد.
 
سرقت خودروهای لوکس از کنار خیابان
اعضای یک باند، خودروهای لوکس را از کنار خیابان سرقت و پس از سند زدن و نمره کردن در بازار آزاد می‌فروختند.
سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با گزارش سرقت خودروهای لوکس در سطح شهر کرج، بررسی‌های پلیس آگاهی حکایت از این داشت که سارقان در گروه‌های چهار و پنج نفره خودروهای لوکس پارک شده در کنار خیابان را شناسایی و به صورت کاملاً جسورانه با شکستن شیشه آنها، خودرو را خلاص و بوکسر می‌کردند. با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی رد پای 5 نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای در این پرونده‌ مشاهده و با رد زنی مخفیگاه آنها در شهرستان فردیس، همه آنها در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و چند قبضه سلاح گرم نیز از آنها کشف شد. متهمان تاکنون به سرقت 5 خودرو لوکس به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتراف کردند. آنها خودروهای سرقتی را پس از سند نمره کردن به فروش رسانده بودند که خودروها شناسایی و پس از انجام مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲