از گوشه و کنار ایران

 5 کشته در تصادف تریلی و پژو

برخورد یک دستگاه تریلی با خودرو سواری پژو ۴۰۵ در جاده چناران به قوچان موجب مرگ پنج سرنشین خودرو سواری شد.
محمد رضایی رکن‌آبادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان گفت: ساعت ۹و ۳۰دقیقه صبح چهارشنبه وقوع این حادثه در محدوده دوراهی «موچنان» جاده چناران به قوچان به عوامل پایگاه شهید یوسف کلاهدوز اعلام شد و عوامل پایگاه با خودرو آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند. قبل از رسیدن امدادگران یک نفر از خودرو خارج شده بود اما عملیات احیای قلبی و ریوی توسط عوامل اورژانس و هلال‌احمر مؤثر واقع نشد و او فوت کرد. همچنین عملیات رهاسازی چهار فوتی دیگر توسط عوامل هلال‌احمر بااستفاده از تجهیزات خودرو ست نجات انجام شد ولی در نهایت هر پنج سرنشین خودرو پژو جان باختند.
 
سقوط مرگبار دختر دانشجو از طبقه سوم خوابگاه
همزمان با مرگ دختر دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌علت سقوط از طبقه سوم خوابگاه، این دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 در این اطلاعیه آمده است: شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ حوالی ساعت ۲۱:۳۰ یکی از دانشجویان بر اثر سقوط، دچار حادثه شد. با حضور فوری نیروهای اورژانس در محل وی به بیمارستان افضلی‌پور، انتقال داده شد ولی به علت شدت صدمات وارده، جان خود را از دست داد. جامعه دانشگاهی ضمن ابراز تأسف از این حادثه ناگوار، همدردی خود را با خانواده وی اعلام می‌دارد و علت حادثه توسط مراجع ذی‌صلاح بررسی و از طرف آنها اعلام خواهد شد. برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دختر دانشجو 24 ساله اهل یکی از استان‌های خراسان بوده و در رشته دامپزشکی تحصیل می‌کرده است. یکی از مدیران دانشگاه نیز با بیان اینکه بررسی‌های تکمیلی در جریان است به ایرنا گفت که بررسی دوربین‌های محل تأیید کرده که دانشجوی دختر خودش را به پایین پرت کرده است.
 
مرگ کارگر بر اثر سقوط به داخل دستگاه صنعتی
یکی از کارگران کارخانه «پارس نئوپان» نشتارود استان مازندران به‌علت سقوط در دستگاه جان باخت.
رضا عباسی، مدیرکل پزشکی‌قانونی مازندران گفت: این کارگر ۵۰‌ساله به نام «علی کریمیان» در کارخانه «پارس نئوپان» نشتارود واقع در جاده خشکه‌داران بخش تنکابن کار می‌کرد که حین کار ناگهان به دلیل نامعلومی داخل یکی از دستگاه‌های خط تولید سقوط کرد با اعلام موضوع به مأموران آتش‌نشانی بااستفاده از تجهیزات تخصصی، کارگر گرفتار را از درون دستگاه صنعتی خارج کردند اما مشخص شد بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

قتل خواهرزاده به دست دایی مسلح
پلیس در تعقیب مرد میانسالی است که روز دوشنبه خواهرزاده خود را در شیراز به قتل رساند. سرهنگ حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: مردی ۶۰‌ساله که خواهرزاده خود را در میدان پارسه شیراز با سلاح گرم به قتل رسانده بود تحت تعقیب قرار گرفت. این مرد ظهر  روز 29 آبان در حالی که سوار بر یک خودروی پژو 206 بود به سمت خواهرزاده‌اش که مردی 38ساله و سوار بر یک خودروی رانا بود تیراندازی کرد و متواری شد. فرد مضروب به‌دلیل شدت جراحات وارده به قتل رسید. تحقیقات برای دستگیری متهم و انگیزه وی از این جنایت ادامه دارد.
 
انفجار ساختمان دو طبقه در مشهد

مرد کارتن‌خواب هنگام روشن کردن یک اجاق‌گاز تک‌شعله خانه دو طبقه را منفجر کرد.
سرآتشیار احمد صفاییان، رئیس ایستگاه ۲۸ سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: صبح چهارشنبه انفجار در منزل مسکونی دو طبقه متروکه به سازمان اعلام و آتش‌نشانان از سه ایستگاه به محل حادثه در خیابان مطهری شمالی ۱۴ اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد کانون آتش و انفجار طبقه همکف این ساختمان بوده و فرد کارتن‌خوابی در کنار ضایعات انبارشده خود اجاق‌گاز تک‌شعله روشن کرده بود که مجاورت آتش با مواد قابل‌اشتعال منجر به وقوع انفجار و آتش‌سوزی شده بود.
در این حادثه علاوه‌بر ایجاد خسارت به این ساختمان، خودرو ۲۰۶ پارک‌شده در آن نزدیکی نیز دچار خسارت شد اما این حادثه تلفات جانی نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی