صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

رونمایی مقاومت عراق از شناور بدون سرنشین

مقاومت اسلامی عراق برای نخستین بار از شهپاد خود که یک شناور بدون سرنشین است، رونمایی کرد. این شهپاد قابل هدایت از دور بوده و اهداف دریایی را مورد اصابت قرار می‌دهد.
دفتر جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای مسئولیت شرعی و انسانی خود در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، از یک شناور بی‌سرنشین رونمایی می‌کنیم که توسط واحد تولید و توسعه مقاومت اسلامی نُجَباء طراحی شده است.» این بیانیه اعلام کرده است، برد این شهپاد ۵۰۰ کیلومتر است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم شهپاد تولید شده محسوب می‌شود.
نُجَباء در بیانیه خود همچنین تأکید کرده است: «ما بار دیگر با دوستان مان تجدید پیمان کرده و به دشمنان می‌گوییم همانگونه که موشک‌ هایمان توانست روی زمین شما را هدف قرار دهد، در دریا نیز سلاح‌هایمان شما را در تیررس دارد و هیچ‌یک از اهداف شما خارج از برد آتش‌ِمان نخواهد بود.»
خبر رونمایی از شهپاد مقاومت اسلامی عراق در حالی منتشر شده است که دیروز نیز مواضع امریکا در پایگاه عین الاسد بار دیگر هدف حمله پهپادی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العهد روز یکشنبه نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود که پایگاه اشغالگران امریکایی در منطقه حریر در استان اربیل واقع در شمال این کشور را با پهپاد هدف قرار داده است.
 در همین راستا، لری جانسون، تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) اذعان کرده‌ است که نظامیان امریکایی به دلیل حملات مداوم به پایگاه‌های نیروهای امریکایی در منطقه کشته می‌شوند. وی گفت: «آنها دائماً در معرض حملات راکتی و حملات پهپادی هستند. ارتش امریکا متحمل تلفاتی شده‌ است، اما آنها را فاش نمی‌کند.» معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) نیز اخیراً اعلام کرده بود، تعداد حمله‌ها به نیروهای امریکا در عراق و سوریه به تلافی بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل به ۵۸ بار رسیده است و واشنگتن به این حمله‌ها در صورت ادامه، پاسخ خواهد داد. دیروز نیز برخی منابع امنیتی عراق مدعی شدند، در حمله پهپادی به خودرویی متعلق به یک گروه شبه‌نظامی، در نزدیکی پایتخت عراق، یکی از سرنشینان این خودرو کشته شده است. با این حال مقاومت عراق این خبر را تکذیب کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی