از گوشه و کنار ایران

 سقوط کمک لکوموتیوران از قطار
کمک لکوموتیوران قطار مسافربری مشهد - کرج حین بازرسی موتورخانه، بر اثر باز شدن ناگهانی درهای جانبی قطار به بیرون پرت شد.
به گزارش ایلنا، این فرد که «حمید طارمی» نام دارد در حد فاصل منطقه ایستگاه راه‌آهن ورامین (در بلاک ابردژ به پیشوا) دچار حادثه پرتاب از قطار شد و به‌دلیل شدت جراحات وارده، وی در ابتدا به بیمارستانی در ورامین و بعد به صورت هوایی به بیمارستان هفتم‌تیر اعزام شد.
به گفته همکاران وی؛ ظاهراً در بلاک لکوموتیو خطای آتش‌سوزی رخ داده بود که وی به‌عنوان کمک لکوموتیوران برای بررسی موضوع به موتورخانه مراجعه کرد اما ناگهان در جانبی موتورخانه سمت لکوموتیوران حین حرکت باز و او به بیرون پرت شد.
 
 کشف بیش ازیک تن مواد‌مخدر در هرمزگان
 سردار بهادراسماعیلی، فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: مرزبانان استان در پایگاه دریابانی بندرلنگه و جاسک طی دو عملیات جداگانه، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر مرزهای دریایی استان، موفق شدند با انهدام ۲ باند از سوداگران مرگ در مرزهای استان، با توقیف ۲ فروند شناور و یک دستگاه موتورسیکلت، یک تن و ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کنند و 3 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
 
مرگ کولبر بر اثر یخ‌زدگی

 درروز‌های گذشته، یک کولبر ۲۳ساله ارومیه‌ای به‌دلیل سرمازدگی در ارتفاعات کوهستانی مرز ترکیه جان خود را از دست داد.
 به گزارش ایلنا، این حادثه در مرز ترکیه رخ داده است و منابع خبری، هویت متوفی را «قسیم کریمی» اهل روستای «فیروزیان» از توابع منطقه «صوماوبرادوست» ارومیه اعلام کرده‌اند. وی متاهل و دارای دو فرزند است.
 
وزش باد شدید تابلوی تبلیغاتی را از جا کند
 سقوط بیلبورد تبلیغاتی در شهر پل‌سفید استان مازندران موجب مصدوم‌شدن پنج شهروند و خسارت به پنج خودرو شده است.
تقی اکبرنژاد، شهردار پل‌سفید در این زمینه به فارس گفت: این حادثه در منطقه عبور شهرک صنعتی شورمست رخ داد که در پی آن پنج نفر مصدوم شدند و به پنج خودرو خسارت وارد شده است.
شامگاه دوشنبه در برخی از شهرهای استان شاهد ورزش باد بودیم که در ارتفاعات و شهرهای کوهستانی به‌صورت شدید و طوفان بوده است.
 
71 مصدوم در زلزله زاهدان
وقوع زلزله 7/4 ریشتری در زاهدان منجربه مصدوم‌شدن 71 نفر شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: در پی بروز زمین‌لرزه ۴/۷ ریشتری بامداد سه‌شنبه در زاهدان ۷۱ مصدوم سرپایی به‌وسیله نیروهای اورژانس یا با خودروی شخصی به چهار بیمارستان این شهر مراجعه کردند.
مجید محبی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که بیشتر مجروحان بر اثر افتادن از تخت  یا هنگام پایین آمدن از پله‌ها دچار مصدومیت سطحی شده و تعدادی از این افراد نیز دچار استرس و فشار روانی شدند. در این استان سه ایستگاه باند پهن زلزله‌نگار و ۲۹ دستگاه شتاب‌نگار وجود دارد اما اینکه مشخص شود زلزله دارای پس‌لرزه هست یا خیر قابل پیش‌بینی نیست.
 
سارقان ماشین دودی شهرری ناکام ماندند
 سه سارق که قصد ربودن ماشین‌دودی تاریخی در شهرری را داشتند، دستگیر شدند.
سرهنگ محمد‌قاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح جزئیات این خبر گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ شهرری صبح 29 آبان در محدوده خیابان فداییان اسلام حین گشت نامحسوس با فردی که در حال بالا رفتن از حفاظ‌های ماشین دودی شهرری بود مواجه شده و رفتار او را تحت نظر قرار دادند که در جریان آن مشاهده کردند که دو نفر دیگر نیز داخل واگن ماشین‌دودی هستند.
 وی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع مأموران به محل اعزام شده و متوجه شدند که این افراد در حال سرقت قطعات و آهن‌آلات این وسیله نقلیه تاریخی هستند که بلافاصله نسبت به دستگیری این افراد اقدام کردند. مأموران در بازرسی از این سه نفر آلات و ادوات سرقت را نیز کشف کردند و پس از انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد این افراد دارای سوابق متعدد سرقت هستند. همچنین آنها تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به قصد خود برای برش و سرقت آهن‌آلات ماشین‌دودی اعتراف کردند.
مأموران پلیس از نماینده سازمان میراث فرهنگی و سازمان راه‌آهن برای حضور در روند تحقیقات دعوت کردند ومشخص شد این افراد خسارتی به ماشین‌دودی وارد نکرده‌اند.
 
افزایش گازگرفتگی در مازندران
 مدیرکل پزشکی‌قانونی استان مازندران گفت: در هفت ماه امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به سال قبل افزایش ۱۷درصدی داشت.
 محمد عباسی با هشدار به هم‌استانی‌ها و مسافران مازندران در نحوه استفاده از وسایل گازسوز اظهار داشت: براساس آمار نوشهر با ۴، آمل و نور هر کدام با ۳، سیمرغ با ۲ فوتی به ترتیب بیشترین و شهرستان رامسر، تنکابن، چالوس، قائمشهر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی  را داشتند.
وی به ارتباط مستقیم تغییرات جوی با افزایش تلفات گازگرفتگی اشاره کرد و گفت: تغییرات ناگهانی جوی مانند کاهش دما، بارش پیش‌بینی نشده و عدم‌آمادگی هموطنان برای استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ارتباط مستقیمی با افزایش آمار مرگ و میر با منوکسید‌کربن  دارد.
عباسی از هموطنان درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی و توصیه ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و خانواده‌شان شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی