صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

 فاجعه‌ای که راننده تریلی
در جایگاه سوخت آبیک رقم زد

 بی‌احتیاطی و ناتوانی راننده تریلی در کنترل وسیله نقلیه منجر به تصادف شدید در جایگاه سوخت آبیک و مرگ 2 نفر شد.
سرهنگ بهروز لامعی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک گفت: شامگاه شنبه یک راننده تریلی بر اثر بی‌احتیاطی با سرعت وارد یکی از جایگاه‌های سوخت واقع در اتوبان قزوین شد و با یک دستگاه خودرو پراید که در محل پارک بود، برخورد کرد. راننده تریلی پس از برخورد با پراید، مستقیم وارد دکه روزنامه فروشی شد و در این حادثه فروشنده جوان دکه و یکی از سرنشینان پراید که خانم بوده و برای خرید به دکه رفته بود، جان خود را از دست دادند.
وی در ادامه بیان کرد: راننده تریلی دستگیر و با تشکیل پرونده، به دستگاه قضایی تحویل داده شد که در حال رسیدگی است.
 
نجات پسر 15 ساله از چنگ گروگانگیران
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از رهایی نوجوان ربوده شده در کمتر از یک ساعت و دستگیری عاملان این گروگانگیری در عملیات ضربتی مأموران پلیس شهرستان زهک خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان گفت: مأموران با اطلاع از ربوده شدن پسر 15 ساله با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، محل مورد نظر را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم، در کمتر از یک ساعت محل نگهداری پسر نوجوان شناسایی و در عملیاتی موفق این نوجوان آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت. متهمان که ۳۶و ۲۸ساله هستند قبل از فرار دستگیر شدند و پس از تحقیقات تکمیلی پلیس علت و انگیزه آدم‌ربایی را اختلاف مالی با این خانواده عنوان کرد. دو دستگاه خودرو سواری نیز از متهمان توقیف و در نهایت پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
 
سقوط جرثقیل با بتن روی ساختمان

یک جرثقیل هنگام جا به جا کردن بتن‌های ساختمانی در مشهد سقوط کرد و حادثه‌ساز شد.
سرآتشیار محسن مرادی‌خرم‌آباد رئیس اداره ایستگاه ۳۰ سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در یک پروژه ساختمانی ۶ طبقه، هنگام جابه‌جایی بتن‌های ساختمانی به وسیله «تاور کرین»، نقص فنی موجب سقوط این جرثقیل ثابت و مصالح روی ساختمان شد و بتن‌های ساختمانی در میان اسکلت این ساختمان گیر کرد.
با وجود اینکه حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما خسارات مالی به جای گذاشت. این گونه حوادث در مشهد بارها رخ داده که حتی منجر به فوت افراد و بویژه اپراتورهای تاورکرین‌ها هم شده بود، بنابراین ضروری است که علاوه بر استفاده از تجهیزات و جرثقیل‌های استاندارد و ایمن، برای هدایت این جرثقیل‌ها از افراد باتجربه و حرفه‌ای استفاده شده و موازین ایمنی نیز رعایت شود. تاورکرین برای بلند کردن، پایین آوردن و جابه‌جایی مصالح ساختمانی سنگین یا حجیم به اطراف استفاده می‌شود.
 
انفجار مرگبار گاز پیک‌نیک
 در اتاقک نگهبانی راه‌آهن
کارگر نگهبان راه‌آهن بناب بر اثر انفجار گاز پیک‌نیک جان باخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اطلاعات منابع کارگری راه‌آهن آذربایجان، روز شنبه یکی از کارگران نگهبان راه‌آهن حوزه عجبشیر به نام «محمود اسکندری» اهل بناب و ۳۸ساله، شاغل در محدوده ریلی روستای «شورگل» بناب حین کار در اتاقک نگهبانی ایستگاه کنترل تردد راه‌آهن بر اثر انفجار پیک‌نیک جان خود را از دست داد.
 
سرقت خودرو از اهواز، دستگیری در سبزوار
راننده یک خودرو سرقتی در سبزوار پس از تعقیب و گریز با شلیک پلیس دستگیر شد.
سرهنگ حسین بیات‌مختاری فرمانده انتظامی سبزوار گفت: تیم گشت یگان امداد این فرماندهی، در یکی از خیابان‌های سبزوار به راننده یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک شد و به راننده دستور ایست داد اما راننده بی‌توجه و با سرعت به سمت کمربندی سبزوار متواری شد.
وی تصریح کرد: مأموران انتظامی با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی هوایی کرده و سپس لاستیک خودرو را هدف گرفتند که پنجر شد اما راننده با همان وضعیت پنجری به سمت میدان سربداران فرار کرد تا اینکه سرانجام خودرو سواری در کمربندی سبزوار متوقف و متهم دستگیر و مشخص شد خودرو مورد نظر چند روز قبل از شهرستان اهواز سرقت شده و سابقه توقیف دارد.
 
مرگ مقنی با سقوط سطل خاک
کارگری که در حال حفر چاه در مشهد بود، بر اثر سقوط سطل پر از خاک روی سرش جان باخت.
براساس اعلام منابع کارگری شهر مشهد، در تحقیقات انجام شده، مشخص شد کارگری در یک واحد مسکونی در محدوده خیابان کشمیری مشهد در حال حفر چاهی عمیق بوده و کارگری که خارج از چاه مشغول کشیدن سطل خاک بود، ناگهان سطل از دستش رها شده و روی سر کارگری که در عمق چاه بوده برخورد کرده است.
 نیروهای عملیاتی با تلاش فراوان کارگر ۳۲ساله را از عمق چاه خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند اما بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی