حوادث جهان

 بیمارستان گومی در آتش

آتش‌سوزی در بیمارستانی در جنوب شرقی شهر سئول، مرکز کره‌جنوبی منجر به مصدوم شدن سی و هشت نفر شد.
 به گزارش شینهوا، این آتش‌سوزی حدود ساعت ۸:۱۰ صبح شنبه به وقت محلی در یک بیمارستان 6 طبقه در گومی، در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت سئول رخ داد.  از ۹۱ فرد خارج شده از ساختمان، ۳۸ نفر، از جمله بیماران، دچار جراحات جزئی مانند استنشاق دود شده‌اند. همچنین بیماران بستری شده به بیمارستان دیگری منتقل شدند. مقامات آتش‌نشانی چندین عملیات جست‌و‌جو در داخل ساختمان بیمارستان انجام دادند، اما تلفات بیشتری تأیید نشد. گفته می‌شود که آتش در خارج از طبقه اول بیمارستان قبل از گسترش به دیوار بیرونی شروع شده است. پلیس و مأموران آتش‌نشانی در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستند.
بازداشت سناتور فرانسوی
 به اتهام سوءاستفاده از نماینده زن
 یک سناتور فرانسوی به اتهام خوراندن مواد روان‌گردان به یک نماینده زن برای سوء‌استفاده جنسی از وی بازداشت شد.
به گزارش روزنامه «نویه زوریخه سایتونگ»، دفتر دادستان عمومی فرانسه تأیید کرد که «جوئل گوئریو»، سناتور 66 ساله راست میانه، در بازداشت پلیس است. زن نماینده چهارشنبه شب در آپارتمان این سناتور فرانسوی چیزی را نوشید و بعد از آن حالش بد شد که در معاینه، آثار اکستازی در بدن وی کشف شد. این زن پس از آن شکایتی را علیه سناتور فرانسوی مبنی بر استفاده از ماده‌ای که ذهن را تغییر می‌دهد با هدف سوء‌استفاده جنسی از خود تنظیم کرد. دفتر دادستانی عمومی تأیید کرد که اکستازی در بازرسی از آپارتمان سناتور کشف شد. مصونیت یک نماینده مجلس در صورت متهم شدن به این شرایط سلب می‌شود.
قتل نگهبان بیمارستان روانی
 پلیس امریکا می‌گوید: یک مظنون مسلح در لابی یک بیمارستان روانی در «نیوهمپشایر» تیراندازی کرد و یک نگهبان بیمارستان را کشت.
 به گزارش بی‌بی سی، مقامات ایالتی نیز تأیید کردند که مظنون بلافاصله توسط افسر پلیس بیمارستان با شلیک گلوله کشته شد. افسر پلیس در این حادثه آسیبی ندیده و پلیس، هویت یا انگیزه مهاجم را هنوز اعلام نکرده است. «مارک هال»، سخنگوی پلیس ایالتی شامگاه جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت که مظنون وارد لابی بیمارستان شده و شلیک کرده است. او همچنین گفت که مأموران در تلاش برای «تعیین هویت عامل تیراندازی» هستند. «لوری ویور»، کمیسر وزارت بهداشت و خدمات انسانی نیوهمپشایر هم گفت که همه بیماران و کارکنان بیمارستان در سلامت هستند و فعالیت‌های این مرکز به طور عادی ادامه دارد.
افزایش تلفات زلزله فیلیپین

 منابع خبری فیلیپین اعلام کردند فوت 6 نفر بر اثر زمین‌لرزه قدرتمند روز جمعه در جنوب این کشور تأیید شده است.
 به گزارش کانبری تایم، مقامات محلی نیز اعلام کرده‌اند که در جست‌وجوی دو ناپدید شده این حادثه هستند. بزرگی این زمین‌لرزه در گزارش‌های اولیه ۷ یا ۷.۲ ریشتر اعلام شده بود که پس از آن به ۶.۷ ریشتر کاهش یافت. شاهدان گفته‌اند که لرزش‌ها چند ثانیه طول کشیده است. مقامات اظهار کردند که تاکنون تنها خسارات جزئی به خانه‌ها و ساختمان‌ها وارد شده و بیشتر جاده‌ها نیز قابل تردد هستند. به گزارش مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان، کانون این زمین‌لرزه در عمق ۷۸ کیلومتری زمین و در ۲۶ کیلومتری جنوب‌ غربی جزیره «بوریاس» بوده است. فیلیپین در داخل «حلقه آتش» اقیانوس آرام قرار دارد، جایی که فعالیت‌های آتشفشانی و زمین‌لرزه در آن رایج است.

جستجو
آرشیو تاریخی