صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مصدوم‌شدن مادر و دختر در انفجار خانه
انفجار یک خانه در محله دره گرم خرم‌آباد یک مادر و دختر را روانه بیمارستان کرد.
حمید علیرضایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: صبح شنبه سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی با دریافت خبر این انفجار بلافاصله آتش‌نشانان سه ایستگاه شماره ۲، 4 و 7 خود را به همراه سرپرست معاونت عملیات به محل حادثه اعزام کرد. بررسی‌ها نشان داد، طبقه دوم یک ساختمان مسکونی دوطبقه واقع در کوچه نگارستان هشتم دره گرم دچار انفجار و بر اثر شدت آن بخش عمده‌ای از ساختمان و سقف آن تخریب شده بود. مصدومان این حادثه که یک مادر و دختر بودند توسط آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند و علت این حادثه نیز توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.
مرگ راننده در تصادف با پل‌هوایی
راننده پراید در برخورد با پایه بتونی پل‌هوایی زاهدان جان باخت.
‌حمیدرضا عابدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: ساعت ۲۰و۴۴ دقیقه شامگاه جمعه، طی تماسی با سامانه ۱۲۵، خبر تصادف خودرو پراید اعلام شد و بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۵۰ به محل حادثه در مسیر بزرگراه خلیج‌فارس رفتند.
نخستین بررسی‌ها نشان داد یک دستگاه خودرو سواری پراید پس از برخورد با پایه بتونی پل‌هوایی در بزرگراه به‌شدت درهم پیچیده و راننده در خودرو محبوس شده است. پس از رهاسازی راننده مشخص شد وی در دم جان باخته است. علت این حادثه در دست بررسی است.
دستگیری داماد جنایتکار
مرد کینه‌جو که به دنبال اختلافات خانوادگی همسر و مادر همسرش را به قتل رسانده و پدر همسرش را مجروح کرده بود، در کمتر از 72 ساعت دستگیر شد.
سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: صبح چهارشنبه (۲۴ آبان) وقوع یک مورد درگیری و تیراندازی منجر به قتل در یکی از محلات شهرستان گیلانغرب به پلیس گزارش و با حضور پلیس در محل حادثه مشخص شد، جوانی حدوداً ۲۸ ساله پس از وقوع اختلاف شدید با همسر و اعضای خانواده‌اش ابتدا به سراغ وی و پدر همسرش رفته و پس از آن هم به سراغ مادر همسرش رفته و به سمت آنها تیراندازی کرده است.سردار حاجیان افزود: بر اثر این تیراندازی که در دو محله جداگانه اتفاق افتاد همسر و مادر همسر عامل تیراندازی به ضرب گلوله وی کشته شدند و پدر همسرش نیز بشدت زخمی و روانه بیمارستان شد. پس از شروع ردیابی‌ها برای دستگیری متهم فراری مأموران توانستند با اشراف اطلاعاتی خود مخفیگاه وی را در یکی از روستاهای گیلانغرب شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.
وی ادامه داد: مأموران پلیس همچنین در بازرسی از مخفیگاه قاتل دستگیر شده یک قبضه اسلحه کلاشنیکف، یک قبضه کلت کمری و یک قبضه نارنجک دستی کشف کردند. بازجویی از متهم درباره انگیزه این جنایت‌ها ادامه دارد.
اسکورت تریلی حامل هروئین در گرمسار
یک تریلی حامل 200 کیلوگرم هروئین به همراه دو خودرو که آن را اسکورت می‌کردند توقیف و 4 متهم دستگیر شدند.
سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) توانست در یک عملیات منسجم یک دستگاه تریلر حامل مواد مخدر و دو دستگاه خودرو سواری پشتیبان آن را متوقف کند. در این عملیات چهار نفر از قاچاقچیان که حرفه‌ای بودند، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سقوط مرگبار زن روستایی به تنور
زن سالخورده روستایی هنگام پخت نان به تنور افتاد و جان باخت.
جعفر توان، فرماندار شهرستان سقز گفت: این خانم با سن بالا در روستای باشماق سقز، در هنگام پخت نان درون تنور افتاده و به علت سوختگی شدید، در دم جان باخت. به گزارش تسنیم، سال گذشته نیز یک زن 28 ساله اهل یکی از روستاهای مریوان هنگام پخت نان در تنور افتاد و جان خود را از دست داد.
آتش‌سوزی در مرکز بازپروری زنان شیراز
 تنها مرکز دولتی نگهداری زنان و دختران در استان فارس آتش‌ گرفت.
کارشناسان اتصال برق و رعایت نشدن نکات امنیتی را علت حادثه اعلام کرده‌اند. ساختمان مرکز با همه وسایل و تجهیزات و همچنین لوازم شخصی مددجویان ساکن در آن دچار سوختگی شده، این درحالی است که این مرکز اخیراً به مدت ۶ ماه کاملاً تعطیل بوده و با هزینه بسیار بالا مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفته است‌. این آتش‌سوزی تلفات جانی به دنبال نداشته است و مددجویان به ساختمان دیگری منتقل شده‌اند.
مرگ سیمبان در لاهیجان
یک کارگر سیمبان شرکت توزیع برق لاهیجان حین انجام کار بر اثر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع تیرک جان خود را از دست داد. «محمد محرمی»، سیمبان جوان و از نیروهای شرکت پیمانکارتوزیع برق لاهیجان حین انجام عملیات و رفع مشکل برق‌رسانی دچار حادثه سقوط از ارتفاع تیرک شد و جان باخت. یک فعال کارگری درباره این حادثه گفت: متأسفانه این سیمبان که پیش از این در اداره برق آستانه مشغول کار بود بعد از سقوط به کما رفت و بعد از چند روز جان باخت. طبق اظهارات وی، پیش از این یکی دیگر از سیمبانان شاغل در حوزه لاهیجان بر اثر برق گرفتگی دچار سوختگی شدید شد و هم‌اکنون تحت درمان است.
پایان سرقت از خودروهای سنگین در بروجرد
فرماندهی انتظامی استان لرستان از انهدام باند سارقان قطعات خودروهای سنگین و کشف ۲۰ فقره سرقت در شهرستان بروجرد خبر داد.
سردار «یحیی الهی» در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت قطعات خودروهای سنگین در سطح شهرستان بروجرد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران کلانتری ۱۱ تختی، کلانتری ۱۵ جهان‌آباد و یگان امداد این فرماندهی با اقدامات فنی و پلیسی هویت سارقان را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات ضربتی آنها را پس از تعقیب و گریز یک ساعته در محورهای مواصلاتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه هر دو سارق دستگیر و خودرو پژو سارقان نیز توقیف شده است، گفت: در تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودروهای سنگین اعتراف کردند و در بازرسی از خودرو آنان دو عدد باتری خودرو کشف شد که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی