حوادث جهان

ناپدید شدن 3 نفر
در باران‌های سیل‌آسای ویتنام

بر اساس آخرین گزارش کمیته ملی راهبری پیشگیری و کنترل بلایای طبیعی ویتنام در روز چهارشنبه، بارندگی‌های سیل‌آسا از اوایل هفته‌جاری باعث ناپدید‌شدن ۳نفر در منطقه مرکزی ویتنام شد.
به گزارش ویتنام‌نیوز، تقریباً ۴۰نفر ازجمله نیروهای نظامی، پلیس و تیم‌های محلی پیشگیری از سیل و طوفان برای جست‌و‌جوی یک زوج گمشده بسیج شده‌اند که گمان می‌رود از طریق سیلاب به استان کوانگ‌تری برده شده‌اند.این زوج برای جست‌و‌جوی بزها رفته بودند اما جریان رودخانه انگوون رائو بالا آمده بود و مانع از بازگشت آنها به خانه شد.مرد دیگری نیز هنگام ماهیگیری در دریاچه آبیاری ناپدید شد. وسایل شخصی وی در این منطقه کشف شد.بارش‌ها همچنین خطر رانش زمین در مناطق کوهستانی، جاری شدن سیل در مناطق کم‌ارتفاع و بسته‌شدن بسیاری از جاده‌ها را به همراه داشت.براساس آمار اداره کل آمار در ویتنام در ۱۰ ماه اول امسال بلایای طبیعی در ویتنام ۱۳۶ کشته یا ناپدید‌شده و ۱۳۰زخمی برجا گذاشته است.
 
تصادف مرگبار تریلی
 با اتوبوس دانش‌آموزان در اوهایو

برخورد یک تریلی با اتوبوس حامل دانش‌آموزان در اوهایوی امریکا دست‌کم شش کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش نیویورک‌تایمز، این اتوبوس در حال انتقال دانش‌آموزان از مدرسه محلی دره توسکاراواس به سمت یک کنفرانس انجمن هیأت مدیره مدارس در کلمبوس اوهایو بوده است.
اندکی پس از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی، اتوبوس توسط یک تریلی به عقب منحرف شد.مقام‌های محلی می‌گویند: دست‌کم شش نفر در این حادثه کشته و ۲۰ نفر هم مصدوم و راهی بیمارستان شده‌اند.همچنین گزارش‌ها حاکی است که در مجموع ۵۷ نفر در این اتوبوس حضور داشتند.بنابر اعلام یورونیوز، هنوز مشخص نیست دلیل بروز این حادثه چه بوده است.«شان گریدی»، مدیر مرکز مدیریت اضطراری این شهرستان گفته است که هنوز اطلاع دقیقی درخصوص وضعیت آسیب‌دیدگان در دست نیست اما تمام آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

واژگونی قایق مهاجران در آب‌های یمن

یک قایق شلوغ حامل مهاجران در آب‌های سواحل یمن واژگون شده و ده‌ها نفر نیز در این حادثه ناپدید شدند و بیم آن می‌رود که جان خود را از دست داده باشند.
 به گزارش شینهوا، این قایق که حامل حدود ۷۵ مهاجر بوده در نزدیکی شهر ساحلی «مخا» واژگون شده است. گفته می‌شود که مهاجران اغلب از کشورهای منطقه «شاخ آفریقا» بودند که به‌دنبال پناهندگی در یمن هستند. همچنین احتمال می‌رود که وزش باد شدید باعث واژگونی قایق شده باشد.
 ۲۶ نفر از افراد حاضر در این قایق موفق شدند تا ساحل شنا کرده و توسط نیروهای گارد ساحلی یمن نجات یابند اما حداقل ۴۹ مسافر دیگر ناپدید شده‌اند. نیروهای امدادی یمن از جمله واحدهای گارد ساحلی در عملیات جست‌و‌جو و نجات شرکت کرده‌اند. «احمد علی»، افسر نیروهای گارد ساحلی یمن در این‌باره گفت: این یک تراژدی دلخراش است. این مهاجران به امید پناه بردن به یمن وطن خود را ترک کرده‌ا ند. در عوض در دریا با فاجعه مواجه شده‌اند.