عضو دفتر سیاسی حماس: محاصره غزه را می شکنیم

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: «ما در نبرد به سوی آزادی می‌جنگیم و محاصره مردم خود را می‌شکنیم تا دولت فلسطین را ایجاد کنیم. ما در مسیر پیروزی هستیم و گردان‌های قسام با قدرت میدان نبرد را مدیریت می‌کنند».
به گزارش المیادین، حمدان در این گفت و گوی تلویزیونی با انتقاد از سکوت جوامع عربی تأکید کرد: «۱۷۰ جسد در گورهای دسته جمعی در بیمارستان الشفاء دفن شدند که این لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌الملل و همه کسانی است که برای حفاظت از بیمارستان‌ها و تأمین تجهیزات آنها اقدامی نکردند. هر کس سکوت کند یا به محکومیت بسنده کند، قدرت منطق جنگل را به رسمیت شناخته است».
عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان با اشاره به کارشکنی کابینه صهیونیستی در بحث تبادل اسرا گفت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنا به دلایل شخصی مدت جنگ را طولانی می‌کند و به اسرائیلی‌ها یا سربازانش در میدان اهمیت نمی‌دهد. ما به خانواده‌های اسیران اسرائیلی و افراد خارجی می‌گوییم که ما می‌خواهیم فرزندان شما را به نزدتان بازگردانیم، اما طرفی که مانع این کار می‌شود، کابینه نتانیاهو است.
وی همچنین درخصوص زمان بندی تبادل اسرا خاطر نشان کرد: تا زمان دستیابی به توافق نهایی تبادل اسرا، نمی‌توانیم بگوییم که ما به این توافق نزدیک یا از آن دور هستیم. در حال حاضر فرمول نهایی درخصوص معامله تبادل اسرا وجود ندارد و رژیم صهیونیستی در راستای آزادی آنها مانع‌تراشی می‌کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و نه
 - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۴ آبان ۱۴۰۲