حوادث جهان

تصادف هواپیما با خودرو
یک هواپیمای سبک در حادثه‌ای عجیب با یک خودرو سواری در ایالت تگزاس امریکا برخورد کرد.
این هواپیما که یک پروجت کوچک بود، مجبور به فرود اضطراری شد، اما خلبان نتوانست هواپیما را در انتهای باند متوقف کند و هواپیما پس از خروج از باند با خودرویی که در جاده مجاور با سرعت در حال حرکت بود، برخورد کرد. با وجود شدت برخورد، این حادثه تلفات جانی نداشت.
 
ادامه جست‌و‌جوها در تونل هند
امدادگران هندی با گذشت سه روز از ریزش تونلی در هند همچنان عملیات نجات حدود 40 کارگر گرفتار را ادامه داده‌اند.
به گزارش «واشنگتن پست»، مقامات ایالتی امیدوارند در ۲۴ ساعت آینده کارگران را از زیر آوار بیرون بیاورند.
به گفته مقامات، یک لوله فولادی به عرض ۰.۷۶ متر با کمک جک‌های هیدرولیک عبور داده خواهد شد تا با خیال راحت کارگران گیر افتاده را از داخل تونل خارج کنند.
حدود ۲۰۰ امدادگر از آژانس‌های امدادی فدرال و ایالتی در حال استفاده از تجهیزات حفاری و بیل مکانیکی برای بیرون آوردن کارگران از زیر آوار هستند.حدود ۴۰ کارگر ساختمانی مشغول ساخت تونلی در «اوتاراکند» در منطقه «هیمالیا» واقع در شمال هند بودند که ناگهان ریزش آوار سبب محبوس شدن این افراد شد. این کارگران در حال ساخت تونل بودند که دچار حادثه شدند و یک بخش ۲۰۰ متری از این سازه به‌طور ناگهانی فروریخت. مقامات علت ریزش این تونل را رانش زمین اعلام کرده‌اند.
 
5 کشته در واژگونی
قایق مهاجران در آب‌های ترکیه
با واژگون شدن یک قایق دیگر مهاجران غیرقانونی در دریای اژه دست‌کم ۷ نفر کشته و ناپدید شدند.
 به گزارش آنکارا، گارد ساحلی ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد، این قایق حامل ۱۳ مهاجر غیر‌قانونی بود که در اثر شرایط طوفانی و تلاطم دریای اژه در منطقه کلئوپاترای شهرستان چشمه استان ازمیر واژگون شد و در اثر آن دست‌کم ۵ مهاجر کشته و 2 مهاجر دیگر ناپدید شدند.به گفته گارد ساحلی ترکیه ۶ مهاجر از خطر مرگ نجات یافته‌اند و عملیات نیرو‌های امدادی با پشتیبانی یک فروند بالگرد برای یافتن 2 مهاجر دیگر ادامه دارد.
 
زمین‌لرزه‌ ۶.۱ ریشتری در گینه ‌نو
 مرکز زمین‌شناسی امریکا اعلام کرد، زمین‌لرزه‌ای قوی روز دوشنبه پاپوآ گینه ‌نو را لرزاند.
به گزارش آناتولی، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر راباول در استان جدید بریتانیای شرقی در جزیره اقیانوس آرام در حدود ساعت ۷:۴۳ دیروز به وقت گرینویچ در عمق حدود ۱۰ کیلومتری رخ داد.
تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.
 
کشف دو دندان عجیب
در جسد ۳ هزار ساله یک زن
محققان در کاوش‌های خود در مصر به فسیل زنی از 3 هزار سال پیش برخوردند که در لگن خود توموری با دو دندان دارد.
باستان‌شناسان در حین حفاری یک قبرستان باستانی در مصر به کشفی نادر دست یافتند. آنها در لگن زنی که بیش از 3 هزار سال پیش مرده بود، یک تومور با دندان پیدا کردند. تومور یافت‌شده یک توده استخوانی با دو دندان است و به‌عنوان قدیمی‌ترین نمونه تراتوم شناخته می‌شود. تراتوم نوعی نادر از تومور است که به‌طور معمول در تخمدان یا بیضه‌ها ایجاد می‌شود.
 کشف اخیر در قبرستان دوره پادشاهی جدید در آمارنا مصر انجام شد. این قبرستان حدود سال ۱۳۴۵ قبل‌ از میلاد تأسیس شد. تراتوم اخیر قدیمی‌ترین نمونه شناخته‌شده از تراتوم و اولین مورد باستانی کشف‌شده در آفریقا به شمار می‌آید.
 
فروش گواهی تولد جعلی
در بیمارستان‌های چین
مقامات چین اعلام کردند که مسئولان ارشد بیمارستان‌هایی در چندین استان را به اتهام فروش گواهی تولد جعلی بازداشت کرده‌اند.
 به گزارش «شینهوا» این سری بازداشت‌ها نشان می‌دهد که برخی از بیمارستان‌ها احتمالاً به کانون فروش این گواهی‌های جعلی با هدف فروختن نوزادان و قاچاق کودکان تبدیل شده است. مقامات محلی مدیر یک بیمارستان و پنج نفر دیگر را در «شیانگ یانگ» در استان «هوبئی» بازداشت کرده‌اند. دراین گزارش آمده است: آنها مظنون به فروش غیرقانونی گواهی تولد با همدستی دلالان قاچاق انسان هستند. ظاهراً از این اسناد برای ثبت تولد کودکان ربوده شده استفاده می‌شود. در برخی استان‌های چین، موجی از کودک‌ربایی برای قاچاق انسان گزارش شده چرا که خانواده‌هایی در مناطق روستایی، می‌خواهند پسرانی به عنوان وارث یا کارگر داشته باشند. خبرگزاری شینهوا می‌گوید: هر شناسنامه فروخته‌شده به این معنی است که ممکن است یک نوزاد فروخته شود و یک خانواده از هم بپاشد. دولت چین می‌گوید طی دو سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ نفر به اتهام دست‌داشتن در ربودن و قاچاق کودکان و زنان متهم شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی