حوادث جهان

تلاش برای نجات کارگران گرفتار در تونل
با گذشت بیش از 24 ساعت از ریزش تونلی در هند تلاش برای نجات کارگران گرفتار همچنان ادامه دارد.
براساس گزارش‌ها، دست‌کم ۳۶ کارگر پس از ریزش بخشی از یک تونل در حال ساخت بین سیلکیارا و دندالگان در بزرگراه ملی براهماخال-یامونوتری در منطقه اوتارکاشی در اوتاراکند گرفتار شدند.به گزارش هندوستان تایمز، پلیس گفت این حادثه حوالی ساعت ۴ صبح یکشنبه، زمانی رخ داد که بخش ۱۵۰ متری تونل چهار و نیم کیلومتری فروریخت.به محض دریافت اطلاعات درباره این حادثه، عملیات امداد و نجات آغاز شد.
طبق گزارش‌ها، نیروهای ملی واکنش به بلایای طبیعی، نیروهای دولتی واکنش در بلایا، آتش نشانی و کارکنان شرکت محدود توسعه بزرگراه‌ها، سازمانی که در حال ساخت تونل است، نیز به محل رفتند.دورگش راتودی، یکی از مقامات ایالتی در واکنش به بلایای طبیعی، گفت: «حدود ۲۰۰ متر از تونل فرو ریخته است.»
او افزود: اکسیژن از طریق آوارها تأمین می‌شود، اما با تلاش امدادگران برای رفع موانع، آوارهای بیشتری فرومی‌ریزند.
عکس‌های منتشر شده توسط تیم‌های امدادی دولتی نشان می‌دهد که توده‌های عظیم بتن تونل عریض را مسدود کرده‌اند و میله‌های فلزی پیچ خورده روی سقف شکسته آن در مقابل آوار فرو می‌روند.
 
ساختمان ۱۰ طبقه در بورسای ترکیه آتش گرفت

آتش سوزی در ساختمانی در بلوار احمد تانر کیشلالی در منطقه اوزلوچه در شهر بورسا رخ داد که گفته می‌شود یک کافه در طبقه همکف آن وجود دارد.
به گزارش ترکیش پست، شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت و تمام ساختمان را که دفاتر زیادی در آن قرار داشت، فرا گرفت. طبق گزارش مقامات، این آتش سوزی با دخالت نیروهای آتش نشانی شهرداری کلانشهر بورسا
 به سختی مهار شد.
در حالی که پلیس ضد شورش تدابیر امنیتی را در اطراف محل آتش‌سوزی اتخاذ کرده بود، ۲.۵ ساعت طول کشید تا نیروهای آتش‌نشانی آتش را مهار کنند.علت آتش سوزی در حال بررسی است. در این حادثه که کل سازه آسیب دید، دو خودروی پارک شده نیز کاملاً سوختند.
 
 ۴ کشته در ریزش ساختمانی در چین

 بر اثر ریزش یک ساختمان در شهر ونژو چین، چهار نفر کشته شدند.
به گزارش رویترز، فروریختن در جریان بازسازی ساختمان رخ داد و قربانیان همگی کارگران ساختمانی بودند. به گفته مقامات، تحقیقات در مورد علت حادثه ادامه دارد.
این حادثه در شرق شهر به دنبال چندین حادثه مشابه اخیر رخ داده است، از جمله فروریختن یک سالن ورزشی ناشی از بارش برف سنگین هفته گذشته در شمال شرقی استان هیلونگ جیانگ که منجر به کشته شدن سه نفر شد.در ماه ژوئیه، هم در اثر فروریختن سقف سالن ورزشی مدرسه در استان هیلونگ جیانگ، ۱۱ نفر کشته شدند. مقامات گفتند که مصالح ساختمانی ‌ای که به طور غیرقانونی روی پشت بام انباشته شده بودند ممکن است علت ریزش بوده باشد.
 
 برخورد مرگبار قطار و کامیون در سیبری

دفتر مطبوعاتی راه‌آهن سیبری شرقی گزارش داد که بر اثر برخورد یک قطار مسافربری با یک کامیون در منطقه ایرکوتسک در شرق سیبری، سه نفر کشته شدند.
به گزارش تاس، در گذرگاه راه‌آهن بین ایستگاه‌های یانتال و لنا راه‌آهن سیبری شرقی، یک راننده کامیون قبل از نزدیک شدن به قطار شماره ۹۱ که از سوروبایکالسک عازم مسکو بود، به سمت گذرگاه راه‌آهن رفت. راننده قطار از ترمزهای اضطراری استفاده کرد اما مسافت کافی نبود و مانع از برخورد نشد.براساس اطلاعات اولیه، در این حادثه هر دو نفر از اعضای تیم قطار، راننده و دستیار وی و راننده کامیون جان باختند. یک مسافر کامیون بشدت مجروح و در بیمارستان بستری شده است. یک تیم تحقیقاتی در محل برای مشخص شدن علت حادثه در حال تحقیق است.
 
فوران آتشفشان اِتنا
بلندترین و فعال‌ترین آتشفشان اروپا در ساعات اولیه دوشنبه توده دود عظیمی را در ارتفاع حدود ۴۵۰۰ متری از سطح دریا از دهانه خود به بیرون شلیک کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، مؤسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان‌شناسی ایتالیا اعلام کرد: کوه «اِتنا»، یک آتشفشان فعال در سواحل شرقی سیسیلِ ایتالیا بار دیگر در سال‌جاری شروع به فوران کرده است. اگرچه فوران قبلی این آتشفشان در ماه اوت امسال (۲۰۲۳)، فرودگاه نزدیک «کاتانیا» را مجبور به تعطیلی و لغو پروازهایش کرد اما این مرکز حمل و نقل هوایی در حال حاضر باز است. اتنا کوه آتشفشانی است در شمال شرقی جزیره سیسیل که از مرتفع‌ترین کوه‌های اروپا و ۳۳۵۰ متر ارتفاع آن از سطح دریاست. کوه اتنا که در جزیره سیسیل ایتالیا واقع شده نه تنها فعال‌ترین آتشفشان اروپا بلکه یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان محسوب می‌شود.
 
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی