از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس
در عملیات دستگیری قاچاقچی سوخت
پیکر مأمور پلیس آبادان که در جریان تعقیب و دستگیری قاچاقچی سوخت به شهادت رسیده بود، به زادگاهش منتقل شد.
سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: روز شنبه 20 آبان مأموران کلانتری 13 هنگام گشت در منطقه یک‌ دستگاه نیسان حامل قاچاق سوخت را شناسایی و بلافاصله دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه از محل متواری و عملیات تعقیب و گریز آغاز شد. راننده خودرو نیسان بی‌توجه به اخطارهای پلیس با خودرواش محکم به خودروی مأموران کوبید و آن را از جاده منحرف کرد. در این حادثه ستوان‌دوم ایوب رومیانی و یک سرباز وظیفه مصدوم شدند که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند.سرهنگ کشوری با بیان اینکه ستوان‌دوم رومیانی به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان آسمانی شد، تصریح کرد: با تلاش مأموران پلیس راننده متواری در مخفیگاهش دستگیر و ضمن اعتراف به جرم، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شد.شهید ایوب رومیانی متولد ۱۳۶۷ کوهدشت لرستان دارای ۳ فرزند پسر و یک فرزند دختر خردسال است. پیکر این شهید روز گذشته برای تشییع به زادگاهش منتقل شد.
 
ناپدید شدن صیاد جوان پس از انفجار قایق
 صیاد ورزشکار که برای ماهیگیری به دریا رفته بود، پس از انفجار قایقش ناپدید شد.
عارف محمدی‌مقدم شهردار چارک هرمزگان گفت: این پسر 18 ساله که حسن صادقی‌پور نام دارد و از فوتبالیست‌های استان است، اوایل هفته برای صیادی به دریا رفته بود اما دیگر برنگشت و جست‌وجو برای یافتن این ماهیگیر ادامه دارد. براساس شواهد موجود قایق این ماهیگیر در زمان صید دچار انفجار شده و وی خودش را به دریا پرت کرده است.او ادامه داد: لنجی که در زمان حادثه در همان نزدیکی بوده، با دیدن این صحنه برای نجات ماهیگیر جوان به محل رفته اما خدمه موفق به یافتن این پسر نشدند. شناور ناجی و مردم محلی نیز با اطلاع از این موضوع برای یافتن این جوان ۱۸ ساله عازم دریا شده‌اند و جست‌وجو ادامه دارد.محمدی‌مقدم گفت: باید امیدوار بود این جوان زنده و سالم پیدا شود تا مادر و پدرش از نگرانی و چشم‌انتظاری خارج شوند و اهالی نیز از سلامت این جوان ورزشکار فوتبالیست اطمینان‌خاطر پیدا کنند.

برق‌گرفتگی مرگبار در نیروگاه شهید عباسپور
یکی از کارکنان شرکت تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی خوزستان بر اثر برق‌گرفتگی جان باخت.داریوش صالحی مدیر روابط عمومی سد و نیروگاه شهید عباسپور گفت: صبح یکشنبه یکی از نیرو‌های واحد تعمیرات برق این نیروگاه هنگام کار دچار برق‌گرفتگی شد و پس از امدادرسانی اولیه از سوی اورژانس برای درمان تکمیلی از طریق بالگرد به شهرستان مسجدسلیمان اعزام شد اما حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر حادثه به ایلنا گفت: مهندس امین مرادی به صورت پیمانکاری در نیروگاه برق آبی خوزستان مشغول کار بوده و سال‌ها سابقه کار در این واحد را داشته است. سد شهید عباسپور یا سد کارون یک در شهرستان اندیکا واقع است.
 
تریلی از دیوار وارد خانه شد

یک دستگاه تریلر به علت سرعت زیاد و ناتوانی راننده در کنترل آن با تخریب دیوار، وارد یک خانه مسکونی در روستای کرگان شهرستان بستان‌آباد شد.علی مرسلی رئیس هلال احمر بستان‌آباد گفت: این حادثه صبح دوشنبه رخ داد و یک تریلر با دیوار منزل مسکونی بشدت برخورد کرد و وارد منزل شد. بلافاصله یک دستگاه خودرو نجات از پایگاه امداد و نجات شیبلی به همراه سه نجاتگر به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک زن سالخورده در خانه و راننده 52 ساله تریلر مصدوم شده بودند که به مرکز درمانی منتقل شدند.
 
بازداشت زوج سارق با نیم‌کیلو طلا
زوج جوان که پس از خرید اینترنتی به بهانه پرداخت پول در محل، اجناس را سرقت می‌کردند، در حالی دستگیر شدند که نیم‌کیلو طلای مسروقه همراه داشتند.
سرهنگ مجید یگانه‌پور فرمانده انتظامی شیروان گفت: با شکایت چند فروشنده مبنی بر سرقت اموالشان از سوی خریداران اینترنتی موضوع در دستورکار پلیس شیروان قرار گرفت. با شروع تحقیقات مشخص شد یک زوج جوان به سایت‌های فروش اینترنتی از قبیل طلا و گوشی و تجهیزات لوازم خانگی مراجعه کرده و پس از سفارش کالا با عنوان پرداخت در محل وقتی جنس‌ها را تحویل می‌گرفتند، نماینده شرکت را به مکانی نامعلوم می‌بردند و پس از کتک و تهدید به مرگ او را رها کرده و متواری می‌شدند که با تلاش مأمورین آگاهی مقدار ۵۱۳ گرم طلا به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، ۲۲ میلیون تومان وجه نقد، دستگاه کارتخوان و گوشی موبایل سامسونگ از آنها کشف و به صاحبانشان بازگردانده شد.

دستگیری شکارچی متخلف با هورنت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف سابقه‌دار خبر داد که با اسلحه هورنت بلای جان حیات‌وحش دنا شده بود.
اسلام جاودان‌خرد اظهار داشت: محیطبانان یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا کمتر از دو هفته از کشف نخستین اسلحه هورنت از یک شکارچی، این بار در ضلع شمالی پارک موفق شدند دومین اسلحه هورنت را از یک متخلف سابقه‌دار که بلای جان کل و بزهای دنا بود، کشف و ضبط کنند. مأموران این متخلف را قبل از هرگونه شکاری شناسایی کردند. این اسلحه به‌دلیل صدای شلیک خیلی کم به عنوان قاتل حیات‌وحش شناخته می‌شود. وی با اشاره به غیرمجاز بودن این‌گونه اسلحه‌ها، خاطرنشان کرد: متخلف به همراه اسلحه به مراجع قضایی معرفی شد و مطابق با قانون شکار و صید، اسلحه کشف‌شده تا صدور رأی نهایی به‌صورت امانی در انبار محیط زیست یا مراجع قضایی نگهداری خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی