صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رسوایی جدید
برای دفتر عبدالحمید
 خبر اول اینکه، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در یک موضع اخلاقی که بسیار از آنان دور است، مدعی شد ماجرای پیدا شدن ماینرها در این مسجد تهمت است و آنان هیچ‌گاه از شیوه تهمت زدن برای برخورد با منتقدان خود استفاده نمی‌کنند. این تنزه‌طلبی در حالی است که مولوی عبدالحمید از پاییز 1401 تا امروز، بدون تحقیق یا ارائه اسناد متقن، تهمت‌های بسیاری را متوجه نظام کرده است. ماجرا از این قرار است که در هفته‌های اخیر خبری مبنی بر پیدا شدن 80 ماینر در مسجد مکی زاهدان منتشر شد که با استفاده از برق یارانه‌ای مساجد، رمزارز تولید می‌کردند. امام جماعت مسجد مکی زاهدان و اطرافیان او در واکنش به این خبر مدعی شدند این خبر نه تنها تهمت است، بلکه اساساً تهمت زدن روش ناپسندی است. در این‌باره عبدالحمید اسماعیل‌زهی در اظهارنظری گفت:«به خود اجازه نمی‌دهیم نسبت به کسی تهمت بزنیم یا نسبت به کسی دروغ بگوییم.» اما وی که چنین تصویری از خود نشان می‌دهد، در برهه‌های مختلف ادعاهای بدون سند براندازان و تهمت‌های ضدانقلاب نسبت به نظام را تکرار کرده است. به‌عنوان مثال عبدالحمید در یک مورد مدعی شد که «بعضی گزارش‌ها و رسانه‌ها نسبت به بدرفتاری با زنان و چیزهایی و حرف‌هایی گفته می‌شود که سنگین است.» یا در مورد دیگری او ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را هم به نظام منتسب کرد و گفت:«این با واقعیت نزدیک است که نوع سرکوب اعتراضات است؛ آنها که همین دختران در مدارس‌شان اعتراض کردند، حالا جریانی این مسمومیت دختران را هدف گرفته و دنبال می‌کند.» به این ترتیب به نظر می‌رسد از نظر عبدالحمید و یاران او، حتی اخبار درست و متقن مراجع قضایی و انتظامی نسبت به آنان هم تهمت است، اما آنان اجازه دارند هر نوع خبر و گزارش بدون سند و غیرواقعی که چیزی جز تهمت نیست را بویژه اگر از سوی ضدانقلاب باشد، علیه نظام جمهوری اسلامی و کارگزاران آن مطرح کنند.
 
هک دوربین‌ها برای رصد سربازان صهیونیست
 خبر دیگر اینکه، رئیس اداره ملی سایبری رژیم‌صهیونیستی مدعی هک دوربین‌های این رژیم با هدف رصد تحرک سربازان صهیونیست از سوی حزب‌الله لبنان شد. گابی پورتنوی در گفت‌و‌گو با CNN  مدعی شدت گرفتن احتمالی حملات سایبری جمهوری اسلامی ایران شد و گفت بسیار نگران است که همزمان با جنگ این رژیم در غزه، جمهوری اسلامی نبرد سایبری با اسرائیل را تشدید کند. وی در ادامه مدعی شد که در هفته‌های گذشته حزب‌الله لبنان دوربین‌های اسرائیل را هک کرده تا بتواند حرکات سربازان را رصد کند. همزمان کارشناس شبکه اینترنشنال نیز که در هفته‌های اخیر به‌عنوان بازوی رسانه‌ای رژیم‌صهیونیستی در پروپاگاندای جنگی این رژیم فعالیت می‌کند، مدعی شد که در هفته‌های گذشته هدف‌های سایبری جمهوری اسلامی ایران نسبت به اسرائیل زیاد شده است.

استعفای یک نماینده و توضیحات قالیباف
 دست آخر اینکه، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات پارلمان به عنوان مخالف کلیات این طرح ثبت نام کرد که موفق به ابراز مخالفت خود نشد. در ادامه وی در اعتراض به شیوه اداره صحن مجلس، درخواست استعفای خود را مطرح کرد و با تحصن در برابر جایگاه هیأت رئیسه، اعلام کرد تا زمانی که درخواست استعفای وی پذیرفته نشود، به تحصن خود ادامه خواهد داد.
محمدباقر قالیباف نیز در پایان نشست علنی دیروز دراین‌باره گفت: ما در هیأت رئیسه مجلس تصویب کرده‌ایم که استعفای نمایندگان باید مدلّل (بر اساس دلایل موجه) باشد و بعد به صحن ارائه شود. لذا این موضوع (تقاضای استعفای الیاس نادران) در هیأت رئیسه مجلس باید مطرح شود و ما بنا داریم در اولین جلسه هیأت رئیسه، آن را بررسی کنیم، اگر به تصویب رسید، آن را در صحن علنی اعلام وصول می‌کنیم اما این برادر عزیز می‌خواهد همین لحظه پذیرفته شود.
نادران پیشتر نیز در دی‌ماه 1401 از نمایندگی استعفا داده بود که مورد بررسی قرار نگرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی