صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

رئیس ستاد انتخابات:

مدارک عدم احراز صلاحیت به کاندیداها ارائه می‌شود

محمدتقی شاهچراغی روز گذشته در آخرین روز نام‌نویسی انتخابات ششم مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری عصر امروز به پایان می‌رسد، اظهار داشت: ۱۸ آبان‌ماه پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. وی درباره روند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس گفت: داوطلبان از یکشنبه (۲۱ آبان‌ماه) به مدت چهار روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت کشور اعتراض خود را ثبت کنند.

5 دستگاه متولی بررسی صلاحیت‌ها
به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در این مرحله پنج دستگاه ذیصلاح (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضائیه) بررسی‌ها را رسیدگی کردند، این نکته را متذکر شد که این نتایج به معنای رد صلاحیت نیست بلکه عدم تأیید و عدم احراز است. شاهچراغی گفت: هیأت‌های اجرایی بر اساس قانون به وظایف خود عمل کردند و پس از مهلت چهار روزه برای رسیدگی به اعتراضات نتایج اعلام می‌شود.

28 درصد، عدم احراز یا عدم تأیید
معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد که ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه سلایق بودند که از میان آنها ۱۴ درصد عدم تأیید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، البته عدم احراز و عدم تأیید به معنای رد صلاحیت نیست.
شاهچراغی گفت: از یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه به مدت چهار روز داوطلبانی که عدم تأیید و عدم احراز از سوی هیأت اجرایی گرفتند، می‌توانند به سامانه وزارت کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور بیان داشت: در ادامه، اعتراضات به هیأت نظارت استان‌ها برای رسیدگی ارائه می‌شود و البته داوطلبانی که مایل هستند دلایل عدم تأیید و عدم احراز خود را داشته باشند، می‌توانند به صورت حضوری مراجعه کنند و فرمانداران به‌عنوان رؤسای هسته‌های اجرایی مکلف هستند اسناد و مدارک عدم تأیید و عدم احراز را به داوطلبان ارائه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی