صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

آزادی زن زندانی با هزینه مراسم ترحیم
اهدای هزینه مراسم ترحیم پدر یک خانواده، باعث آزادی یکی از زنان بدهکار جرایم غیرعمد شد.
منوچهر رحمانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: دختری با مراجعه به این مرکز، هزینه ۲۵ میلیون تومانی مراسم ترحیم پدرش را که در طول حیات به عنوان فردی نیکوکار شناخته شده بود، به حساب ستاد دیه واریز کرد و مادری را از ندامتگاه زنان استان تهران آزاد و نزد خانواده‌اش بازگرداند.وی تأکید کرد: اهدای هزینه‌های مراسمی مانند ترحیم یا یادبود درگذشتگان، سیره علوی و همان صدقه جاریه است که موجب شادی و آرامش ابدی متوفی می‌شود.
 معامله خونین خودرو در قزوین
درگیری دو مرد در قزوین بر سر معامله خودرو با قتل پایان یافت.
سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی قزوین گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری منجر به قتل در بلوار شهید بهشتی قزوین، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. پس از حضور مأموران و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد ۲ نفر به دلیل اختلاف‌حساب در معامله یک دستگاه خودرو با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنان بر اثر ضربه‌های وارد شده با چاقو به گردنش جان باخته است.
در ادامه متهم به قتل در کمتر از یک روز شناسایی شد و در حالی که قصد داشت به استان‌های شمالی کشور فرار کند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.
 شرور مسلح ایرانشهر زمینگیر شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری شرور مسلح و کشف یک قبضه اسلحه کلاش در اقدام اطلاعاتی پلیس شهرستان ایرانشهر خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان گفت: شامگاه جمعه شرور سابقه‌دار ایرانشهر که به اتهام راهزنی و سرقت مسلحانه، حمل مسلحانه مواد مخدر، آدم‌ربایی‌، ایجاد رعب و وحشت و سلب آسایش در برخی از محلات و جاده‌های ایرانشهر، درگیری و مجروح کردن مأموران پلیس، تحت تعقیب نهادهای امنیتی و دستگاه‌های قضایی بود، در یک عملیات دقیق و منسجم دستگیر شد.وی افزود: هنگام دستگیری این متهم وی قصد درگیری مسلحانه با مأموران را داشت، اما به صورت کاملاً حرفه‌ای زمینگیر، خلع سلاح و یک قبضه اسلحه کلاش به‌ صورت عملیاتی و مهمات مربوطه نیز از وی ضبط ‌شد.
 ضرب و جرح 2 پاکبان از سوی اشرار
۲ پاکبان شهرداری رشت حین انجام وظیفه از سوی اراذل و اوباش مجروح شدند.
سیدمهدی طبایی مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت گفت: این حادثه پنجشنبه شب در حالی رخ داد که پاکبانان در حاشیه رودخانه گوهررود زیر پل پوراسماعیلی در منطقه جماران سرگرم کار بودند که فردی به همراه چند نفر دیگر به زیر پل رفته و اقدام به هل دادن پاکبانان به سمت پایه‌های پل و انداختن آنها به داخل آب کردند.
شهردار منطقه پنج رشت خاطرنشان کرد: با اطلاع از این حادثه و تماس با پلیس آگاهی و با حضور مأموران پلیس و تشریح ماجرا علیه این اراذل و اوباش شکایتی تنظیم شد و هم‌اکنون موضوع در دست رسیدگی حقوقی است. این پاکبانان که از ناحیه صورت و کمر توسط تعدادی از اراذل و اوباش دچار آسیب شده بودند، سرپایی مداوا شدند و حال‌شان مساعد است.
 مرگ کارگر در آتش‌سوزی مغازه
آتش‌سوزی در یک کارگاه فروش مصالح ساختمانی در مشکین‌دشت استان البرز به مرگ یک کارگر انجامید.
روز جمعه در پی آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه فروش مصالح ساختمانی، در مشکین‌دشت شهرستان فردیس در استان البرز، ۵ نفر از کارگران دچار حادثه شدند.در این حادثه ۴ نفر از کارگران موفق به فرار شدند اما یک نفر از کارگران که پسری 21 ساله بود، دچار سوختگی شد و در محل جان خود را از دست داد.
 کشف لاشه قوچ و کل کوهی از شکارچیان غیرمجاز
جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری پنج شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده پرور خبر داد.
سرهنگ سیدعلی میراحمدی گفت: روز جمعه مأموران پاسگاه انتظامی فولادمحله شهرستان مهدیشهر با انجام کار اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک گروه شکارچی در منطقه پرور اقدام به شکار غیرمجاز کرده و قصد دارند از مسیر‌های فرعی از حوزه استحفاظی استان خارج شوند، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مأموران در این رابطه ضمن هماهنگی با اداره محیط زیست با تشکیل تیمی به محل اعزام شدند و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم، سرانجام شکارچیان را با دو دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و سمند مشاهده و به رانندگان دستور توقف دادند اما راننده و سرنشینان خودروها بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کردند که در یک اقدام ضربتی، خودرو ۲۰۶ با سه سرنشین متوقف و با هماهنگی به عمل آمده با پاسگاه همجوار در استان مازندران، خودرو سمند متواری شده نیز به همراه راننده توقیف شد. در بازرسی از خودروی متهمان، سه لاشه قوچ و کل کوهی، یک قبضه اسلحه شکاری گلوله‌زنی ۵ تیر، یک دستگاه دوربین چشمی، ۳ کیلوگرم ساچمه و مقادیری تجهیزات شکار کشف و ضبط شد.
 حکم حبس برای جویندگان گنج
9 متهم که در دو پرونده به اتهام حفاری غیرمجاز برای یافتن اشیای تاریخی و میراث فرهنگی دستگیر و محاکمه شده بودند، به زندان محکوم شدند.
حسین اصلانی رئیس اداره حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: این احکام برای 9 متهم در دو پرونده مربوط به حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد صادر شده و متهمان به یک تا ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.وی افزود: متهمان با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان دستگیر شدند و از این سودجویان یک شیء تاریخی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط‌ شده است.
 کشف جسد ناشناس در پارک
همزمان با کشف جسد فردی ناشناس در پارک بنفشه اکبرآباد کرج، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
ساعت 16 بعدازظهر جمعه 19 آبان‌، کشف بقایای جسد یک انسان در کیسه زباله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت، مقتول در مکان نامشخصی به قتل رسیده و توسط عامل جنایت به محل موردنظر منتقل شده است. با دستور بازپرس پرونده، جسد برای معاینات‌ دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی در رابطه با دستگیری عامل این قتل هولناک ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی