صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو ناامید شده‌اند

خانواده‌های اسرای صهیونیست بازداشت شده در عملیات طوفان‌الاقصی که در مورد آزادی آنها از تل‌آویو ناامید شده‌اند، با اخذ پاسپورت‌های خارجی، سعی در تضمین مداخله این کشورها دارند.
به گزارش ایسنا، مرکز پخش رژیم صهیونیستی روز گذشته خبر داد، خانواده‌های اسرایی که نزد حماس بازداشت هستند، شروع به اخذ پاسپورت‌های خارجی برایشان کردند تا از مداخله دیگر کشورها برای آزادی آنها اطمینان یابند. آنها پس از این دست به این اقدام زدند که در روزهای اخیر بارها با برپایی تظاهرات و تجمع‌های مختلف خواهان تلاش دولت برای آزادی بستگانشان شده بودند. اما نتانیاهو از دومین روز جنگ غزه موضع خود را در قبال این مسأله اعلام کرده و گفته است، حاضر نیست به‌خاطر گروگان‌ها سیاست‌های خود در جنگ با حماس را تغییر دهد. او روز جمعه نیز پس از دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در تل‌آویو تأکید کرد که این رژیم در جنگ خود با حماس هرگز بدون آزاد شدن اسرا، با آتش‌بس موقت موافقت نخواهد کرد. او مدعی شد: «ما با تمام قدرتمان ادامه می‌دهیم و اسرائیل مخالف آتش‌بس موقتی است که شامل آزادی گروگان‌هایمان نمی‌شود.»
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر سال‌جاری میلادی ۲۴۲ شهروند اسرائیلی را به اسارت درآورد.
جستجو
آرشیو تاریخی