صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ایران در ایران

آغاز فعالیت ایستگاه راه‌آهن سنندج
سنندج - ایستگاه راه‌آهن سنندج اولین گروه از مسافران را به مقصد تهران بدرقه کرد
به گزارش معاون عمرانی سنندج با بیان اینکه ۱۳۰ بلیت برای قطار سنندج به مقصد تهران رزرو شده است گفت: سطح اشغال صندلی در این سرویس ۷۵ درصد بوده است.
حبیبی با بیان اینکه به‌دنبال برطرف کردن نواقص جزئی ایستگاه هستیم از آماده کردن سرویس رفت و برگشت از سنندج به ایستگاه قطار خبر داد.
وی افزود: چند دستگاه مینی‌بوس و سواری از ترمینال سنندج در روز‌هایی که حرکت قطار داریم آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند. وی نرخ تردد مسافران از سنندج به ایستگاه قطار را برای مینی‌بوس ۲۰ هزار تومان و برای سواری ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

سگ های ولگرد آرادکوه
کهریزک - شهردار کهریزک از جمع‌آوری ماهانه ۱۲۰ سگ بلاصاحب در کهریزک خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا به حال ۹۰۰ سگ بلاصاحب در کهریزک جمع‌آوری شده زیرا پیمانکاران شهرداری تهران سگ‌ها را پس از جمع‌آوری در اطراف آرادکوه رهاسازی می‌کنند.
 علی کلهر  افزود: سگ‌های بلاصاحب توسط پیمانکاران شهرداری تهران از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند و باید برای نگهداری به مرکز آرادکوه منتقل شوند، اما برخی سودجویان از اجرای کامل این پروسه خودداری کرده و سگ‌ها را در بیابان‌های اطراف آرادکوه رها سازی می‌کنند و این حیوانات نیز به دنبال غذا تا مرکز کهریزک نیز می‌رسند.
شهردار کهریزک در ادامه گفت: وجود سگ‌های بلاصاحب به صورت گله‌هایی در حدود 20 سگ یکی از نشانه‌های رهاسازی در بیابان‌های اطراف است.
کلهر با اشاره به وجود سگ‌های پلاک‌کوبی شده در سطح شهر ابراز داشت: سگ‌ها پس از تحویل به مرکز آرادکوه عقیم سازی و پلاک‌کوبی می‌شوند و بر اساس قانون باید مجدداً به منطقه مبدأ (یعنی محل جمع‌آوری) منتقل شوند، اما اکثراً در حوالی آرادکوه رها شده و برای تأمین غذا به اولین منطقه که کهریزک است دسترسی پیدا می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی