اخبار پلیس

فرمانده فراجا:
 دشمن نمی‌داند که تحریم‌ها
برای پلیس افتخار است
گروه حوادث / آیین نکوداشت امنیت‌سازان فاخر، به منظور تقدیر از فرماندهان و مأموران فراجا که از فتنه ۸۸ به بعد مورد تحریم قرار گرفته‌اند روز سه‌شنبه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و در سالن کوثر ستاد فراجا برگزار شد.
احمد وحیدی وزیر کشور در این آیین گفت: برخی چهره غرب را در فناوری می‌بینند اما چهره واقعی غرب این است که امروز در غزه نشان داده می‌شود. در پس این وقایع، پیروزی و نجات و رفتن به جلو است و امروز پیروزی استشمام می‌شود.
وی با بیان اینکه فلسطین از کجا به کجا رسید، گفت: اینها همه تحقق وعده الهی است؛ چگونه می‌توانستیم این حجم از خباثت را به مردم نشان دهیم؛ امروز خنجر آلوده دشمن و کینه‌های نهفته در دل دشمن که بر سر مردم غزه فرود می‌آید، نشان می‌دهد که با چه دشمنی مواجه هستیم.
وحیدی ادامه‌ داد: حقیقت دشمن را امام راحل در قالب شیطان اکبر معرفی کردند و رهبر انقلاب نیز یادآوری کردند که باطن اینها را بشناسید. رسماً تهدید می‌کنند که بمب اتم می‌زنیم اما در دنیا کسی این را محکوم و از آن به ماجرای ضد بشری تعبیر نکرد.
وحیدی با اشاره به موضوع تحریم برخی فرماندهان فراجا، اظهار داشت: می‌گویند چون دنبال سلاح هستید که از خود دفاع کنید، ما تحریم‌تان می‌کنیم؛ اگر صلاح درست کردید که شما را ایمن کند، تحریم می‌شوید، اگر امنیت خود را تأمین کنید، تحریم می‌شوید.
وزیر کشور با بیان اینکه تحریم شدن توسط بدترین دشمنان خدا افتخار است، گفت: می‌خواهند شما را در مقابل توانمندی‌های لازم در حوزه امنیت و دفاع بی‌سلاح کنند.به گفته وی، تنها رسانه مردم مظلوم غزه، مقاومت است و با این رسانه افکارعمومی را تحت تأثیر قرار دادند.وزیر کشور گفت: باید دست تک‌تک کسانی را که در دفاع از امنیت کشور و برقراری نظم و امنیت، تلاش می‌کنند، ببوسیم و به آنها افتخار ‌کنیم.وحیدی با بیان اینکه حفظ نظام به فرموده امام اوجب واجبات است، گفت: فراجا در عمل به این اوجب واجبات در صف‌ جلو ایستاده است.
سردار رادان نیز در این مراسم با آرزوی موفقیت و پیروزی برای مردم مظلوم فلسطین گفت: در عملیات طوفان الاقصی دیدیم که چگونه هیمنه نظامی و اطلاعاتی پوشالی رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان فلسطینی درهم شکست. امروز افرادی که خودشان را صاحب تحریم می‌دانستند به دست افرادی که تحریم می‌شدند آنچنان درس عبرتی گرفتند که برای تاریخ ماندگار شده است. رزمندگان فلسطینی مظلوم و مقتدر توانستند هیمنه نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب را درهم بشکنند، رژیمی که مدعی بود شبکه‌های اطلاعاتی‌اش شکست‌ناپذیر و لایه‌های دفاعی‌اش نفوذناپذیر است و امریکایی‌ها آنها را شریک خود می‌دانستند. این شریک امروز به یگان پوشالی تبدیل شده که اگر حمایت امریکایی‌ها نباشد، ادامه جنگ را برای خود غیرممکن می‌داند.
فرمانده فراجا با اشاره به تحریم‌هایی که ازسوی دشمنان برای برخی از فرماندهان و نیروهای پلیس اعمال شده، گفت: وقتی دشمن یک فرمانده پلیس را تحریم می‌کند یعنی تفکر آن فرمانده و مأمورانش را تحریم کرده است؛ دشمن نمی‌داند که این تحریم‌ها برای پلیس افتخار است، چراکه نشان دهنده به خاک مالیده شدن دماغ آنهاست. نخستین کسی که در تاریخ تحریم شد، رسول خدا و طرفداران ایشان بودند؛ پیامبر به ما آموخت که در دل تحریم می‌توان تمام دروازه‌های پیشرفت را طی کرد. تحریم‌ها نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت‌ساز برای مقاومت، پیشرفت، بزرگی و روی پای خود ایستادن است. دشمن باید بداند که فرماندهان فراجا فاتحان سنگرهای تحریم هستند.

اجرای مرحله دوم طرح«آرامش در شهر»
گروه حوادث /دومین مرحله طرح آرامش در شهر با جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در سراسر کشور اجرا شد.
سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه مرحله دوم طرح با شعار «شهری عاری از معتاد متجاهر» اجرا شد گفت: مرحله اول این طرح در چهارم مهر امسال به مدت یک هفته در سراسر کشور اجرا شد و مرحله دوم طرح آرامش در شهر نیز بر اساس مطالبات بحق شهروندان از ۱۶ آبان ماه، به مدت دو روز و به صورت همزمان توسط رده‌های تخصصی پلیس در سراسر کشور به اجرا در آمد.
وی در ادامه به ضرورت اقدامات پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر برای جامعه هدف خود که بیشتر شامل مدارس واقع در مناطق آلوده است، برنامه‌های آموزشی ویژه‌ را تدارک دیده و از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، ، گروه‌های هنری و... اقدام به فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و ارتقای توانایی‌هایی نظیر فراگیری مهارت‌های «ه گفتن» و «تاب آوری» در بین دانش‌آموزان کرده است.
احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در حاشیه آغاز طرح «حامی‌شهر» در سال ۱۴۰۲ که همراه با رونمایی از خودروهای جدید شهرداری تهران در حوزه خدمات فوریت‌های اجتماعی انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها به مراکز «یاورشهر» منتقل می‌شوند.
با همکاری پلیس و دستگاه قضایی امیدواریم تا پایان سال شاهد وقوع تحولی در امر ساماندهی معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان باشیم.

 هشدار دادستان به کسانی که ترک فعل می کنند
در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده، معاون دادستان تهران نیز اظهار کرد: طرح «حامی‌شهر» با هدف ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم تهران آغاز شده و مجموعه شهرداری بیش از پیش تلاش می‌کند که در همکاری با پلیس نسبت به ساماندهی معتادین متجاهر اقدام کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با جمع‌آوری معتادین متجاهر مشکلی نداریم؛ اما در حوزه منع پذیرشی‌ها مشکل داریم. بر همین اساس به همه نهادهای مربوط هشدار می‌دهم که اگر دستگاهی در این حوزه به وظایف خود عمل نکند برخورد قاطع در انتظار او خواهد بود. با دستور دادستان شعبه‌ای در دادگاه کارکنان دولت به نام شعبه رسیدگی به ترک‌ فعل‌ها و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تأسیس خواهد شد.
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت نیز از اجرای طرح برخورد با خانه‌های پلاک قرمز در محلات شوش، مولوی و هرندی خبرداد و گفت که ۲۷ خانه پلاک قرمز که به پاتوقی پنهان برای معتادان متجاهر بدل شده بود، شناسایی و پلمب شد. وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ نفر از اتباع خارجی که در این مراکز رفت و آمد داشتند، مورد شناسایی قرار گرفته و جمع‌آوری شدند، گفت: همچنین چند مرکز فسق و فجور هم شناسایی و پلمب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی