صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران در گفت‌و‌گو با «ایران»:
 آب مشترکین چالوس وصل شد

بیتا میرعظیمی- سیل ویرانگر و رانش زمین در غرب و مرکز مازندران، آب آشامیدنی ۲۲ هزار مشترک آب و فاضلاب چالوس را قطع کرد. آنگونه که مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران به «ایران» می‌گوید: به محض وقوع سیلاب، گروه‌های عملیات واکنش سریع شرکت وارد عمل شده و پس از تلاش‌های شبانه روزی تا ظهر روز گذشته شکستگی لوله‌های آب را برطرف کرده و با ورود آب به مدار، مشکل آبرسانی مشترکین برطرف گردید.
طبق گفته مهندس بهزاد برارزاده، باید این نکته را درنظر داشت که مخازن آبرسانی به مشترکین خالی بوده و حدود 5-6 ساعت، آبرسانی به خط لوله‌های آب مشترکین طول خواهد کشید. با این حساب یقیناً تا عصر روز سه‌شنبه مشکل تأمین آب آشامیدنی ۲۲ هزار مشترک آب و فاضلاب چالوس رفع خواهد شد.

آبرسانی سیار ادامه دارد
وی در خصوص چرایی وقوع این رخداد خسارت‌بار به «ایران» می‌گوید: پس از وقوع سیلاب و رانش زمین در شنبه هفته جاری، ۲۰ متر از خط انتقال اصلی ۵۰۰ میلیمتری شهر چالوس دچار شکستگی شده و ۲۲ هزار مشترک شهر چالوس و روستاهای بخش مرکزی را با افت فشار یا قطعی آب مواجه کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران میزان خسارت سیل به شبکه و تجهیزات آبرسانی این استان را حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده و تأکید کرد: در حال حاضر آبگیری مخازن و شبکه‌های توزیع انجام شده و همزمان 6 دستگاه تانکر سیار، آبرسانی را تا برطرف شدن قطعی کامل ادامه خواهند داد.
 
خسارت 3 هزار میلیاردی سیلاب
همچنین طبق گفته مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران به «ایران»، در مجتمع انگتارود شهرستان نور نیز با تلاش گروه‌های عملیاتی، یک حلقه چاه با دبی ۱۳ لیتر در ثانیه وارد مدار شده و آب آشامیدنی مشترکان این منطقه نیز وصل گردید. در شهرستان بابل نیز قطعی آب آشامیدنی برطرف گردیده و حالا هیچ مشترکی دراین شهرستان بدون آب نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی