حوادث جهان

پایان گروگان‌گیری در فرودگاه هامبورگ
مرد مسلحی که با ربودن کودک چهــــــارساله‌اش سوار بر یک خودرو وارد باند فرودگاه هامبورگ شده و تیراندازی هوایی کرده بود، دستگیر شد. این مرد دخترش را از همسر خود، ربوده و قصد داشته با او به ترکیه فرار کند.
به گزارش دویچه وله، پلیس هامبورگ همچنین تأکید کرد: گروگان‌گیری در فرودگاه این شهر بدون تلفات پایان یافته است. متهم، مرد ۳۵ ساله‌ای‌ است که همراه با دختر چهار ساله‌اش از خودرویی که با آن وارد محوطه فرودگاه شده بوده، پیاده شده و بدون مقاومت دستگیر شده است. کودک نیز آسیبی ندیده است. این مرد در بازداشت پلیس است.
گروگان‌گیری در فرودگاه هامبورگ شنبه چهارم نوامبر حوالی ساعت هشت شب، آغاز شد. بلافاصله پس از این اقدام، ترمینال‌ها و هواپیماها تخلیه شدند و محوطه مسدود شد.
تمامی شب و نیز روز یکشنبه، پلیس مشغول مذاکره با این مرد بود. به گفته سخنگوی پلیس، او بالاخره در میانه این گفت‌وگو درخواستش را مطرح کرد: پرواز همراه با دخترش به ترکیه.
به گفته سخنگوی پلیس فدرال، فرد متهم پس از ورود به باند فرودگاه دوبار اقدام به تیراندازی هوایی کرد. علاوه‌بر آن، او دو بطری کوکتل مولوتف نیز از داخل خودرویش به بیرون پرتاب کرد که خسارتی به‌ بار نیاورد و آتش‌نشانی فرودگاه توانست آتش را خاموش کند.
گزارش‌ها حاکی است مرد متهم روی باند نزدیک به هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ترکیه، «ترکیش‌ایرلاینز» متوقف شده بود.
به گفته پلیس، پیش‌زمینه این اقدام دعوا بر سر حضانت کودک بوده است. همسر این مرد پیشتر به پلیس اطلاع داده بود که کودکش ربوده شده است. این زن روز یک‌شنبه به فرودگاه هامبورگ رفت.سناتور ایالت هامبورگ نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه این گروگان‌گیری بدون آسیب به کسی پایان یافته در شبکه ایکس، این عملیات را یکی از طولانی‌ترین و سخت‌ترین کنش‌های پلیس آلمان در تاریخ معاصر نامید.
 
برخورد خودرو با جمعیت در استرالیا
مقامات استرالیا اعلام کردند در حادثه برخورد یک خودرو با جمعیت در این کشور دست‌کم پنج نفر از جمله دو کودک کشته شدند.
به گزارش رویترز، در این حادثه که عصر روز یکشنبه رخ داد، چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
مقامات پلیس ایالت «ویکتوریا» اظهار کردند که چهار نفر در صحنه حادثه جان باخته و یک تن دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. همچنین به گفته پلیس ایالتی، هنوز شرایط دقیق این حادثه مشخص نشده است. راننده خودرو که مردی ۶۶ ساله است با جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده است.همچنین تست تنفسی،  مصرف هیچ‌گونه الکلی را در این راننده نشان نمی‌دهد و پلیس ایالتی اعلام کرده که قصد دارد پس از مرخص شدن راننده خودرو از بیمارستان، بازجویی از وی را آغاز کند.
 
محاصره هزاران سومالیایی در سیل
 آژانس کمک‌های بشردوستانه ســــازمان‌ملــل می‌گوید که هزاران نفر در سومالی و در مناطق سیل‌زده در پی باران‌های شدید در ایالت «جوبالند» گرفتار شده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان‌ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: بارندگی‌های شدیدی که از ماه گذشته آغاز شد، سطح آب رودخانه «جوبا» را افزایش داده و باعث جاری شدن سیل در مناطق این ایالت شده است.این بیانیه می‌افزاید: در منطقه «لوق» ۲۴۰۰ نفر با بالا آمدن آب در یک بخش کاملاً محاصره و گرفتار شده‌اند.پیش از این نیز سیل و بارندگی‌های شدید منجربه آواره شدن هزاران نفر در سومالی شده بود.عوامل متعددی در جاری شدن سیل نقش دارند اما گرم‌تر شدن اتمسفر به‌دلیل تغییر اقلیم که بشر عامل آن است، احتمال وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا را بیشتر کرده است. با گرم‌تر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به‌دنبال دارد.
 
التماس ستاره فوتبال لیورپول برای آزادی پدرش
با گذشت یک هفته از ربودن پدر فوتبالیست معروف تیم لیورپول وی با التماس خواهان رها کردن پدرش شد.لوئیس دیاس ستاره لیورپول در پستی اینستاگرامی نوشت که خانواده‌ او از دستگیری پدر ۵۸ ساله‌اش ناراحت و مضطرب هستند. پدر لوئیس دیاس در ۲۸ اکتبر در پمپ بنزینی در کلمبیا توسط شورشیان کمونیست ارتش آزادی‌بخش ملی به همراه همسرش با اسلحه گروگان گرفته شد. اما دیاس پس از بازی با لوتون در اینستاگرام التماس کرد تا پدرش را برگردانند و به اسپانیایی نوشت: «هر ثانیه و هر دقیقه اندوه ما بیشتر می‌شود. من و مادرم و برادرانم مستأصل و مضطرب هستیم و نمی‌دانیم با چه کلماتی حجم درد خود را توصیف کنیم. این رنج فقط زمانی پایان خواهد یافت که او به خانه بازگردد. من التماس‌تان می‌کنم که با احترام به صداقت خود و پایان دادن به این انتظار دردناک، فوراً این مشکل را حل کنید. به نام عشق و شفقت از شما می‌خواهیم که در عملکرد خود تجدید نظر کنید و او را به ما بازگردانید.» او چند ساعت قبل از چنین درخواستی، گل تساوی دراماتیک دقیقه ۹۵ را مقابل لوتون به ثمر رساند و سپس پیراهن خود را بلند کرد و عبارت Libertad Para Papa (آزادی برای پدرم) را به نمایش گذاشت. گمان می‌رود این گروگان‌گیری که ماه‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بوده، توسط یک زن چریک ۴۰ ساله به نام پاتریشیا طراحی شده باشد. مقامات کلمبیایی برای بازگشت لوئیس دیاز ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار پزو (۴۰۶۰۰ پوند) جایزه تعیین کرده‌اند. این آدم‌ربایی بشدت خشم مردم امریکای جنوبی را برانگیخته است.
 یورگن کلوپ، سرمربی تیم، پیروزی ۳-۰ یکشنبه مقابل فارست را به دیاس تقدیم کرد و گفت این پیروزی به افتخار برادر ما بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی