صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

قتل اشتباهی دختر 9 ساله
مرد مسلح که به دنبال اختلاف خانوادگی قصد شلیک به پدر یک خانواده را داشت به  اشتباه دختر 9 ساله  او را به قتل رساند.
سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح جزئیات این خبر گفت: حوالی نیمه شب یکشنبه در پی تماس تلفنی با پلیس رودبار جنوب، وقوع قتل در یکی از روستاهای این شهرستان به پلیس اعلام شد. با انجام اقدامات و رصد اطلاعاتی پلیس آگاهی رودبار و پلیس آگاهی کرمان و سرنخ‌های موجود در کمتر از ۶ ساعت و در سحرگاه دوشنبه متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.
براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، متهم علت وقوع این قتل را اختلاف خانوادگی یکی از عاملان قتل با خانواده  مقتول و تیراندازی سهوی به دختر ۹ ساله عنوان کرد. اقدامات تکمیلی پرونده و معرفی عامل اصلی این قتل به مراجع قضایی انجام شد.

مرگ خانم کارگر هنگام گلکاری در میدان
برخورد خودرو با دو کارگر خانم مشهدی که مشغول  گلکاری در فضای سبز بودند جان یکی از آنها را گرفت.
یک منبع کارگری به خبرنگار ایلنا گفت: صبح  دوشنبه دو خانم کارگر ۳۰ و ۳۷ساله  که شاغل در فضای سبز شهرداری مشهد بودند در محدوده بزرگراه امام علی (ع) مشغول گلکاری بودند که ناگهان یک خودرو سواری که از میدان امام حسن(ع) به سمت میدان امام علی (ع) در حرکت بود به دلیل اینکه راننده تعادل خود را از دست داده بود وارد فضای سبز وسط بزرگراه امام علی(ع) شد و با این دو کارگر برخورد کرد. در این حادثه یکی از خانم‌ها به سمت خیابانی که پرتردد بود پرتاب شد و بر اثر برخورد یک خودرو عبوری دیگر جان خود را از دست داد. در عین حال کارگر دوم نیز به شدت مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شد.

شلیک مرگبار به همسر 16 ساله
مرد جنایتکار که همسر 16 ساله‌اش را در زابل به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در بیان جزئیات این خبر بیان  داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع  تیرخوردگی زنی حدوداً ۱۶ ساله با سلاح کلت کمری از ناحیه پهلو در یکی از خیابان‌های زابل، مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان زابل قرار گرفت. پس از انتقال مصدوم این حادثه به بیمارستان و با وجود تلاش کادر درمان، وی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اقدامات تخصصی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی افزود: با توجه به پی بردن کارآگاهان به وجود اختلاف خانوادگی بین مقتول و همسرش و فرار وی  فرضیه  قتل توسط همسر وی قوت گرفت. با پیگیری‌های صورت گرفته مخفیگاه قاتل شناسایی و در عملیاتی ضربتی  دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح کلت کمری به کار رفته شده در قتل  به همراه دو تیغه خشاب حاوی ۲۲ عدد فشنگ جنگی کشف شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی، در مواجهه با شواهد و مدارک پلیسی در نهایت چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به قتل همسرش با انگیزه اختلاف خانوادگی اعتراف کرد.

قطع دست کارگر حین کار با دستگاه
کارگر کارخانه تولید موکت هنگام کار با دستگاه غلتک دست چپش را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح دوشنبه  کارگری در کارخانه تولید موکت واقع در شهرک صنعتی مشهد در استان خراسان رضوی، مشغول کار با دستگاه غلتک صنعتی بود که طی یک حادثه شغلی دست چپ خود را کامل از دست داد.بر اساس این گزارش، با اطلاع سایر کارگران به گروه‌های امداد و نجات، این کارگر مصدوم تحویل عوامل اورژانس شده و او برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد.
 
4 کشته در تصادف زنجیره‌ای 3 خودرو

تصادف زنجیره‌ای سه خودرو در جاده داراب 4 کشته و 3 مصدوم برجا گذاشت.
حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در این باره گفت: ساعت ۱۵:۴۵ روز یکشنبه، ۱۴ آبان‌ سه دستگاه خودرو پراید، وانت مزدا و ایسوزو در کیلومتر ۳ محور داراب به‌صورت زنجیره‌ای با هم تصادف کردند.
وی بیان کرد: بعد از وقوع این تصادف بلافاصله تیم امداد و نجات تنگه رغز داراب به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امداد و نجات و رهاسازی مصدومان را با کمک  اورژانس انجام دادند.درویشی با بیان اینکه این تصادف ۴ جان‌باخته و ۳ مصدوم بر جا گذاشت که ۲ نفر از فوتی‌ها خانم و ۲ نفر آقا بوده‌اند، افزود: فوتی‌های این حادثه تحویل عوامل انتظامی شده است و مصدومان برای درمان به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب توسط عوامل اورژانس انتقال یافتند.

سقوط سیمبان از تیر برق
یکی از کارگران سیمبان شاغل در شرکت توزیع برق لاهیجان در استان گیلان حین انجام کار دچار حادثه سقوط از تیرک برق شده و به بیمارستان منتقل شد.
این فعال کارگری اداره برق لاهیجان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: کارگر مصدوم در ارتفاع تیرک در حال رفع مشکل و ترمیم شبکه برق منطقه روستایی «سرشکه» بود که به دلیل دررفتگی قلاب کمربند از تیرک برق سقوط کرد. وی به علت شدت جراحات وارده در بخش ICU بیمارستان پیروز لاهیجان تحت درمان است.

جستجو
آرشیو تاریخی